Inlägg från: frökenkräfta |Visa alla inlägg
  • frökenkräfta

    Nya Göteborgsbrudar

    Hej,

    bor i Gbg och ska gifta mig 080808 och vill gärna hänga på i den här tråden.

    Vi kommer att ha en hemlig vigsel och fest senare. Har inte bestämt datum för festen ännu. Väldigt kluvna, i höst eller nästa sommar...samtidigt som vi vill planera för barn nr 2.

    Vi har bokat vigselförättare, Petur, någon som vet ngt om honom? Fick ett trevligt intryck av honom på telefon. Har inte hunnit prata närmare om vigseln med honom ännu.

    Såg en fråga om Lydia på Face, har inte anlitat henne själv någon gång men känner flera som jobbar tillsammans med henne i olika sammanhang. Hon är otroligt duktig, jobbar mkt med make-up och styling för tv, film och bilder. Fast kan nog ha en hel del åsikter och egen vilja. Gäller att inte låta henne köra över det du själv vill ha.

  • frökenkräfta

    Troll1: jag har ingen annan att rekommendera fast skulle själv kunna tänka mig att anlita Lydia. De gånger jag träffat henne på Face har jag fått ett väldigt gott intrycka av henne och hon är väldigt, väldigt duktig vad jag förstår.
    Jag har nog tänkt lägga min make-up själv. Hoppas att en vän som är fotograf ska ta våra bröllopsbilder- och då kan hon även vara ett av våra vittnen så behöver vi inte inviga alltför många i våra planer. Min vän fotografen jobbar en del tillsammans med Lydia och har bara gott att säga om henne.

  • frökenkräfta

    Troll1:
    Lydia jobbar bla tillsammans med Parasoll, www.parasoll.com
    Där finns bild och lite text om henne.
    Parasoll jobbar mest inom foto tror jag, tror inte att det är särskilt mkt film. Jag jobbar inom IT så jag är inte alls inom någon flashig bransch och eller har kontakter fast Gbg är ju en liten stad så alltid är det någon som känner någon som.....

    Lydia är, vad jag förstår mkt, mkt duktig. Känner en till som jobbat med henne. Jag träffade på henne på Face för ganska många år sedan. Fick så himla bra intryck av henne när jag köpte smink ,och var tillbaka flera gånger hos henne, så att när jag sedan hade en vän som ville söka sig till make-upbranschen från en annan så sa jag till henne att söka upp Lydia på Face och försöka att prata med henne om hur man ska gå till väga.

    Du kan nog lugnt anlita henne, du får ett riktigt proffs.

  • frökenkräfta

    Tack för välkomnandet! Känns jättespännande det här och äntligen en plats där jag kan prata om vårt bröllop :D

    Fika skulle vara kul fast kan inte just den dagen, har redan kvällen planerad med mitt tjejgäng. Gärna nästa gång.

    Stora Holm: läser en hel del om det här. Det var någon som hade bokat det? Hur långt ut ligger det från stan? Pris? Har ni ordnat buss dit för gäster? Pris för ev buss?

    Vi vill ha en fest för familj och vänner. Vi bor i stan fast har många som kommer utifrån så det bör vara ett ställe som är lätt att hitta till alt. att vi har buss.
    Vet att någons kompis kompis hade bröllopsfest ovanför Sjöbaren i Haga. Någon som vet ngt om den lokalen? Vill nu inte fråga för då kommer min vän att misstänka bröllop.

  • frökenkräfta

    Naglar
    *************

    Jag skulle vilja göra manikyr nån dag innan bröllopsdagen. Bara en vanlig manikyr, inte bygga på naglar eller nåt sånt. Någon som har tips på ett bra ställe i centrum?
    Manikyr brukar jag passa på att göra när jag är ute och reser (utomlands), unnar mig det sällan hemma.

    Om någon behöver tips på ställen för fotvård och pedikyr så har jag två ställen som jag har gått till och som är bra båda två.

  • frökenkräfta

    Woohooo, idag är det 3 månader kvar till jag o sambon gifter oss!!! Det känns sååå pirrigt!

    Igår bokade jag frisör till den stora dagen. Ska göra en fin uppsättning, något enkelt. Och så beställde vi vigselring!! Det kändes riktigt stort.

    Har varit på ett ställe och pratat om brudbukett. Finns 3 ställen i stan som jag tycker är riktigt bra på blommor. Har nu kollat med ett av dem. Jag ska ha något enkelt, kallor och lite prälor ungefär, ca 500 kr sa de att det kan kosta. Ska beställa i slutet av juni innan sommarsemestern.
    Vart beställer ni era buketter?

    Ikväll ska jag prata med en av mina bästa vänner, berätta och fråga om hon vill vara ett av våra två vittnen + passa vår dotter på den stora dagen.

    Inga manikyrtips?

  • frökenkräfta

    Tack för tipset Mitzy! Säg till om du går dit och provar. Eller om ngn annan går till något ställe som är bra.

    Nu har jag bokat frisörer. Ska gå till min vanliga frisör dagen innan jag att klippa och slinga och så för en uppsättning hos en annan samma dag. Min frisör gör inte uppsättningar fast har en frisörkompis som är duktig på det.

    Manikyr tänkte jag göra 1-2 dagar innan. Pedikyr gör jag i början av sommaren och det får då räcka tror jag. Vi kommer att vara på landet under semestern ( jag ska ha kort semester i år, har precis börjat jobba efter mammaledighet och har bytt jobb så jag har inte så många dagar) och ska då åha hem inför vår hemliga bröllopsdag. Åker hem 2 dagar innan tror jag så att vi hinner komma ikapp hemma och förbereda oss.

    Har ni andra beställt blommor? Vart i såfall?

    Kan tyvärr inte komma med på fika på måndag. Hoppas kunna komma med nästa gång.

  • frökenkräfta

    Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    frökenkräfta 8 augusti 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009

    Jag sätter inte ut mitt namn för jag har iallafall en vän som planerar bröllop och som jag sett här inne på BT :)
    Och har bytt ut min bild, hade en bild på min förlovningsring på min profil och den vet jag att hon skulle känna igen!

  • frökenkräfta

    Härlig solig dag och jag ska åka bort över helgen och bara slappa i solen. Ska bli underbart!

    igår frågade jag en av mina bästa vänner om hon vill bara vittne och passa vår dotter på bröllopsdagen och hon sa ja. Känns sååå kul!!! Nu har jag en av mina bästa vänner som är invigd och kan prata med.

    Ha en härlig helg allihopa och en härlig fika på måndag kväll. Jag har nog inte tillgång till nätet på måndag,sitter i möten hela dagen så skriv gärna här om det kommer upp bra tips på fikat!

  • frökenkräfta

    Hej tråden,

    verkar som att ni hade en mysig fika i måndags.
    Här har är hindersprövningen klar. Väntar på svar från en vän omifall hon vill vara vittne vid vår vigsel+fotograf. Sedan ska alla papper skickas in.

    Ikväll har vi varit på Gosskörens Hus i Haga och kikat på lokalen. Bra läge, fin lokal och bra pris. Kanske lite liten lokal bara. Är lite sugen på att titta på Stora Holm också.
    Ni som ska vara där, kan man bo över där???
    Vi har många gäster, kanske 50 av 100 som kommer från andra städer och vill gärna hjälpa till med boendet om vi kan. När det gäller datum på Stora Holm så vi flexibla fram till jul nästan eftersom vi gifter oss i hemlighet 8/8.

  • frökenkräfta

    Troll1: jag har varit inne och kikat på Stora Holms sida flera gånger fast tycker inte att det finns så mkt information på den. Jättefina bilder och jag känner verkligen wow vilket ställe! Som jag inte känt till innan jag loggade in här för första gången.

    Ingår rummen i priset eller kostar det extra?
    Funderar på om man kommer att kunna erbjuda gäster att sova över i festlokalen på luftmadrass, om de nu vill det, för att det är så många som kommer utifrån. Skulle gärna vilja bjuda all på boendet men det är ekonomiskt omöjligt tyvärr. Vi vill/kan inte ha ett 200 000-kronorsbröllop.

    Jag måste ta kontakt med dem och be att få komma dit på visning och prata om lediga datum etc.

  • frökenkräfta

    Fotograf-panik!
    **************

    Den två fotograferna som jag helst ville ha är uppbokade på bår dag. Har hittat tips på två fotografer här Mý och Eva, även de är bokade eller har semester 080808. Fick tips vidare från dem men tyvärr samma resultat.

    Någon som kan rekommedera en bra fotograf här i stan? Ska även lägga upp en tråd, gissar att alla inte läser vår tråd här.

  • frökenkräfta

    Hej brudar i tråden,
    har varit bortrest ett par dagar och offline. Kommer snart tillbaka. Mkt som ligger nu när jag är tbx på jobbet och i stan.

  • frökenkräfta

    Troll1: låter som att det bästa är att bjuda honom. Om ni har plats och känner att ekonomin tillåter. Honom och hans sambo. Vi kommer att gå på bröllop där min sambo inte träffat brudparet och kommer också att ha med gäster där vi inte träffat deras respektive och även där jag inte träffat någon av gästerna i ett par - vänner till min sambo.

  • frökenkräfta

    Vår planering rullar på framåt :)

    Nästa vecka ska vi åka till Stora Holm och titta på lokalen.
    Vi har lyckats få ihop en prel. gästlista och bestämt att det blir vänner, föräldrar och syskon. Ingen släkt. Då hamnar vi på ca 80 personer. Det känns bra. Förutom att min släkt kommer att gå i taket men det får jag ta.
    Och så har vi klart vilka två som kommer att vara vittnen. En av dem är här och planerar sitt eget bröllop. Känns jättekul att kunna prata med henne nu när hon är invigd i våra planer. Ska säga till henne att hänga på här i tråden!
    Och fotograf är bokad. Hade småpanik i fredags när jag fick besked om att den jag ville ha inte kunde och alla tips jag hade var antingen på semester på vår dag eller redan bokade av andra brudpar.
    Men så ringde jag till Anna Hult. Hennes namn har kommit up många gånger genom åren. Hon jobbar inte så mkt med bröllop längre och har inte bröllopsbider på sin hemsida men ska vara ävldigt, väldigt duktig. Mycket pengar...fast nu har vi bestämt oss och bokat henne. Det känns bra! Vi får dra ner på något annat. Ringen och bilderna är ju det som finns kvar. Tillsammans med alla fina minnen.

  • frökenkräfta

    Troll1: har hört från många håll att de har skippat spriten på festen för att undvika alltför mkt röj. Har bara serverat vin + öl. Kan det vara ett alternativ.
    Förstår att du inte vill att det ska bli alltför mkt ungdomsfest och ett jättegäng ungdomar - mest.

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar