• Korfu

Nyligen slutat med p-piller?

Hej alla!
    Jag har nyligen slutat med p-piller efter att ha proppat i mig dem i ca 10 års tid... Tänkte att det var dags när man snart är både fru och husägarinna...=)

Slutade med dem i början på feb och har ännu inte fått min mens... vill bara kolla med er andra hur lång tid det tog för er?! När är det läge och börja kolla upp det?!

Det är ju säkerligen högst individuellt, men kan vara kul och höra andras erfarenhet inom ämnet...

• Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?
  • Piru

Har varit utan min piller (Yasmin) i två veckor nu, har lite "ont" i magen: "känner mig uppsvälld innåt"/nästan förstoppad, någon som känner igen sig? Jag fick ingen extra blödning efter min "p-piller mens".

• Mikabella

Slutade i fredags..efter att ätit demi över 10 år. Undrar vad som kommer hända...Samlar lätt på mig vätska o hoppas slippa undan lite nu, brösten kanske blir lite midre (hoppas) o kanske forlorar man nått kg? Hoppas hoppas hoppas! Hur har det gått för er? Mer mensvärk?

• Piru

Nu har min mens kommit! 31 dagar efter att jag slutat med Yasmin.

• Coffeegirl

Två månader efter att jag slutat med p-piller så kom mensen tillbaka igår. Tyvärr har jag fått en del finnar med. Ngn annan som också fått det? Försvinner det med tiden? Jag har ätit p-piller i 12 år ska tilläggas men hade knappt finnar tidigare.

• Blivande fru pettersson

Så här var det för mig:
    Slutade med p-piller, brösten svällde en storlek (minst) men gick tillbaka till normala storleken (snyft) vid första mensen som jag fick efter 26 dagar. Efter den mensen kom finnarna. Varje gång jag såg mig i spegeln hade jag fler än förra gången jag såg mig i spegeln. Nu, två månader senare, har finnarna lugnat ner sig en hel del, och jag hoppas de snart försvinner helt.

• Malin84

Jag har ätit p-piller i nästan åtta år och nu efter jag slutade kom mensen exakt 29 dagar senare. Men inte denna månad..

Är det normalt att det uteblir efter att den kommit tillbaka?

• Pyrate

Jag hade inte min mens på åtta månader när jag slutade med Cilest, men jag hade dessutom gått ner ganska mycket i vikt så i mitt fall rörde det sig förmodligen om en kombination av faktorer. Jag oroade mig nog aldrig så mycket över dess frånvaro eftersom jag då bara var 22 och absolut kände någon barnlängtan. Men trots det kände jag en oerhörd lättnad när den väl kom tillbaka.

Idag använder jag kopparspiral och är överlycklig över att jag slutade med hormonbaserade preventivmedel. Humörsvängningarna och depressionerna försvann och lusten kom sakta men säkert tillbaka. De flesta klarar ju p-piller alldeles ypperligt, men för mig var det ett särdeles dåligt alternativ.

• Pyrate

Det skulle givetvis stå att jag absolut INTE kände någon barnlängtan

• Piru

Dagen före mensen hade jag hemsk pms, förstod först efteråt, när jag fått mensen att det var pms. I vilket fall var jag först skitförbannad och sedan grät jag typ hela kvällen (utan att riktigt veta varför). Jag har aldrig haft pms innan, men det är nog övergående...? Jag äter Efamol för stabilisera hormonerna nu när jag slutat med p-piller, har det framkallat pms:en??

• Karin82

Jag slutatade med p-piller för 3,5 år sen för att jag helt enkelt inte mådde bra av dem och för att sexlusten försvann. Då hade jag ätit p-piller i 6 år. Det tog ett halvår innan mensen kom tillbaka. Min barnsmorska sa att det var helt normalt. Efter det har den varit regelbunden hela tiden och jag kan absolut inte tänka mig att börja stoppa i mig hormoner igen... Mår så mycket bättre utan!

• Mikabella

Nu har min lite må dåligt period gått över. Mådde inte så bra första 2 veckorna när jag slutade. Nu 5 dagar för sent kom mensen. Inte mer än vanligt, inte dirket ont och jag mår bra. Har inte tappat hår heller o inga finnar Skönt! Känner faktiskt ingen skillnad...Lite synd..hade hoppast på att jag skulle slippa samla på mig lika mycket vatten...

• P Y

jag slutade ta p piller 1v sen för att killen åkt på sjönn i 3mån,fick min mns direkt efter 3dgr

• Malin84
    Malin84 skrev 2008-06-02 07:23:01 följande:
    Jag har ätit p-piller i nästan åtta år och nu efter jag slutade kom mensen exakt 29 dagar senare. Men inte denna månad..Är det normalt att det uteblir efter att den kommit tillbaka?
    Det fanns en anledning till att den uteblev..
    Trodde bara inte att det skulle gå så enkelt! Det blev bokstavligen på första försöket..
  • labbråttan83

WOW, STORT grattis! Det är det inte alla som lyckas med

Malin84 skrev 2008-07-02 08:10:44 följande:
    Det fanns en anledning till att den uteblev..Trodde bara inte att det skulle gå så enkelt! Det blev bokstavligen på första försöket..
  • 31 maj 2008

Så blev det för oss också! Hade ätit Cilest i 10 år, och fick min mens 30 dagar efter jag hade slutat. Näst gång kom den inte... och nu är jag i vecka 15! Kan tilläggas att vi hade oskyddat sex EN gång!

Malin84 skrev 2008-07-02 08:10:44 följande:
    Det fanns en anledning till att den uteblev..Trodde bara inte att det skulle gå så enkelt! Det blev bokstavligen på första försöket..
  • blivandefrularsed

31 maj 2008 skrev 2008-07-02 08:34:31 följande:

Så blev det för oss också! Hade ätit Cilest i 10 år, och fick min mens 30 dagar efter jag hade slutat. Näst gång kom den inte... och nu är jag i vecka 15! Kan tilläggas att vi hade oskyddat sex EN gång!
    ÅÅÅÅ, grattis!!!
Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?