• Pyron

    19 juli

    Nu är datumet spikat, Festlokalen bokad. Nu är det bara kyrka ochg präst som ska bokas.

  • Svar på tråden 19 juli
  • Mats brud

    Jag räknar med att göra våra inbjudningkskort i nästa vecka och skicka dem därefter. Är kanske lite kallsinnig, men skulle nån inte kunna komma så blir det också bra tror jag!

  • Pyron

    Jag har ju bara precis bestämt hur dom ska se ut så ikväll ska jag börja göra dom. Sen skickas dom när alla är klara.

  • Nienna

    Hej hej! Här är en till 19 juli-brud. Ser att ni pratar om inbjudningar, vi skickade våra redan i januari, men då hade vårt bröllop varit helt hemligt fram tills dess. Vi ville ju inte riskera att någon bokade in en utlandssemester el dyl så vi skickade dem så tidigt. Vi har bara bjudit närmsta familjen (föräldrar, mor- och farföräldrar och syskon med respektive och barn), men blir ändå 30 personer. Vi ska vigas utomhus nere vid sjön i vår by och festen hålls i bygdegården.

  • Rut Birger

    Hej igen!

    Tack för alla råd!

    Vårt bröllop är än så länge hemligt...bara ett fåtal vet så vi får nog ta och skicka ut inbjudningskorten nu.......vi hade tänkt i mars/april, men det får nog bli nu i slutet av månaden eller i början av mars. Måste ju bli färdig med dem!!! Har hört lite att folk börjar prata om semestrar och liknande så det är nog bäst!!!

    Hur går det för er med planeringen? Jag tycker det är sååå spännande...hur mycket som helst att fixa med! Har ni fixat med blommor/brudbukett än?? Ringde floristen häromdagen och de sa att det var lugnt än.....Behövde inte ta det förrän i början av juni.....??? Känns sent???
    Har ni varit hos frisören och pratat om håret m.m.??
    Nyfiken på hur långt alla har kommit !

    MVH !

  • Anja 19 juli 2008

    RutBirger

    jag var på hår-makeup-nagel-konsultation idag faktiskt...

    Kändes HELBRA... Så jag har bokat in provuppsättning och provmake-up den 4 juni. Var såååå skönt för hon som ska göra mitt hår var en supermysig tjej och hon fattade EXAKT hur jag menade att jag vill ha håret

    Tror florist är det absolut enda jag har kvar på min lista nu faktiskt... coh så måste jag hitta ett par brudskor som jag gillar MED LÅG klack! Smycken har jag bestämt mig för men ännu ej köpt så ja, jag börjar banne mig bli helt klar!

  • Pimu

    Rut Birger:
    Jag har inte heller fixat blommorna än,vet dock vad jag ska ha,ska ta och fixa det nån dag när jag är ledig framöver.
    Vi bokade fotografen igår,fick ett kanon pris verkligen!!
    Frisörtiden har jag bokat sen nåra veckor tillbaka men tror jag ska ändra tiden lite,min frisör ville att vi ska färga,slinga & klippa håret torsdagen 2 dagar innan brölloppet men jag ska ta och fixa tiden så att det blir 1 vecka innan. Så provar vi oxå hur min brudfrisyr ska se ut.
    19 Juli har jag tid för frisyr-fix kl 13 och vi ska vigdas kl 15..har kort hår så det det blir inte mycket och styra med mitt hår:)

  • Anja 19 juli 2008

    Oj min frisörska sa att om jag ville slinga och färga så skulle jag göra detta minst en vecka innan bröllopet. Men det är säkert olika... Men jag hade oxå ändrat den tiden om jag var du. Inte minst för att man själv vill hinna vänja sig vid färgen. jag t ycker alltid att den lägger sig, ser bättre ut efter 1-2 veckor.

    Vilken fotograf bokade ni Pimu? Nyfiken... vi ska inte ha fotograf men alla jag tittade på var så hutlöst dyra

    Jag ska vara hos frisören kl.11 den 19:e då börjar frisören m att lägga upp mitt hår på spolar, sedan sminkas jag av make-upartisten och sedan tar frisörskan över igen och fixar min brudfrisyr, så jag är klar till 13.30, sedan är jag vid kyrkan kl.14 och då ska tre personer i vår familj som fotograferar som hobby och är jätteduktiga, ta foton på oss... Om alla tre tar foton där i den vackra parken och runt om kyrkan så borde det bli ett par foton som blir bra och i olika stilar. Lite kul...



    Lite foton på oss och barnen vill jag oxå att de tar...

    Sedan vigs vi oxå kl.15. Bra tid

  • Rut Birger

    Anja:

    Jag har hittat ett par skor med LÅG klack......De heter typ Rainbow tror jag och de är mjuka, men ändå stadiga...en liten gummibandsrem runt hälen och kors över foten.....hmm konstig förklaring kanske, men jag tyckte de var sköna och de är inte höga. Jag är lång så jag vill inte ha för höga skor...och dessutom är jag inte så van att gå i för höga klackar.....

    Tack för all info med frisör och allt!
    Jag har bokat frisör och vi ska träffas i maj....igentligen tycker jag nog att det är lite sent med tanke på att jag inte kan bestämma hur min frisyr ska vara innan....typ pärlor, tiara eller liknande.....Jag kommer inte ha min "vanliga" frisör p.g.a att vi inte gifter oss på vår hemort.....Jag skulle nog gärna vilja träffa frisören innan egentligen och prata lite.....Kommer också färga och slinga minst 1 vecka innan.....Smink har jag inte bokat än.....tyvärr vet jag ingen som är duktig på att sminka på orten.....Frisören tipsade om en, men jag har för mig om att hon sminkar ganska "hårt" med mkt svart och det vill jag ABSOLUT inte ha.....svårt.....

    Vi har bokat fotograf....Kommer ta kort innan vigsel, 14:30 är det dags för vigsel !.....Fast vi kommer också ha flera "fotoansvariga" släktingar som får ta kort som de sedan får bränna ned till oss...man har ju inte tid att själv springa runt och fotografera.....

    Vet ni vad ni ska ha för blommor? Någon som sett någon fin bild med röda och vita rosor i brudbuketten?
    Har ni tänkt att ha något blomsterarrangemang där ni sitter vid middagen?

    Ha de gott!

  • Anja 19 juli 2008

    RutBirger...

    jag vet exakt vilken sko du menar och den är jättefin och det lutar faktiskt åt den (men tyvärr så har jag såååå fula hälar, har så torra fötter och hälarna jä..lar med mig och spricker hela tiden spelar ingen roll VAD jag gör med dem)

    Men jag får väl typ sova med INPACKNING på hälarna fram till bröllopet och typ FILA DEM VARJE DAG *asg* så jag kan ha de där skorna, för som du säger, så är de JÄTTEFINA och jag vet någon annan som har köpt dem och som säger att de är jättesköna! Det är ju det viktigaste... ingen kommer väl egentligen att se mina hälar???

    Jag har ju träffat min frisör redan och pratat igenom frisyr, är ju helt klar på hur jag vill ha håret (tack och lov, för det tog TID att bestämma sig) så vi ska ej ha provuppsättning förrän 4 juni då jag även ska bli sminkad av make-upartisten (har ingen aning om ifall hon är bra???) men du behöver nog inte lägga så mkt vikt vid att den där tjejen BRUKAR sminka hårt för hon sminkar ju som du vill... du bestämmer ju själv hur du vill bli sminkad och säger du att du vill ha en brudmakeup som är DISKRET och smakfull så kan hon ju inte gärna sminka dig hårt och svart lxiom... själv vill jag ha en rätt så tuff makeup, ganska svart runt ögonen och sådär, inte för mesigt, men ABSOLUT inte för kraftigt men liiiite sotigt så där

    Jag ska ha ceriserosa gerberor i min brudbukett, no more no less...

    Ska kolla i mitt arkiv om jag har någon bild m vita och röda rosor... tror det... vänta lite

  • Anja 19 juli 2008

    Hurdana buketter menar du? Runda, droppformade? Jag hittade några buketter...

    skulle det vara vita och röda ROSOR, eller är det bara det rödvita du vill åt... är det ok m röda rosor och vita orkidéer tex eller det ska vara rosor...

    Lägger in de få buketter jag hittade, i min blogg, så du kan titta om du vill

    Lägger in några där det är rosa och vita rosor och röda och rosa rosor så kan du tänka dig att de rosa är vita eller röda

  • Rut Birger

    Hej Anja!

    Har haft fullt upp ett tag så jag har inte varit här......Tack för alla tips och råd ! Jättesnällt....det behövs i denna bröllopsdjungel..... ! Tyvärr kunde jag inte titta på bloggen med blommorna.....det hade nog gått för många dagar kanske.......Jag vet inte alls vad för typ av form jag vill ha på buketten......Det beror nog på vad som passar.....Jag är ju lång....Vet inte vad som passar bäst då....Vet bara att jag vill ha röda rosor......

    Jag har köpt skorna och de är sköna!!! Mjuka och sköna att gå i!!! Du får ha fotvård och skämma bort dina hälar innan så är de säkert snälla och ser fina ut på bröllopet ! Precis som du säger tror jag dock ingen kommer se hälarna.......kanske om man ska knäböja vid altaret.....eller gör man det??? Jo, jag har nog läst det och man skulle tänka på att inte ha någon lapp under skon för då ser gästerna det.......

    Tack för tipsen om sminket.....ja, du har helt rätt. Hon ska ju sminka som jag vill! Jag vill att det inte ska se vackert, snyggt, modernt och fint ut.....Såg en snygg "sminkbild" i ditt galleri.....tror det var tjejen i Lost..."Kate".....eller är det någon annanstans jag sett den....Hon var fint sminkad....

    Ska nog kontakta frisören och prata med dem......vill ju bestämma lite hur håret ska vara så att jag kan fixa det som jag ska ha i håret.....Ska du/ni ha något i håret? Blommor? Slöja? Tiara? Pärlor?

    Ha det gott! !

  • Anja 19 juli 2008

    Näää men hade jag tagit bort det??? förlåt! Det var faktiskt inte meningen!!

    Japp, det är Evangeline Lilly från Lost. HOn är såååå grymt vacker! Precis sådan sminkning vill jag ha (tänk om man kunde få låna hennes utseende bara för dagen, hehe)...

    Jag ska ha ett diadem (tiara som inte står upp lixom), den finns nog oxå i mitt galleri eller? Två rader m kristaller bara! Mkt enkelt men glittrigt... slöja vet jag inte ännu, isåfall en sån som fästs UNDER håruppsättningen... för den ska synas!

Svar på tråden 19 juli