Lokalen är en sockenstuga, en gammal skola faktiskt. Jag har varit där på dop förut så det är en helt okej lokal och def för det priset!! Det är 3 våningar (med hiss), kök med all köksutrustning, porslin, bestick, glas, bord och stolar, diskmaskin, kyl & frys mm mm. Den enda de inte hade var champagneglas och dukar, men det har vi fixat gratis av en kompis! Vi hyr en del utav huset (inte hela) men det blir en stor hall med 3 toaletter därnere, en trappa upp ett stort rum (där vi ska ha festen), ett mindre förrum (där ska vi duka upp buffébordet) och sen köket. Det känns kanonbra!!!!
Alkoholen har vi oxå varit lite i valet och kvalet om vi skulle bjuda eller inte, men vi kommer bjuda på drycken till maten och sen blir det till självkostnadspris. Jag tycker inte det gör något om man får betala en liten slant. Vi har varit på 5 bröllop och det har varit lite olika men inget har varit sämre än det andra! Det är inte det som är det viktigaste, men det är min åsikt. 
delamotte skrev 2008-02-19 10:54:13 följande:
Måste säga att jag är imponerad av att ni lyckas få ner kostnaderna så mycket!!=) Jag vill försöka också.... Men så har man lite upplevelser från andras bröllop om vissa saker som man inte gillar, tex att gästerna ska köpa sin alkol på bröllopet. men alla är vi olika, vi tycker om olika saker!Är det ngn som har erfarenhet av buffé, är det lyckat??Blir det mycket billgare att hyra än köpa sin klänning?? min kompis hittade en jättefin klänning för 3000:- (NIXA) och det lät billigt tycker jag...javisst, antal gäster gör ju också mycket...Lokalen, där ska vi betala 10 000:- för. men då är det inmgen bygdegård, utan en fin herrgårdsliknande byggnad. Hur ser er lokal ut??//MMMiss Blue skrev 2008-02-19 10:44:21 följande: