• MrsThurhagen

    Vanlig kostym?

    Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)

  • Svar på tråden Vanlig kostym?
  • Fröken förväntan

    Det bli nog kostym för min m2b också... snyggt och en bra investering. Vi ska köra med väst och plastrong till för att göra det lite festligare än vanligt.Kostymen köper vi men resten hyr vi troligtvis eftersom han inte kommer att använda det sen.

  • MrsThurhagen

    Blir nog kostymen. Med väst o plastrong. Vi tänkte se om det fanns att prova nånstans här i lilla pyttestan, så ser man hur det blir :)

  • MrsThurhagen

    Hallå igen!! Tänk er detta och släng ur er vad ni tycker!! Svart kostym. Helsvart alltså. Rosa väst o slips alltså babyrosa :-P. Det borde väl ta udden av begravningskänslan??

  • johannesson

    Vi fick hem min m2bs västset igår och jag säger bara Wow!!! Snacka om att ändra stil med en gång när skjortan och västen åkte på! Hur fint som helst!

    hej majochjonas tänkte höra vilken adress ni hittat västen på..min pojkvän ska ha vanlig svart kostym men tänkte liva upp det lite med väst och slips i någon kul färg...

  • johannesson

    klistrade bara in majochjonas inlägg..det blev lite fel..inte som jag tänkt

  • MrsThurhagen

    Haha :) ingen som har några åsikter? Är just det att kostymen är HELSVART. Är det bara jag som nojar över begravningsstuket?

  • johannesson

    jag vill att min sambo ska ha en helsvart..han har en nästan helt ny som är lite lätt kritstreck randig men vi gillar en stilren helsvart men väst och slips i färg

  • MrsThurhagen

    Åh det låter bra!!! Jag borde komma över nojan med andra ord Det är ju faktiskt bara med en svart slips o vit skjorta som det blir lite trist kanske haha... Men rosa torde göra susen!!


    johannesson skrev 2008-03-31 16:47:20 följande:
    jag vill att min sambo ska ha en helsvart..han har en nästan helt ny som är lite lätt kritstreck randig men vi gillar en stilren helsvart men väst och slips i färg
  • MrsThurhagen

    Hittat snyggt västset med vanlig slips på mytuxedo... 300 spänn ca allt som allt! Han blir nog fin så det räcker hihi

  • Cissit

    Åh, jag hade hoppats på att lura på min m2b väst och plastrong...men så igår så sa han att han inte ville ha plastrong, att det skulle kännas konstigt...så det får väl bli en slips istället...men plastrong är ju sååå snyggt :(

  • Saxiquine

    Min kille har varit rätt anti till kostym unde de år vi varit tillsammans.
    Men i samband med att han plockade ur sina dreadlocks köpte han en snygg smalrandig manchesterkostym i grått som han hade på nyår.
    Och när vi var på dop i påskhelgen såg han annan långhårig kille i kritstrecksrandig svart kostym och tyckte det såg coolt ut, så det funderar han på att ha på vårt bröllop =)

  • Sosofofia

    Exakt så är det här oxå!
    Han har "hotat" med att han kommer att ha kostym och TRÄSKOR...
    Svärmor är mer förfärad än mig
    MrsThurhagen skrev 2008-02-28 22:28:22 följande:
    Tror det kommer funka bra.. En snygg skjorta+slips så blir det nog alla tiders! Jag är ju glad bara han inte har sina varselkläder haha!!!
  • Cissit
    Saxiquine skrev 2008-03-31 19:43:57 följande:
    Min kille har varit rätt anti till kostym unde de år vi varit tillsammans.Men i samband med att han plockade ur sina dreadlocks köpte han en snygg smalrandig manchesterkostym i grått som han hade på nyår.Och när vi var på dop i påskhelgen såg han annan långhårig kille i kritstrecksrandig svart kostym och tyckte det såg coolt ut, så det funderar han på att ha på vårt bröllop =)
    Åh kritstreck är SÅ snyggt. Jag skulle kunna tänka mig det för min m2b...men tanken är att han ska kunna använda kostymen i jobbet sen och jag vet inte om han kommer använda en med kritstreck...dessutom så ville han att marshalkarna skulle ha likadana kostymer och vi kan nog inte riktigt kräva att de ska ha kritstrecksrandiga, vi har inte råd att betala två kostymer till direkt heller. Men man kan ju alltid kolla upp det med dem iofs.
  • MrsThurhagen

    Börja inte dilla i kritstreck nu!! Då kommer jag trilla dit för det är SÅÅÅ SNYGGT!

  • MrsThurhagen

    Hahaha!! Gud så snyggt


    Sosofofia skrev 2008-03-31 19:47:32 följande:
    Exakt så är det här oxå!Han har "hotat" med att han kommer att ha kostym och TRÄSKOR...Svärmor är mer förfärad än mig
Svar på tråden Vanlig kostym?