• patti87

hur friade er prins till er??? :)

hur friade eran prins till er ?? är bara lite nyfiken :)

min historia ser ut så här :

vi hade en mysig fredags kväll, mannen min hade köpt rött vin för första gången, annars dricker vi bara vitt..men jag tänkte inte mer på det..

sen kollade vi på film och drack lite vin.. helt plötsligt slår någonting mot glaset... jag kollar ner i glaset och ser en ring!! blev först chockad och sen jättenervös och varm i hela kroppen..

tog upp ringen ut glaset och tittade förvånat på min kille, då kollar han in i mina ögon och viskar...vill du bli min fru??!! jag trodde att jag skulle svimma av lycka, började tjuta som bara den av lycka :) och sa ja direkt!! det jag blev mest gladast över att han frågade mig ifall jag vill bli hans fru och inte att vi bara ska förlova oss... för jag har alltid sagt...förlovning är för mig att man ska gifta sig senare..alltså inom 1-2 år!

• Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)
  • Sanfor

Inte särskilt romantiskt..men väldigt "oss"

Bestämt oss för att gifta oss.. Jag hittade ringar som både tyckte var snygga, vi köpte dem.

Jag gjorde klart för honom att det var han som skulle fria, han sa först att han skulle överraska mig, men sedan kunde han inte hålla sig, så han friade på eftermiddagen.

Sedan blev jag magsjuk och var sjuk i två dagar (är det ett bra tecken? ;))

• EmmaCaroline

Min "framtida" friade till mig på julafton, inför hela tjocka släkten föll han ner på knä. Det var så romantiskt. Mina systrar och mamma grät så att jag knappt hörde vad han sa

• Knasbruden

Vi friade till varandra på en strand vid tolvslaget...i Brasilien. Helt makalöst!

• Fröken Larsson

Första gången friade jag själv, men han missuppfattade totalt! Vi satt på restaurang och jag tog honom i handen och frågade om han ville förlova sig. Han fick för sig att jag menade nån gång i framtiden så han svarade ungefär "Ja det är klart att jag vill nån gång". Lite snopet, men jag blev full i skratt också för jag fattade att han inte hade förstått att jag faktiskt friade.

Sen pratade vi mkt om förlovning, men eftersom Kristofer är yrkesofficer och var med i Nordic Battle Group, en utlandsstyrka som kan bli ivägskickad när som helst (de gick i beredskap 1 januari) så kändes det omöjligt att planera förlovning och bröllop (för vi hade sagt att vi ville gifta oss inom ett år efter förlovningen). Dock hoppade Kristofer av diverse skäl av hela NBG:t, och då blev det genast mer aktuellt att tänka på förlovning! Vi såg ut ringar, köpte dem och planerade att förlova oss på en resa till ett SPA. Men så blev det inte... Vi låg och solade oss under en stor ek när Kristofer plötsligt kravlade sig upp på knä, drog fram en ring och frågade om jag ville bli hans fru. Jag skrek "VÄNTA!" i ren chock eftersom jag hade en ful bh på mig och ville hinna få på mig t-shirten så jag var anständigt klädd. Självklart sa jag JA direkt... En dag värd att minnas...

• pannkaka

blev friad till på julafton-06 på kyrktrappan. Tog en julaftons promenad och helt plötsligt gick vi förbi kyrkan. väl planerat av honom men jag fattade inte nåt. Helt plötsligt frågar han om jag ville gifta mig med honom där någon dag. tårarna sprutade från fyra ögon, jag pep fram ett JA och ringarna åkte fram. i februari stod vi där igen och nu har vi varit gifta i 6 veckor...helt overkligt känns det.

• Kärlek ger näring åt själen

Han friade till mig första gången i en rulltrappa på ett galleri i Malmö. Jag bara asgarva först. Sedan så sa han att han mena då att vi skulle förlova oss.

Den riktiga frieriet gjorde han på Bo01 i Malmö på vår 1 års dag. (På samma ställe där han sa att han älskade mig för första gången likaså där vi förlovade oss )
    Min reaktion blev en förvånad min och sedan ett skrik JAAA Varpå en stackars man som gick förbi undra vad vi syssla med *Asg*

*njuter av varje sekund av minnet av det*

• Brud28

De var jag som förslog att vi skulle förlova oss, bara 4 månader efter att vi träffats. Men då fick jag nej, eftersom han tyckte de var lite tidigt.
    Men två månader senare gick vi och köpte ringar och yterligare två månader senare förlovade vi oss i skåne.
    I Skälderviken på den platsen vi bestämde oss för att gifta oss =)
    De var jätte romantiskt.
    Sen hade min sambos familj en stor fest för oss på kvällen!
    I sommar väntar bröllop tre år senare =)

• jeslin

Prins o prins men han sa att nu e det dax efter 15 år o sen har allt rullat på i en väldig fart

• Gelica82

Min sambo skrev med sånt där kylskåpspoesi på kylskåpet:
    "ÄLSKLING VILL DU GIFTA DIG MED MIG? PUSS"
    Men det dröjde tre dar innan jag såg det (stressad småbarns mamma) Jag beundrar honom för att han orkade vänta på att jag skulle se... själv hade jag sagt till honom o läsa direkt
    Självklart blev jag överlycklig!!!

• förväntansfullbrud

Inte så romantiskt men han sa: Jag har tittat lite och den 25 aug är en lördag och då är cornelia ett ska vi gifta oss då? Nu blev det två lördagar senare, men gifter oss gör vi

Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)