• Korfu

Nyligen slutat med p-piller?

Hej alla!
    Jag har nyligen slutat med p-piller efter att ha proppat i mig dem i ca 10 års tid... Tänkte att det var dags när man snart är både fru och husägarinna...=)

Slutade med dem i början på feb och har ännu inte fått min mens... vill bara kolla med er andra hur lång tid det tog för er?! När är det läge och börja kolla upp det?!

Det är ju säkerligen högst individuellt, men kan vara kul och höra andras erfarenhet inom ämnet...

• Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?
  • förväntansfullbrud

Efter att jag ätit p-piller i 15 års tid så tänkte jag att det kommer väl ta ett tag o bli gravid men 3 månader senare var mensen borta och nu har vi världens sötaste tjej på 7 månader. Hade velat gifta mig först för att slippa tänka på bortlämning och dyl men det kommer nog ordna sig hoppas jag.

• kexxet

Va olika det är för alla, min mens fortsatte som vanligt faktiskt, men en sak som är konstigt är att jag har börjat få väldigt mycket finnar, har aldrig haft det förut..Är det nån som har samma problem?

• AnnaochHenrik

Det tog 5 månader innan min mens kom igång (hade inte haft mens på 3 år när jag slutade med piller)... Nu är den som en klocka!Jag fick väldigt mycket sämre hy när jag slutade med piller, men det har lugnat ner sig nu, ett år senare. Har mer matlust (vilket gjort att jag lagt på mig några kilo) och mer lust på allt egentligen (ja, det kan ni ju själva räkna ut vad jag menar)
    Har dessutom mindre migrän, och det känns bara jättebra att inte ha en massa hormoner i kroppen, utan fungera normalt igen...

• Blivande fru pettersson

Mensen kom som den skulle, 2 dagar tidigare än beräknat faktiskt. Får se om det håller i sig.

• RangaTanga

Jag slutade med p-pillren i februari och har knaprat i 10 års tid och jag fick min mens som beräknat i mars konstigt nog, men det där är ju högs individuellt, har hört många som inte fått mens på flera månader efter så tror inte du ska oroa dig!

• kexxet

Det här med å lägga på sig, det känner jag igen..
    Tyvärr...

• blivandefrularsed

Slutade för två månader sen och mensen kom igång ca fem dagar efter att den skulle det, fast jag hade den bara i två dagar. Den borde komme nu i veckan igen, så vi får se...

Jag har också fått mer lust! Och blivit på bättre humör till m2bs stora glädje Inga finnar och ingen direkt viktökning. Känns bara bra att inte stoppa i sig något efter fem år med yasmin.

• Blivande fru pettersson

När kom den ökade lusten? Här går den fortfarande på sparlåga är jag rädd.

• 2aug08

Slutade med mina i november. Mensen kommer som den ska men jag har fått en del finnar, antar att det har att göra med att hormonerna löper amok i kroppen. Hade ätit i 10 år. Precis som annaohenrik har jag fått mindre migrän. Det känns skönt.

• patti87

jag slutade med mina p-piller i slutet av juli förra året efter att ha tagit dom i 4 år utan paus. fick tillbaka mensen som vanligt i agusti.

blev gravid i oktober, men det slutade med missfall i december tyvärr :( sen dess har mensen kommit hur den vill.

sen blev jag gravid igen ganska snabbt, men även denna gång slutade med missfall i mitten av mars ;(

nu väntar jag på mensen, men man vet ju aldrig när den kommer, är så arg att den inte är regelmässig längre.

Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?