• patti87

hur friade er prins till er??? :)

hur friade eran prins till er ?? är bara lite nyfiken :)

min historia ser ut så här :

vi hade en mysig fredags kväll, mannen min hade köpt rött vin för första gången, annars dricker vi bara vitt..men jag tänkte inte mer på det..

sen kollade vi på film och drack lite vin.. helt plötsligt slår någonting mot glaset... jag kollar ner i glaset och ser en ring!! blev först chockad och sen jättenervös och varm i hela kroppen..

tog upp ringen ut glaset och tittade förvånat på min kille, då kollar han in i mina ögon och viskar...vill du bli min fru??!! jag trodde att jag skulle svimma av lycka, började tjuta som bara den av lycka :) och sa ja direkt!! det jag blev mest gladast över att han frågade mig ifall jag vill bli hans fru och inte att vi bara ska förlova oss... för jag har alltid sagt...förlovning är för mig att man ska gifta sig senare..alltså inom 1-2 år!

• Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)
  • Fröken Larsson

Alltså, jag blir så HIMLA GLAD av den här tråden!

• Goldensea

Jag har varit förlovad en gång innan och sedan dess sagt att nästa gång jag förlovar mig ska det vara på riktigt. Då vill jag ha ett riktigt frieri. Det visste min m2b om.

På vår 2 års dag tog han med mig ut till Waldemars udde i Stockholm. Han tog med mig till ett litet lusthus där ute där man har utsikt över vattnet och djurgården. Det hade regnat hela dagen men när vi stod där sken solen. Vi hade vår första dejt på djurgården och det var himla romantiskt att stå där och se ut över de ställen där vi gick o promenerade på den dejten. Han gick ner på knä och friade. Trots att jag sett fram emot den här dagen och var helt säker på vad jag skulle svara så blev jag alldeles nervös. Efter att jag svarat ja tog han fram en flaska champagne som han hade köpt (och gömt i jackan för att jag inte skulle misstänka något). Sedan tog han med mig till gondolen där han bokat bord. Vi satt precis vid fönstret och kunde se lusthuset under middagen. Det var en kväll jag aldrig glömmer....

• ljuva maj

Min sambo friade till mig på stranden i solnedgången på Dominikanska. Vi satt i ett litet blomsterklätt lusthus och delade på en flaska mousserande när han "poped the question". Han var så nervös och svamlade och fumlade med det mesta. Det var så otroligt gulligt och romantiskt att se honom, mannen jag bott med i 1 år, vara så nervös inför mig och vad jag skulle svara. Självklart svarade jag ja, men själva bröllopet har fått vänta i lite drygt tre år. Men nu är det dags!!! TJOHO...

• paradisfågel

Min sambo friade åtta minuter in på nyårsafton.. Vi var uppe sent och förberedde inför nyårsmiddagen.. Sen kom han med ett stort leende och satte ögonbindel på mig, ledde in mig i sovrummet. När han tog av ögonbindeln såg jag att hela rummet var fyllt med levande ljus.. Så gick han ned på knä, tog fram asken, öppnade den och frågade om jag ville gifta mig med honom.. När jag svarade ja slängde han sig tårögd i famnen på mig och viskade i mitt öra att jag gör honom till den lyckligaste på jorden..

• Nalle Puh 40

Här var det jag som friade

• pojomo

jag friade oxå till M2B, annars hade det aldrig blivit av

• Nalle Puh 40
    pojomo skrev 2008-04-06 21:39:23 följande:
    Precis *ler stort*
  • Brud0808

Min älskling gick ner på knä och friade på toppen av Kebnekaise

• AJG

Jag hade åkt för att hälsa på min älskling 10 dagar, som då bodde i England ett halvår för att jobba. Det var min första gång i England och jag hade så gärna viljat se London. Men eftersom min darling bodde i Birmingham så skulle vi bara mötas på tågstationen i London för att åka tillsammans till Birmi.
    När jag äntligen fick se honom efter flera veckor och pussa och krama på honom så brydde jag mig inte så mycke om att vi inte skulle hinna se London längre. Och när vi gosat en stund sa han att vi skulle gå och äta innan vi tog tåget vidare, och vi skulle äta på ett mysigt hotell. Tyckte det var lite konstigt, men tänkte att de kanske hade grym mat där eller nåt Väl vid hotellet så talar han om att han har en överaskning, eftersom jag precis fyllt år, vi skulle spendera hela helgen i London! Och vi hade den mest underbara helgen! Åt gott, såg allt, shoppade, you name it!
    Så på måndag när vi verkligen skulle åka vidare mot Birmingham, så tog vi först tåget till Stansted airport för att där byta till buss. Trodde jag i alla fall Väl på flygplatsen så åt vi en mysig frukost när han plötsligt började att småskratta lite. "Tror du verkligen att man behöver åka till Stansted för att komma till Birmingham?" Jag ba: "Jag vet väl inte, va pratar du om?" Då sa han att han hade en överaskning till. Vi skulle inte till Birmingham, han hade bokat flyg till VENEDIG!!! Jag har ALLTID velat se Venedig!!! Min älskling är så underbar! Så efter att ha avslutat frukosten så checkade vi in och flög till Venedig.
    Sen, samma kväll som vi kom dit så tog han mig ut på en promenad. Han sa att vi var på väg till en jättebra restaurang som han hade hört om, men vi verkade gå en så konstig väg. Plötsligt stannade han på den mest vackra bro jag någonsin har sett och säger att broar symboliserar att gå ifrån någonting gammalt till något nytt, och så går han ner på ett knä(!!!) och så säger han "Jag vill inte gå ett steg till i mitt liv utan dig, vill du bli min fru?" Jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade, någon form av JA i alla fall And I love him! Och i sommar blir vi man och fru!

• Nienna
    pojomo skrev 2008-04-06 21:39:23 följande:
    Samma här, dock har det tagit nästan 7 år från förlovning till giftemål.
Svar på tråden hur friade er prins till er??? :)