• MrsThurhagen

Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)

Detta låter säkert helt galet, men jag vill inte att det ska kosta något. Förutom en ring till mig. Den kostar 4000. Men sen blir det inget mer. Borgerligt o en middag efter tillsammans med närmsta familjen. Inga kläder, inget hår o smink. Jag blir helt enkelt nöjd bara jag får dela min framtid med min älskling. Nån fler som känner såhär? Eller e jag den enda som inte förstår vitsen med dyra bröllop o flådiga klänningar? :D

• Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)
  • 20080802

Har inte läst hela tråden men svarar direkt till TS:
    Jag tror att finns massor av människor som känner som du men de hänger i allmänhet inte på BT. Vi som är här är i 99,9% av fallen sådana som lägger en del möda på formen må vara klänningar, dukningar, vett-o-etikett, omgivning osv osv i all oändlighet och som därmed har många frågetecken att reda ut.

All respekt för alla som tycker att vigseln som sådan är det enda viktiga och jag menar absolut inte att du inte skulle "få" vara här. Det är bara min gissning på varför du eventuellt känner dig lite udda här på BT.

• Utomlands 2008
    Våren09 skrev 2008-03-20 21:24:48 följande:
    Jag känner verkligen sympati med tankarna i den här tråden! Vi satsar på att få ett litet genuint bröllop som ÄR vi och inte vad någon annan förväntar sig. Lunchbuffé med våra närmsta vänner och den släkt som är viktig för oss. När jag tänker på bröllop så finns där en mörk skugga i mitt förflutna... Jag hade en otroligt nära väninna som betydde så mycket för mig. Plötsligt kom det ett vykort från Grekland att hon numera hette si och så och att de gift sig med bara närmsta familjen närvarande. Hon hade planerat bröllopet i ett års tid och inte nämnt ett ord. Vi hade ringt, träffats och som jag trodde delat allt och så visar det sig att hon hela tiden dolt allt detta. Jag skickade ett grattiskort som jag visste att hon visste att jag köpt för en krona och postade med B-porto. Någon present fick de aldrig. Vi umgicks sporadiskt i något år men sen rann det ut i sanden när de flyttade till en annan landsände. Jag förlät henne aldrig det som kändes som ett jättesvek. Vänskapskänslan var borta.Om hon hade berättat för mig och förklarat omständigheterna hade jag naturligtvis accepterat och ändå glatt mig med henne. Jag hade inte tagit illa upp över att inte bli bjuden . Det var sättet hon gjorde det på! Så snälla ni! Bröllopet kan ni utforma som ni av hjärtat vill, hur stort el litet. Men om ni funderar på att bara sticka och inte tala om något, fundera på om det är det bästa sättet och vem som kan bli förkrossad. En syster, bästa väninnan eller mamma.
    Jag tycker inte din väninna gjorde något som helst "fel" i planeringen kring sitt bröllop! Att hon inte involverade dig i det hade säkert inte med att göra att hon inte värderade er vänskap mycket högt. Om hon skulle inkludera dig så skulle säkert flera andra känna sig utanför ifall hon inte inkluderade dem också, till exempel syster, mamma eller andra nära vänner som du själv nämner... Eller hennes mans vänner/familjemedlemmar.
    Borde inte du respektera din vänninas önskan om att hålla sitt bröllop och planeringen inför det hemligt?
  • ia7

Men grejen är ju att även om man inte vill lägga ut en förmögenhet så kan man ha fin klännig och kalas... Min klänning är fin (tycker jag ) och kostade inte mycket och det kommer inte festen att göra heller Man behöver ju inte
    allt som det skrivs om här på bt och andra ställen för att det ska bli bra

• MatchlessLady

Jag tänker inte heller lägga så mycket pengar på bröllopet men tycker ändå att det är kul att vara här och kolla runt. Några idéer får man ju alltid. Vi ska ha en privat vigsel med föräldrar, min bror och ett kompispar närvarande. Efter det ska vi bjuda på middag hemma hos oss, då kommer lite fler släktingar och vänner. Jag ska ha en "finkläder" på mig, som jag visserligen köpt till detta men som jag ska använda sen också, en snygg brudbukett som inte ska kosta en förmögenhet och min m2b ska ha en kostym som han ändå tänkt köpa. Ingen frisör, fotograf eller dylikt.

• Lycka o Kärlek

Jag har inte läst alla inlägg.

Jag och min m2b känner att bröllopsdagen blir större på något vis, med alla förväntningarna och planeringen innan. Att sedan gifta oss i kyrkan och dela det med hela vår kära släkt och alla våra goda vänner, att ha kläder man aldrig annars har eller kommer att bära igen och få känna sig så fin på ett speciellt sätt, liksom bara gör dagen större och mer speciell. Vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill leva resten av våra liv ihop, och att då fira det med fest och pompa, ja det känns helt rätt!

Fast vi funderade ett tag på att göra det enkelt, han och jag och vår närmsta familj!

• Lycka o Kärlek

Måste tillägga att vår budget är 25 000 kr

• sommaren08

Finns väl folk som av olika anledningar inte kan eller vill lägga en förmögenhet på bröllop, huvudsaken är att brudparet får sin dag som de vill/önskar sig. Om det må så vara ett litet bröllop som ej kostar något direkt, stort pampigt , resa bort i hemlighet så är det delas val hur de vill ha sin dag, vad alla andra tycker att man ska göra si elelr så, förstår jag ej att man måste tänka på alla andra. Utan dagen för dem som ska vigas är dte viktiga, så tänker även jag runt mitt bröllop.
    ps. att de somm bara ska spendera mycket pengar på bröllop som håller till här , nej jag tror faktiskt att dte nästan är tvärtom, de som vill föröska dra ned sina kostnader och hitta bra lösningar
    /Jessica

• patti87

pengar kommer, pengar går!! eller som min blivande man säger...pengar är till för att slösa ;P

ett kyrkligt bröllop är något som man bara får uppleva en gång i livet! och att få fira den med sina närmaste är nog en riktigt fin upplevelse :)

nästan alla flickors dröm är att få vara en prinsessa för en dag ;)

så jag tycker absolut inte att det är o "slösa":)

• ogift80

Tårtor, jag kommer inte (den dagen) slänga ut en massa pengar på det. Hellre hembakade och flera olika tårtor!

• Juni2009

Jaa, vi satsar på maten,kläder o ringar.

Vi ska gifta oss i kyrkan men festen blir emma hos oss då ska vi grilla mat.
    (HOPPAS PÅ BRA VÄDER! men vi ordnar partytält och lite mer)

• 071023 2

TS

Har inte läst igenom tråden.

Det är ju hur man är som person. Vissa tjejer har tänkt ut sitt drömbröllop in i minsta detalj innan dom fyllt 15. Andra inte.

Alla gör vi som vi vill men ibland kan man bli lite matt av alla galenskaper som det skrivs om här på BT. Det finns nog en liten bridezilla i oss alla!

Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)