• MrsThurhagen

Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)

Detta låter säkert helt galet, men jag vill inte att det ska kosta något. Förutom en ring till mig. Den kostar 4000. Men sen blir det inget mer. Borgerligt o en middag efter tillsammans med närmsta familjen. Inga kläder, inget hår o smink. Jag blir helt enkelt nöjd bara jag får dela min framtid med min älskling. Nån fler som känner såhär? Eller e jag den enda som inte förstår vitsen med dyra bröllop o flådiga klänningar? :D

• Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)
  • maj bruden

Man kan gå ut o äta vilken dag som helst.Bröllopet har man en gång i livet och det är självklart för mig att det ska vara en stor fest som man kan minnas hela livet.Pengar är bara pengar,det är känslan som räknas..(för min del)

• JJES

maj bruden skrev 2008-03-19 18:05:08 följande:

Man kan gå ut o äta vilken dag som helst.Bröllopet har man en gång i livet och det är självklart för mig att det ska vara en stor fest som man kan minnas hela livet.Pengar är bara pengar,det är känslan som räknas..(för min del)
    Hmm?! Jag gifter mig för andra gången. Alltså är det inte alltid en engångs företeelse.
    Fast jag är inte festtypen alls o vi hade ett litet bröllop sist oxå med bara släkten närvarande.
  • bofinkarna

Vi har följt konstens regler och bjudit folk vi egentligen inte vill ha där :( Inte för att jag tror de kommer göra så mycket väsen av sig eller att vi märker så mycket av dem, mer än att det blir lite dyrare... Men vi orkade inte med besvikelser och släktfejder.. Vi kommer ändå ha ganska enkelt när det gäller mat m.m. så det blir inte så stor extra kostnad

• Princess Nightingale

Jag vill inte heller lagga ut sa mkt pengar men min kille vill ha mer "lyx" an jag. T.ex tycker jag det racker med vanliga fina servetter medan han helst vill ha linneservetter och gar inte det pga att det ar lojligt dyrt om man inte syr sjalv sa vill han ha tjocka linneliknande servetter. Visst skillnaden blir val ca 400 kr men det tickar sa snabbt pa om man fortsatter med den mentaliteten!

Jag syr min klanning och har redan skaffat mina skor (jattefina i skinn for 50 kr fran wedins) Kommer att sminka mig sjalv och lattlocka mitt har. Kanske att jag koper ett diadem eller ngr harspannen (men de kan jag sjalvklart ha sedan) Men allt detta kommer att ga pa under 1000-lappen

Vi ska ha buffe och forsoka laga sa mkt mat sjalva som det gar. Dock vill jag verkligen bjuda pa allt nar folk kommer till vart brollop. Jag skulle helst slippa "betalbaren". men i varan bar kommer det bara finnas ol, vin och cider sa att folk inte blir for fulla for snabbt

Hade val iofs kunna bjuda mindre an ca 90-100 st men det ar bara ca 10 vanner och resten slakt. Kanner att vi har inte traffat varandras slakter helt sa det kunde vara kul att forsoka dra ihop ett litet slaktkalas samtidigt. Dessutom blir ingen ledsen for att man inte bjuder in dom.

Vad sager ni andra. Ar det ett OK pris med ca 14000 for mat & dryck? Eller tror ni att det gar att komma billigare undan?

• Princess Nightingale

O ja! Jag vill dessutom fira brollopsnatten i varan sang!
    Kanske kopa nya satinlakan och haftiga frukter till morgonen efter.
    Jag har svart att finna ro i nya platser och jag vet inte om det blir sa mkt brollopsnatt pa ett hotell.

Sedan vill jag ligga i sangen hela dagen med min man och aka pa brollopsresa dan' efter dan' efter den stora brollopsdan' *Gifter vi oss pa en lordag vill jag aka pa mandagen*

• Silva79

(har inte läst hela tråden)

Känner precis som du, ska dock ha en liten fest efteråt som kommer kosta lite, ångrar det nu. Men ibjudningarna är ute sen länge så inte mycket att göra åt nu. Jag ska ha en klänning jag använt 2 ggr innan, m2b ska ha en kostym han också har använt flera ggr innan. vi ska ha blommor från trädgården. Vi gifter oss borgerligt i trädgården och har festen på altanen (ca 26-27 vuxna och 5 barn).

MrsThurhagen skrev 2008-02-26 22:27:14 följande:
    Detta låter säkert helt galet, men jag vill inte att det ska kosta något. Förutom en ring till mig. Den kostar 4000. Men sen blir det inget mer. Borgerligt o en middag efter tillsammans med närmsta familjen. Inga kläder, inget hår o smink. Jag blir helt enkelt nöjd bara jag får dela min framtid med min älskling. Nån fler som känner såhär? Eller e jag den enda som inte förstår vitsen med dyra bröllop o flådiga klänningar? :D
  • Fröken Figo

Jag hade gärna haft ett bröllop där det inte kostar nåt!! Låter otroligt lockande.

men sen vill jag så mycket annat också, framförallt dela glädjen med släkt och vänner. Det är där det börjar kosta, men det känns kul att kunna bjuda på det. Klänning och sånt kan kosta mindre. Huvudsaken för oss är att få skämma bort våra älskade gäster! Och i retur få en massa tid med dem.

Så nej, jag hade nog inte velat ha ett litet bröllop som du beskriver. Just för att jag också älskar fester och att fira saker.

• Våren09

Jag känner verkligen sympati med tankarna i den här tråden! Vi satsar på att få ett litet genuint bröllop som ÄR vi och inte vad någon annan förväntar sig. Lunchbuffé med våra närmsta vänner och den släkt som är viktig för oss.

När jag tänker på bröllop så finns där en mörk skugga i mitt förflutna... Jag hade en otroligt nära väninna som betydde så mycket för mig. Plötsligt kom det ett vykort från Grekland att hon numera hette si och så och att de gift sig med bara närmsta familjen närvarande. Hon hade planerat bröllopet i ett års tid och inte nämnt ett ord. Vi hade ringt, träffats och som jag trodde delat allt och så visar det sig att hon hela tiden dolt allt detta. Jag skickade ett grattiskort som jag visste att hon visste att jag köpt för en krona och postade med B-porto. Någon present fick de aldrig. Vi umgicks sporadiskt i något år men sen rann det ut i sanden när de flyttade till en annan landsände. Jag förlät henne aldrig det som kändes som ett jättesvek. Vänskapskänslan var borta.
    Om hon hade berättat för mig och förklarat omständigheterna hade jag naturligtvis accepterat och ändå glatt mig med henne. Jag hade inte tagit illa upp över att inte bli bjuden . Det var sättet hon gjorde det på! Så snälla ni! Bröllopet kan ni utforma som ni av hjärtat vill, hur stort el litet. Men om ni funderar på att bara sticka och inte tala om något, fundera på om det är det bästa sättet och vem som kan bli förkrossad. En syster, bästa väninnan eller mamma.

• JJES
    Våren09 skrev 2008-03-20 21:24:48 följande:
    Jag känner verkligen sympati med tankarna i den här tråden! Vi satsar på att få ett litet genuint bröllop som ÄR vi och inte vad någon annan förväntar sig. Lunchbuffé med våra närmsta vänner och den släkt som är viktig för oss. När jag tänker på bröllop så finns där en mörk skugga i mitt förflutna... Jag hade en otroligt nära väninna som betydde så mycket för mig. Plötsligt kom det ett vykort från Grekland att hon numera hette si och så och att de gift sig med bara närmsta familjen närvarande. Hon hade planerat bröllopet i ett års tid och inte nämnt ett ord. Vi hade ringt, träffats och som jag trodde delat allt och så visar det sig att hon hela tiden dolt allt detta. Jag skickade ett grattiskort som jag visste att hon visste att jag köpt för en krona och postade med B-porto. Någon present fick de aldrig. Vi umgicks sporadiskt i något år men sen rann det ut i sanden när de flyttade till en annan landsände. Jag förlät henne aldrig det som kändes som ett jättesvek. Vänskapskänslan var borta.Om hon hade berättat för mig och förklarat omständigheterna hade jag naturligtvis accepterat och ändå glatt mig med henne. Jag hade inte tagit illa upp över att inte bli bjuden . Det var sättet hon gjorde det på! Så snälla ni! Bröllopet kan ni utforma som ni av hjärtat vill, hur stort el litet. Men om ni funderar på att bara sticka och inte tala om något, fundera på om det är det bästa sättet och vem som kan bli förkrossad. En syster, bästa väninnan eller mamma.
    Jag håller inte med dig i det sista du säger. Jag anser att om man inte kan förstå och unna oss det att vi ville gifta oss i hemlighet med bara barnen närvarande, så har man inte i vår vänkrets att göra helt enkelt. Är man en sann vän eller har en bra gemenskap med sina nära, så spelar sånt ingen som helst roll i min värld.

Det är VÅR önskan som gäller när VI skall gifta oss precis som när det gäller så mycket annat här i livet.
  • Anna  Sol
    MrsThurhagen skrev 2008-02-26 22:27:14 följande:
    På ett sätt är det väl så vi gör. Utom att vi gör det på andra sidan jordklotet så alltså kostar det i långa loppet nog mer än ett "vanligt" bröllop hemma skulle göra. Men vi drar ut på det i 14 dagar och gör det i vår favoritstad. (New York) Och vi gör det för vår skull och på vårat sätt och som vi vill. :)
Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)