• MrsThurhagen

Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)

Detta låter säkert helt galet, men jag vill inte att det ska kosta något. Förutom en ring till mig. Den kostar 4000. Men sen blir det inget mer. Borgerligt o en middag efter tillsammans med närmsta familjen. Inga kläder, inget hår o smink. Jag blir helt enkelt nöjd bara jag får dela min framtid med min älskling. Nån fler som känner såhär? Eller e jag den enda som inte förstår vitsen med dyra bröllop o flådiga klänningar? :D

• Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)
  • idafrida

agni: jag tycker att du ska lyda ditt eget råd , "man ska följa det man känner". Visst är det svårt att ta konflikten med familj och föräldrar, men der är ER dag och inte deras! Våga ta plats, om du vill det, och fira er kärlek på det sätt du drömmer om!

• MrsThurhagen

Vilka bra svar som trillat in här! Det är klart att man vill göra det lite speciellt. Jag lär nog införskaffa en snygg klänning. Men ingen brudklänning! Sen har jag funderat på att fråga runt lite o se om det finns ngn bra fotograf, alltså ngn som har det som hobby eller nåt. Att hyra proffsfoto är ju apdyrt! Problemet som dykt upp nämndes här förut. Besvikna vänner o släktingar. Kan man helt sonika bjuda in dom till rådhuset utan att det blir vare sig fest eller middag efter?!

• MrsFellerA

Såklart man kan!

Det bästa är kanske att förbereda sig på att någon blir besviken eller dyligt. Då kanske det är lättare att hantera om situationen kommer upp. Då gäller det bara att man får det att förstå att detta vad vad ni ville och att ni faktiskt inte gifter er för någon annan.

• 26juli2008

Om det inte vore för att jag verkligen vill att min mormor och morfar ska vara med när jag gifter mig, hade jag bokat en resa och gjort det på en strand utomlands. Jag vet att mamma och pappa samt syster och hennes famlj hade bokat egna resor och följt med. Det enda som känns viktigt är att min närmsta familj är med! Men min mormor och morfar skulle aldrig flyga, så därför gifter vi oss hemma men endast med våra närmsta. Jag ser inte heller anledningen till varför jag ska göra andra "nöjda" när det är min och min blivandes dag!

Nu kommer det att bli rätt dyrt ändå, men vi anser att det är en viktig dag och vi gör det bara en gång i livet! Sen så lägger vi dom pengarna på oss och dom som vi tycker om, så därför känns det bra fast det kommer att bli ett hål i plånboken. Skulle aldrig lägga ner en förmögenhet på att bjuda andra som jag personligen kankse inte skulle vilja bjuda men som man ändå måste! För helt ärligt, det finns alltid nån kompis till våra blivande som vi kanske inte riktigt gillar, eller dom bjöd oss i fjol så då bjuder vi dom.

Så vi lägger engarna på att göra en lyxig och minnesvärd dag för OSS och bara oss!

• pojomo

nej jag tycker inte att det är galet. Absolut inte. Varför jag/vi ska ha ett LITET bröllop det är för att jag vill absolut gifta mig i en klänning det är det ända. Och så klart att jag får honom

• Bling75

På tal om gäster, där känner jag mig faktiskt supernöjd trots att vi blir 60 stycken.

Vi har inte bjudit en enda person på våran fest som vi inte känner att vi till 100% vill ha där. Vi gillar verkligen varandras vänner. Några av mina är numera min m2b bästa vänner. Jag gillar verkligen hans ex så hon är bjuden. Vi har dragit gränsen rätt snävt när det gäller släkten (vid kusiner) men vi har inga jättestora familjer.

Men jag tycker samtidigt att det är mysigt att det bara är vi två på vigseln.

• MrsThurhagen

Det är väl just det där att man börjar tänka på vilka som kan bli besvikna... Man måste ju tillåta sig att tänka bara på sig själv för en gångs skull!

• blommisen

Du har helt rätt, vi kommer visserligen ha en liten fest men inga detaljer som blommor i kyrkan m.m och en vanlig knälång klänning ska jag försöka hitta som jag kan ha senare, köpa en bukett för max 200 :- om jag nu ska ha någon alls

MrsThurhagen skrev 2008-02-26 22:27:14 följande:
    Detta låter säkert helt galet, men jag vill inte att det ska kosta något. Förutom en ring till mig. Den kostar 4000. Men sen blir det inget mer. Borgerligt o en middag efter tillsammans med närmsta familjen. Inga kläder, inget hår o smink. Jag blir helt enkelt nöjd bara jag får dela min framtid med min älskling. Nån fler som känner såhär? Eller e jag den enda som inte förstår vitsen med dyra bröllop o flådiga klänningar? :D
  • Garonne

FÖr oss gäller fem minuters borgerlig vigsel och en riktig brakfest! Inte blir det särskilt dyrt heller. Vi håller det väldigt opretentiöst.

• JJES

Vi skall oxå ha en mycket enkel ceremoni utan massa xtra saker o massa dyra utgifter.

Vi gifter oss i alla hemlighet tillsammans med barnen som kommer att få veta det samma morgon. Sen äter vi nåt gott tillsammans på barnens favvo restaurang o kanske åker vi ner till havet en stund på kvällen om vädret tillåter det o tar bilder tillsammans med barnen.

Ett par dagar senare åker vi på en kryssning o då kanske vi talar om det för övriga familjen.

Svar på tråden Nån fler som inte vill lägga en krona på detta? :)