• Korfu

Nyligen slutat med p-piller?

Hej alla!
    Jag har nyligen slutat med p-piller efter att ha proppat i mig dem i ca 10 års tid... Tänkte att det var dags när man snart är både fru och husägarinna...=)

Slutade med dem i början på feb och har ännu inte fått min mens... vill bara kolla med er andra hur lång tid det tog för er?! När är det läge och börja kolla upp det?!

Det är ju säkerligen högst individuellt, men kan vara kul och höra andras erfarenhet inom ämnet...

• Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?
  • lillasmilla

tog sista pillret den 7/3 så nu väntar jag på första mens, borde ha kommit nu... har varit som en klocka förr, men har ätit piller i 9år, så det kanske inte blir så nu. Hmmm, hur har ni andra gjort när den inte kommer? Tagit det som ett tecken på att sytemet inte kommit igång, eller gjort gravtest? Min mamma blev gravid med mig när hon åt minipiller och min lillebror typ samma dag som hon tog ut p-stav, så om jag brås på henne blir jag nog ganska lätt gravid... Vad säger ni? Borde fått mens igår, hur länge väntar ni innan ni köper clear blue? (kanske inte vore helt optimalt med en påskbebis, då blir det även en julbebis...)

• mrsD

jag har ätit p-piller i ca 7 år, o slutade i augusti, fick första mensen efter 5 månader.. då kom den en gång, sen uppehåll en månad sen kom nästa. nu har den varit regelbunden i två månader så hoppas d håller i sig..

• jennysnartfru

Jag slutade i februari samma vecka som jag gifte mig och min mens har kommit precis som vanligt nästan. Första mensen utan piller var ganska lång men inte så mycket. Annars inga andra förändringar. Inga finnar, mer lust och ingen viktökning. Däremot så känner jag av min ägglossning, ömma bröst och uppsvälld mage.
    Vi hoppas få barn om ett tag, men vi försöker att inte kämpa så mycket, det kan ju få motsatt effekt sägs det.

• Korfu

Tack för allas erfarenheter! Jag har blivit lite lugnare nu! Får vänta ett tag till innan jag kollar upp det...

Lycka till alla!

• rosarosen1

Gjorde precis ett inlägg gällande detta ämne, innan jag såg att du tagit upp det här, dumt av mig!! Känner mig oxå lite lugnare nu, det kanske är normalt att det gått 4 månader...Men jag har slutat en gång tidigare och då kom den väl igång efter typ 2 månader. Shit, jag ska aldrig slarva så igen. Om vi inte ska ha barn innan bröllop o resa så får jag fan skärpa mig och ta dem när jag ska och sluta när vi känner oss redo för barn.

• becky79

endel får mensen tillbax fort o andra tar det tid för.

min mens har alltid kommit enligt klockan kan man nog säga, även fast jag slutade äta piller (efter 13år) och det var i juni förra året och i sep visade stickan plus.

Othlucas, kanske borde du fundera på en spruta istället, ifall du slarvar med piller, så slipper du oroa dig i framtiden.

• rosarosen1

Ja, jag ska prata med gyn nästa gång jag ska dit.

• Malin84

Jag slutade med mina piller för en månad sedan. Har knaprat i åtta år.. I vanliga fall skulle mensen ha kommit i går. Idag kom den! Tror aldrig att jag vrit så glad någon gång över den!

• Coffeegirl

Ska bli spännande att se när min mens kommer. Jag slutade en månad sen, har ätit p-piller i 12 år med ett kortare uppehåll. Här planerar vi både barn och bröllop. Bröllopet är tänkt augusti nästa år. Hmm, vill helst inte stå med magen i vädret då, vi får väl se hur det blir ;).

• blivandefrularsed
    Malin84 skrev 2008-05-02 16:32:46 följande:
    Jag slutade med mina piller för en månad sedan. Har knaprat i åtta år.. I vanliga fall skulle mensen ha kommit i går. Idag kom den! Tror aldrig att jag vrit så glad någon gång över den!
    Då kom den ju rätt så punktligt ändå

Jag har fått mens två gånger sen jag slutade med ca 35 dagar emellan varje. Skönt att den verkar ha kommit igång som den ska.

Har du påverkats på nåt annat sätt? Många pratar ju om viktökning och acne, något som jag inte märkt nåt av.
Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?