• Miss Blue

Budgeten drar iväg.....!!!!!

Jag känner att vår budget är på väg att spricka...satt och räknade lite idag på våra "fasta" poster (räknade iof lite högt på alkohol och underkläder som inte är inköpta än). Men vi har gått förbi vår tänkta budget.....!!!!!
    Visst kan man skrapa ihop pengar, men vad det drar iväg!! Vi har ändå ett "budgetbröllop" i mina ögon. Vi hade beräknat ca 20-25000kr men nu när jag räknar lite är vi redan över 28´ suck känns sådär kul!!

Är det bara jag som känner att det drar i väg med pengar???

• Svar på tråden Budgeten drar iväg.....!!!!!
  • Majsis2008

nej jag känner desamma...är mer saker än man tror...

• Pumpkin

Nope, vår budget har dragit iväg med sisådär 20-25000kr exkl resa

• Miss Blue

Skönt att man inte är ensam, man har ju alltid en förhoppning om att fixa det hela med en viss summa, men som sagt det är en massa smågrejer som man inte tänker på när man börjar.

• Äntligen är det min tur

Ohhh...... den där budgeten... SUCK!!

Den e överskriden för lääänge sen...

Men det blir fiiint iaf. O kul ska det bli!

• Pärnerstedt

Det drar iväg. Vi hade budgeterat med 25000 men är nog uppe i 38000 nu. Sånt man inte räknat med är ju smink, underkläder, allt till dukningen, solisten. Jag kan räkna upp hur mycket som helst som vi hade missat.

• matteve

Jag vågar inte ens uppdatera vår budget!

• Miss Blue

Ja jag ser verkligen fram emot det men jag vill inte länsa alla konton för det

Hur mycket kan man egentligen beräkna att alkoholen kommer kosta? Vi kommer bli ca 40 pers om ALLA kommer, har funderat på att köpa i Tyskland för att få ner priset lite. Vi ska bjuda på dricka till maten, öl eller vin och sen ha till självkostnadspris.

• Nessan

Om du tycker att det är svårt att beräkna dryck kan det ju vara en idé att köpa på systemet i Sverige då de tillämpar öppet köp om du har sparat kvittot. Du kan alltså lämna tillbaka det som inte gick åt (och som är oöpppnat då givetvis) och få pengarna tillbaka för det! Nackdelen är att ni måste ligga ute med pengarna, men som sagt, ni får ju dem tillbaka för det som blir över!

Miss Blue skrev 2008-02-19 10:19:06 följande:

Ja jag ser verkligen fram emot det men jag vill inte länsa alla konton för det Hur mycket kan man egentligen beräkna att alkoholen kommer kosta? Vi kommer bli ca 40 pers om ALLA kommer, har funderat på att köpa i Tyskland för att få ner priset lite. Vi ska bjuda på dricka till maten, öl eller vin och sen ha till självkostnadspris.
  • Skottdagen2008

Felet med att lägga budget innan man tänkt igenom hur man vill ha det är att man kommer på poster som man verkligen inte ens visste excisterade såsom en felklippning hos en frisör medför genast en ny klippning hos en ny frisör vilken man INTE hade räknat med = suck.

• Nessan

Sen är egentligen BT det allra farligaste stället att hänga på för en stackars belastad budget. Här kan man komma på en massa konstiga saker som man bara måste ha på sitt bröllop som man inte alls hade tänkt på om man inte läst om det här!

Svar på tråden Budgeten drar iväg.....!!!!!