Måste säga att jag är imponerad av att ni lyckas få ner kostnaderna så mycket!!=) Jag vill försöka också.... Men så har man lite upplevelser från andras bröllop om vissa saker som man inte gillar, tex att gästerna ska köpa sin alkol på bröllopet. men alla är vi olika, vi tycker om olika saker!
Är det ngn som har erfarenhet av buffé, är det lyckat??
Blir det mycket billgare att hyra än köpa sin klänning?? min kompis hittade en jättefin klänning för 3000:- (NIXA) och det lät billigt tycker jag...
javisst, antal gäster gör ju också mycket...
Lokalen, där ska vi betala 10 000:- för. men då är det inmgen bygdegård, utan en fin herrgårdsliknande byggnad. Hur ser er lokal ut??
//MM
Miss Blue skrev 2008-02-19 10:44:21 följande:
Ja hur klarar vi
25000-30.000kr.Vi hyr en billig lokal i anslutning till kyrkan (440kr för fre-sön)ring för 5500kr, Buffé för 128kr/pershyr kläder totalt ca 4600krInget band utan kommer köra med egenbrända skivor alt datalistaMen det ÄR en väldig skillnad att hyra ett församlingshem typ mot en festlokal och ta buffé istället för kuvert för 400-500Kr/
pers.Vi kommer ha hälften med gäster oxå jämfört med er, vi kommer vara ca 40 inkl oss, då bjuder vi närmsta familjen och vänner (har barnfritt).Och nej någon bröllopsresa är INTE inräknad i de pengarna!!