Vilka fina bröllop ni planerar! Vi hade inte heller ett traditionellt bröllop (fast ett stort med 85 gäster, så det kostade ändå en del
, det kändes inte alls rätt för oss.
MrsThurhagen och Zudette: Jag kan verkligen förstå att man vill vara "bara" brudparet. Egentligen är ju det allra mest romantiskt och intimt!
Jag har en bekant som gifte sig för ett par år sedan, stort traditionellt kyrkbröllop. Mitt i planeringen började hon och hennes sambo avsky alltsammans, det blev helt enkelt för mycket planerande och alldeles för dyrt för att kännas roligt för dem. De lyssnade för mycket på sina familjers krav och önskade till slut att de hade åkt bort nånstans och gift sig. Men då tyckte de att det var för sent, alla hade fått inbjudningar, hälften var betalt osv. På bröllopsdagen tänkte hon "skönt att det är över". Så ska det ju verkligen inte vara! Och det paret är tyvärr inte det enda jag hört talas om som påverkats av andras krav så att bröllopet inte blivit så som de själva vill ha det. Självklart kan man vilja ha ett stort kyrkbröllop och njuta av varje planeringsminut, men om man inte gör det tycker jag att man ska göra som man vill. Det finns redan alldeles för många måste här i världen...