• Miss Blue

Budgeten drar iväg.....!!!!!

Jag känner att vår budget är på väg att spricka...satt och räknade lite idag på våra "fasta" poster (räknade iof lite högt på alkohol och underkläder som inte är inköpta än). Men vi har gått förbi vår tänkta budget.....!!!!!
    Visst kan man skrapa ihop pengar, men vad det drar iväg!! Vi har ändå ett "budgetbröllop" i mina ögon. Vi hade beräknat ca 20-25000kr men nu när jag räknar lite är vi redan över 28´ suck känns sådär kul!!

Är det bara jag som känner att det drar i väg med pengar???

• Svar på tråden Budgeten drar iväg.....!!!!!
  • lycklig78

Nej, du är abslout inte ensam om att tänka så. Jag får nästan ont i magen av alla utgifter, men jag tänker att det är en gång i livet. Men vi är snart uppe i det dubbla mot vad vi tänkt...

• Nymåne

Skönt att det inte är bara vi... Konstigt att ju mer man planerar o ju mer allt kostar så tycker man att alla kostnader inte är så stora i sig... Om ni förstår va jag menar... Man liksom unnar sig mer o mer o tänker, jo men det är ju bara en gång, o det ska va minnesvärt...

• pojomo

oj glömde ju att svara på din fråga. Ja det är lätt att det blir dyrare än vad man hade planerat.
    Jag hade kunnat gjort iordning ett bröllop för 100000 utan problem men nu har vi denna budgeten så då får jag hålla mig inom det.

• Lunia

oss två skrev 2008-02-19 13:31:38 följande:

Det går att spara in pengar...dock när man sitter här på BT å läser om alla andra så kommer man så lätt på mer och mer saker man vill ha, som inte alls var tanken från början. Försök hålla er vid tanken ni hade från början, försöka att int ta för mkt intryck av allt som alla andra har. Finns inga måsten, det blir bra ändå. Vår budget drog oxå iväg en del, dock inte så mkt eftersom ekonomin inte räckte till det. Det går oxå att hitta billigare lösningar på sånt som annars kostar en massa, det gäller att vara lite uppfinningsrik.
    Mycket bra tips, man behöver påminnas så det inte drar iväg, för ibland ser man inget slut å då känns de lite hopplöst!
  • Miss Blue

Tur man har en förstående och förståndig M2B som kan både stötta OCH stoppa lite när köpivern blir för stark, så man inte fladdrar iväg alltför mycket...

• stinakina

Vi har dragit i väg också, vi trodde att vi skulle landa på 25000:- men nu innan vi ens köpt hälften inser jag att vi kommer att landa nånstans på 45000:-

Vi kommer att vara ca 70 personer, har buffé, hyr en billig lokal (nån hundralapp) har iofs en trubadur som kostar nästan 4000:- (men jag vill absolut ha levande musik)
    Vi kommer att hyra kläder, turligt nog av en bekant till M2B så vi får hyra billigt!

Maten, alkoholen samt musiken är ju det som kostar mest för oss.

Min mor har dock tänkt bidra med ca 10000:- och min M2B har en gammal morfar som vill ge ett bidrag, så vi kommer väl ändå undan med hälften...

Men som nån skrev, att sitta på BT gör inte saken bättre
    man får ju så många tips och ideér som man bara måste använda sig utav!!

• Saxiquine

Känner igen det absolut.
    Dock har mina föräldrar erbjudit sig att hjälpa till om vi vill, så vi får väl ha ett litet möte när vi gjort upp ungefärlig budget och räknat ut ungefär vad vi kan spara ihop själva.
    Fördelen är att det är drygt ett år kvar innan det hela går av stapeln, så vi hinner nog få ihop en hel del själva tills dess =)

• Äntligen är det min tur

Nån som vet en bra sida där man kan få en sån där färdig lista som man kan fylla i...???

Känner att jag måste ta tag i det här nu.... det drar iväg åt alla möjllig håll med allt ju

• Ickaflicka

Finns ju här på BT och i olika bröllopstidningar!

• Ickaflicka

Jag kommer att överskrida budgeten med 3000 bara för klänningen vilket gör lite ont i magen, men min underbara m2b sa bara att "det är du värd" och "min fru ska ha vad hon vill"! Så nu gör det mindre ont i magen!

• Miss Blue

Hur mycket lägger ni på fotograf?
    Och vad får ni för det priset?

Var på bt hittar man det?

Ickaflicka skrev 2008-02-21 11:09:03 följande:
    Finns ju här på BT och i olika bröllopstidningar!
  • Nessan

Äntligen: Klicka på "min sida" i rutan uppe till höger. I vänsterspalten kommer då en ny meny upp och under verktyg finns budget! Finns flera andra bra verktyg med, som bordsplacering osv.

Aha tack NEssan. Du får ju alltid svar på mina frågor... hihih

• Nessan

Det gör jag så gärna!

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-21 12:04:04 följande:

Aha tack NEssan. Du får ju alltid svar på mina frågor... hihih
Svar på tråden Budgeten drar iväg.....!!!!!