• Korfu

Nyligen slutat med p-piller?

Hej alla!
    Jag har nyligen slutat med p-piller efter att ha proppat i mig dem i ca 10 års tid... Tänkte att det var dags när man snart är både fru och husägarinna...=)

Slutade med dem i början på feb och har ännu inte fått min mens... vill bara kolla med er andra hur lång tid det tog för er?! När är det läge och börja kolla upp det?!

Det är ju säkerligen högst individuellt, men kan vara kul och höra andras erfarenhet inom ämnet...

• Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?
  • Malin84

Nej jag har påverkats på nåt annat sätt..inte än ialla fall!
    Var lite orolig för finnar eftersom bröllopet är i juli men allt är som vanligt.

• Piru

Har precis knaprat upp min sista karta med Yasmin och är orolig över hur min kropp ska reagera. Har ätit i 7 år och är nu 23, slutar eftersom jag tycker jag har ätit ganska länge och det är ju trots allt inte bra... Ska köpa en Ladycomp när mensen väl är regelbunden, vilket verkar dröja för en del...

• milla1982

har inte läst allt i tråden men jag mina cykler efter p-pillrena låg på typ 50-60 dagarfrån aug -07 tills årsskiftet ungefär, sen gick de ner till ca 38-39, vi körde slaviskt med ägglossningsstickor osv och efter tredje försöket funkade det! Är idag gravid i 7:e veckan :))

Det är ju så att kroppen behöver lite tid av vänja sig....

• blivandefrularsed

milla1982

grattis!!!!!

• Indil

Har inte läst alla inlägg...

Jag åt p-piller i lite mer än ett år bara. Det tog några dagar innan min mens kom och ca två veckor senare var jag gravid.

• love4life

Jag slutade med mina p-piller (Yasmin) i höstas,efter att ha använt p-piller i över tio år, och det tog ca tre månader innan jag fick mens. Därefter har den varit helt regelbunden, vilket den inte ens var innan jag började med p-piller. Dessutom mår jag så himla mycket bättre mentalt efter att ha slutat; en helt annan stabilitet...

• iax

En (dum) fråga, jag äter p-piller men vill sluta nu. När ni skriver att det tar tid innan mensen kommer igång igen, menar ni då den "riktiga"? Den s.k. p-piller mensen kommer väl när man ätit klart sin karta? (har aldrig slutat så jag vet inte riktigt vad som händer)

• Ankan80

Jo, det är så de menar.

Min kom direkt efter, men cykeln har blivit längre. Eller ja som den var tidigare.
    Mår mycket bättre humörmässigt. Kände igen mig själv. Det var som att träffa en gammal barndomskompis
    Bättre lust. Den har sakta men säkert kommit tillbaka.
    Har varit utan nu sen hösten 06. Vi skall försöka få barn efter bröloppet .

iax skrev 2008-05-12 14:23:15 följande:
    En (dum) fråga, jag äter p-piller men vill sluta nu. När ni skriver att det tar tid innan mensen kommer igång igen, menar ni då den "riktiga"? Den s.k. p-piller mensen kommer väl när man ätit klart sin karta? (har aldrig slutat så jag vet inte riktigt vad som händer)
  • blivandefrularsed

Samma som för Ankan80, min kom också igång men verkar ha en cykel på ca 35 dagar och inte 28 som p-piller-mensen.

Svar på tråden Nyligen slutat med p-piller?