• prinse­ssan no1
    Äldre 24 Feb 13:37
    59003 visningar
    462 svar
    462
    59003

    Nya Göteborgsbrudar

    Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

  • Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • Ajjse
    Äldre 20 May 12:04

    Glömde berätta om mina drömmar inatt. Fick små stunder av sömn och då passade mardrömmarna på..
    För det första kom nästan inga av dom personer vi bjudit in, men däremot kom det en massa annat folk som vi inte känner. Det kryllade av barn överallt, vi som ska ha barnfritt..
    Kocken hade ställt fram förrätten på borden när vi kom, den bestod av köttbullar, kall potatis och någon annan brun sörja. Det var ungdomsgäng på utsidan som bara bråkade och störde.
    Sist av alla kom sambons bästa kompisar och dom hade på sig landslagsdräkt och en sån där vikingahatt i plast med horn..
    Jag vaknade med ett ryck vill jag lova! Tur att det bara var drömmar!

  • fröken­kräfta
    Äldre 20 May 12:05

    Hej brudar i tråden,
    har varit bortrest ett par dagar och offline. Kommer snart tillbaka. Mkt som ligger nu när jag är tbx på jobbet och i stan.

  • Troll1
    Äldre 20 May 12:32

    Välkommen hem Frökenkräfta!
    Ajjse: Hujeda, det lät riktigt hemskt!

    Har ett litet dilemma. Jag får försöka fatta mig kort:
    Min son (21 år nästa tisd) har en gammal kompis, som jag varit nästan lite extrammama till förr. Nu har vi nästan ingen kontakt förutom att han kom på min lilla dotters dop. Jag frågade min son om killens adress, så jag kunde posta ett tack-kort från dopet till honom. Min son missförstod mig och sa till kompisen att han skulle bli bjuden på "morsans bröllop" och skulle få en inbjudan. Öhhh, det hade vi inte tänkt. Däremot är min äldsta väninnas dotter (också gammal kompis med min son) och sambo bjudna. Nu vet jag inte hur vi ska göra. Det känns konstigt nu. (tackvare min sons stora trut ) Nu kunde jag inte skicka tackkortet på dottern för då hade han väl undrat när han väntar på inbjudan till bröllopet...
    Hänger ni med?? Han har också en sambo som jag aldrig träffat. Det blir en del ungdomar iom släkten. Samtidigt som att jag inte vill såra honom (för det gör jag väl om jag inte bjuder honom??)VAD SKA JAG GÖRA??

  • fröken­kräfta
    Äldre 20 May 14:19

    Troll1: låter som att det bästa är att bjuda honom. Om ni har plats och känner att ekonomin tillåter. Honom och hans sambo. Vi kommer att gå på bröllop där min sambo inte träffat brudparet och kommer också att ha med gäster där vi inte träffat deras respektive och även där jag inte träffat någon av gästerna i ett par - vänner till min sambo.

  • fröken­kräfta
    Äldre 20 May 14:23

    Vår planering rullar på framåt :)

    Nästa vecka ska vi åka till Stora Holm och titta på lokalen.
    Vi har lyckats få ihop en prel. gästlista och bestämt att det blir vänner, föräldrar och syskon. Ingen släkt. Då hamnar vi på ca 80 personer. Det känns bra. Förutom att min släkt kommer att gå i taket men det får jag ta.
    Och så har vi klart vilka två som kommer att vara vittnen. En av dem är här och planerar sitt eget bröllop. Känns jättekul att kunna prata med henne nu när hon är invigd i våra planer. Ska säga till henne att hänga på här i tråden!
    Och fotograf är bokad. Hade småpanik i fredags när jag fick besked om att den jag ville ha inte kunde och alla tips jag hade var antingen på semester på vår dag eller redan bokade av andra brudpar.
    Men så ringde jag till Anna Hult. Hennes namn har kommit up många gånger genom åren. Hon jobbar inte så mkt med bröllop längre och har inte bröllopsbider på sin hemsida men ska vara ävldigt, väldigt duktig. Mycket pengar...fast nu har vi bestämt oss och bokat henne. Det känns bra! Vi får dra ner på något annat. Ringen och bilderna är ju det som finns kvar. Tillsammans med alla fina minnen.

  • Troll1
    Äldre 20 May 15:04

    Frökenkräfta: Det är bla det med ekonomin. Jag kommer inte att känna alla på bröllopet och sambon känner inte heller alla. Så är det, men jag vill inte att det ska bli sonens kompis-fest (röj??) om du förstår vad jag menar. Min son fattar inte hur stort det är. Ingen vanlig fest om man säger så. Det är ett dilemma...
    Min väninnas dotter bjöd jag eftersom jag känt henne sedan hon föddes (hon har också gått i samma klass som min son) och är ganska engagerad i själva bröllopet. Ghahhahaa!
    Jag tar tacksamt emot era synpunkter!

  • Mizty
    Äldre 20 May 15:17

    Troll1 - Oj vad svårt!! Tyvärr vet jag inte vad jag ska säga för jag vet inte hur jag själv skulle gjort i den sitsen. Hur hade han reagerat när din son sa det till honom, blev han väldigt glad? Eller var det mer, jaha... (luddigt förklarat) Det kan ju oxå spela in i hur man väljer att göra.

    Ajjse - Skönt att hon börjar må bättre, det är lagom kul med magsjuka... Kul med klänningarna Mindre kul med mardrömmarna! Har oxå haft några stycken, att vi glömt att hämta min klänning hos sömmerskan, att vi försovit oss m.m. Undrar hur det blir då när det är nära

    Frökenkräfta - Skönt att det löste sig med fotograf & att det känns bra med henne!!

  • Mizty
    Äldre 20 May 15:17

    Förslag v.22

    Måndag 26/5
    Mizty (Caroline)
    Bartan
    Schükano (Erica)
    Lokalo (Karin)

    Tisdag 27/5
    Mizty
    Bartan
    Schükano
    Lokalo (Karin)

    Onsdag 28/5
    Mizty
    Schükano

    Torsdag 29/5

    V.23

    Måndag 2/6
    Mizty
    Bartan
    Schükano

    Tisdag 3/6

    Onsdag 4/6
    Mizty
    Bartan
    Carolina
    Schükano

    Torsdag 5/6
    Mizty
    Carolina

    Flyttar fram vår fikalista lite oxå

  • Ajjse
    Äldre 20 May 16:45

    Förslag v.22

    Måndag 26/5
    Mizty (Caroline)
    Bartan
    Schükano (Erica)
    Lokalo (Karin)

    Tisdag 27/5
    Mizty
    Bartan
    Schükano
    Lokalo (Karin)

    Onsdag 28/5
    Mizty
    Schükano

    Torsdag 29/5
    Ajjse (verkar bli ensam..)

    V.23

    Måndag 2/6
    Mizty
    Bartan
    Schükano
    Ajjse

    Tisdag 3/6

    Onsdag 4/6
    Mizty
    Bartan
    Carolina
    Schükano

    Torsdag 5/6
    Mizty
    Carolina

  • Troll1
    Äldre 20 May 22:44

    Vi kanske får bjuda honom och hans flickvän. Tror han vill... Men det blir knepigt eftersom det finns andra som vi funderat på att ev bjuda. Han är jättego, men hur blir det med "gänget samlat" tro? Fast som min tärna sa; "Det spelar nog ingen roll vilken ålder, vem som helst kan röja lite fööör mkt". Så sant!

  • fröken­kräfta
    Äldre 21 May 08:19

    Troll1: har hört från många håll att de har skippat spriten på festen för att undvika alltför mkt röj. Har bara serverat vin + öl. Kan det vara ett alternativ.
    Förstår att du inte vill att det ska bli alltför mkt ungdomsfest och ett jättegäng ungdomar - mest.

  • Mizty
    Äldre 21 May 11:25

    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2920987.html

    Ny tråd, denna går snart ut

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar