• Miss Blue

Budgeten drar iväg.....!!!!!

Jag känner att vår budget är på väg att spricka...satt och räknade lite idag på våra "fasta" poster (räknade iof lite högt på alkohol och underkläder som inte är inköpta än). Men vi har gått förbi vår tänkta budget.....!!!!!
    Visst kan man skrapa ihop pengar, men vad det drar iväg!! Vi har ändå ett "budgetbröllop" i mina ögon. Vi hade beräknat ca 20-25000kr men nu när jag räknar lite är vi redan över 28´ suck känns sådär kul!!

Är det bara jag som känner att det drar i väg med pengar???

• Svar på tråden Budgeten drar iväg.....!!!!!
  • pallesj

Hi hi Ja tror inte det finns många som kan hålla sig till utgångs-budget Våran sprack med engång och e nu uppe i 10-15 tusen mer än vi hade tänkt. Bara lokal med mat spräcckte den budgeten vi hade Ändå försöker vi snåla in på allt vi kan

• delamotte

Hej!
    Jag har bara börjat kolla lite på bröllopsplaneringen nu, men har ändå lagt upp en plan och vi hamnar LÅNGT IFRÅN 25 000 kr. Jag tycker det verkar helt omöjligt att komma under 100 000 kr!! och då har inte vi ngt alls märkvärdigt. vi räknar med ca 80 gäster och vi kommer köpa dricka i Tyskland för jag tycker man vill bjuda på allt, inte att folk ska betala för dig på ett bröllop.

Men ni som ligger på den nivån, dvs 25 000:-, hur kan ni göra det??? vad har ni dragit ner på??? vad betalar ni i mat/person?? dricka?? lokal??? klänning?? band?? ring??? har ni med resan i denna budget???

tacksam för tips att spara!!
    //MM

Miss Blue skrev 2008-02-19 10:07:42 följande:

Jag känner att vår budget är på väg att spricka...satt och räknade lite idag på våra "fasta" poster (räknade iof lite högt på alkohol och underkläder som inte är inköpta än). Men vi har gått förbi vår tänkta budget.....!!!!!Visst kan man skrapa ihop pengar, men vad det drar iväg!! Vi har ändå ett "budgetbröllop" i mina ögon. Vi hade beräknat ca 20-25000kr men nu när jag räknar lite är vi redan över 28´ suck känns sådär kul!!Är det bara jag som känner att det drar i väg med pengar???
  • 20080301

Vi ligger under budgetten och har på det sättet lyckats klämma in våra tackgåvor i den. och ändå fått pengar över.

• Ickaflicka

Vi gjorde från början en ganska luftig budget, vilket har lett till att vissa poster blivit dyrare (klänning, förstås!) men andra har blivit billigare (fått hjälp och kompispriser).

Dessutom satte vi både en budgeterad totalsumma och en absolut gräns för överskriden budget. Vi har än så länge överskridit budgeten (klänningens fel, förstås!) men inte nått takbeloppet (ta i trä!!!)!

• Miss Blue

Ja hur klarar vi 25000-30.000kr.
    Vi hyr en billig lokal i anslutning till kyrkan (440kr för fre-sön)
    ring för 5500kr,
    Buffé för 128kr/pers
    hyr kläder totalt ca 4600kr
    Inget band utan kommer köra med egenbrända skivor alt datalista
    Men det ÄR en väldig skillnad att hyra ett församlingshem typ mot en festlokal och ta buffé istället för kuvert för 400-500Kr/pers.
    Vi kommer ha hälften med gäster oxå jämfört med er, vi kommer vara ca 40 inkl oss, då bjuder vi närmsta familjen och vänner (har barnfritt).
    Och nej någon bröllopsresa är INTE inräknad i de pengarna!!

delamotte skrev 2008-02-19 10:33:46 följande:
    Hej!Jag har bara börjat kolla lite på bröllopsplaneringen nu, men har ändå lagt upp en plan och vi hamnar LÅNGT IFRÅN 25 000 kr. Jag tycker det verkar helt omöjligt att komma under 100 000 kr!! och då har inte vi ngt alls märkvärdigt. vi räknar med ca 80 gäster och vi kommer köpa dricka i Tyskland för jag tycker man vill bjuda på allt, inte att folk ska betala för dig på ett bröllop.Men ni som ligger på den nivån, dvs 25 000:-, hur kan ni göra det??? vad har ni dragit ner på??? vad betalar ni i mat/person?? dricka?? lokal??? klänning?? band?? ring??? har ni med resan i denna budget???tacksam för tips att spara!!//MMMiss Blue skrev 2008-02-19 10:07:42 följande:
  • Miss Blue

Vi har ändå inte snålat på det vi vill lägga krut på, vi vill vara fina den dagen och ha kläder som vi gillar.
    Glömde ta med att vi har en bra fotograf och hår & make oxå.....men än så länge är vi under 30´

• pallesj

hmmm
    Vi ligger runt 30.000 med allt och då har vi lokal med mat för 30 pers och champagne och dricka till maten, hotellnätter 2000kr för 2 nätter
    Det vi inte direkt snålade på var väl ringarna för att vi ville ha vit-guld men får ändå 2 st för 4000kr
    Sen e jag lite köpgalen så jag har köpt massa små saker som oxå drar iväg på budgeten. men det dyraste är lokal med rum och det är väl runt 16.000 för det sen e d allt smått som är runt 14, då kläder, ringar, blommor, tårta m.m

• Miss Blue

Nej ringen ville inte jag heller snåla på (m2b ville inte ha en till ring, hans förlovningsring är rätt bred). Men vi lyckades hitta en som jag ville ha för 5500kr och jag känner mig helnöjd med det! Vill inte köpa en ring för att den billig och sen känna mig missnöjd med den, ska ju förhoppningsvis ha den resten av livet!!

• delamotte

Måste säga att jag är imponerad av att ni lyckas få ner kostnaderna så mycket!!=) Jag vill försöka också.... Men så har man lite upplevelser från andras bröllop om vissa saker som man inte gillar, tex att gästerna ska köpa sin alkol på bröllopet. men alla är vi olika, vi tycker om olika saker!

Är det ngn som har erfarenhet av buffé, är det lyckat??
    Blir det mycket billgare att hyra än köpa sin klänning?? min kompis hittade en jättefin klänning för 3000:- (NIXA) och det lät billigt tycker jag...

javisst, antal gäster gör ju också mycket...

Lokalen, där ska vi betala 10 000:- för. men då är det inmgen bygdegård, utan en fin herrgårdsliknande byggnad. Hur ser er lokal ut??

//MM
    Miss Blue skrev 2008-02-19 10:44:21 följande:

Ja hur klarar vi 25000-30.000kr.Vi hyr en billig lokal i anslutning till kyrkan (440kr för fre-sön)ring för 5500kr, Buffé för 128kr/pershyr kläder totalt ca 4600krInget band utan kommer köra med egenbrända skivor alt datalistaMen det ÄR en väldig skillnad att hyra ett församlingshem typ mot en festlokal och ta buffé istället för kuvert för 400-500Kr/pers.Vi kommer ha hälften med gäster oxå jämfört med er, vi kommer vara ca 40 inkl oss, då bjuder vi närmsta familjen och vänner (har barnfritt).Och nej någon bröllopsresa är INTE inräknad i de pengarna!!
  • Pidis

Hade vi betalt mat och lokal så hade vi spräckt våran budget rejält.
    Men nu står mina föräldrar för det Både på gott och ont.
    Det blev så där 40 pers extra på inbjudningslistan istället

Svar på tråden Budgeten drar iväg.....!!!!!