• Skottdagen2008

24 personer i Sverige med mitt efternamn och 297 med hans.

Vill nog behålla mitt när det var så ovanligt. Hittade bara mig själv på nätet när jag googlade på mitt namn och ingen som hade min sons namn. däremot en fotograf som hette likadant som min m2b.

• Svar på tråden 24 personer i Sverige med mitt efternamn och 297 med hans.
  • krian87

Okej, Tack=)

Nessan skrev 2008-01-13 11:47:11 följande:
    På SCB:s hemsida. Tror länken finns tidigare i tråden om du inte hittar...
  • Pyron

MItt efternamn är vi ca 20 som heter. Min M2be heter Pettersson. Jag har själv valt att byta till min mans trots att många reagerar negativt över det. Men enligt mig är det så det ska gå till...att jag får samma namn som min man och mina barn.

Det är vad jag tycker, samtidigt som jag förstår de som skulle gjort tvärt om.

• Nessan

Heter era gemensamma barn redan hans namn är det väl inte så konstigt att du byter till det namnet. Då har ni väl antagligen redan funderat på detta med namn då barnen föddes och valt att de skulle ha hans namn, därför är det ju helt naturligt att du nu väljer att heta som resten av din familj.

Pyron skrev 2008-01-14 17:35:14 följande:
    MItt efternamn är vi ca 20 som heter. Min M2be heter Pettersson. Jag har själv valt att byta till min mans trots att många reagerar negativt över det. Men enligt mig är det så det ska gå till...att jag får samma namn som min man och mina barn.Det är vad jag tycker, samtidigt som jag förstår de som skulle gjort tvärt om.
  • Callelin
    Skottdagen2008 skrev 2007-12-11 15:34:21 följande:
    Vill nog behålla mitt när det var så ovanligt. Hittade bara mig själv på nätet när jag googlade på mitt namn och ingen som hade min sons namn. däremot en fotograf som hette likadant som min m2b.
    Vi (jag, min mamma och min pappa) är dom enda tre i hela världen med vårat efternamn, men jag byter ändå!
  • MariaNyckelpiga

Det finns 15 med mitt efternamn i Sverige och 10 med min sambos efternamn Jag ska ta hans namn, men pappa är kinkig *haha*

• Patricia78

jag heter andersson i efternamn o det är ett av vårt vanliga efternamn i sverige,så jag har valot att ta min sambos efternamn.
    det är bara hans släkt som bär efternamnet

• ohlala

min sambo heter fredriksson och jag heter ett namn som bara jag har i norden iallafall (ngn liten ryssgubbe borde ju heta som jag haha
    jag skall ta hans namn ändå - det är ju det namnet våra ev barn kommer att ha sen.

• avil

275 stycken heter mitt efternamn.
    o mannens var typ 200 000............ssonnamn

• engel79

Finns det inge sida man kan söka på både sitt förnamn o efternamn och se hur många som heter det? På sidan som finns länkad här kan man bara söka på förnamn Eller efternamn...

• Nightingale

9 med mitt efternamn i sverige, jag ogillar det. Sambons namn är vanligt, flera släkter heter så. jag gillar inte hans namn och byter ändå. Hoppas på att vi nån gång hittar på nått bättre namn att byta till alla tre.

• Underbara ungar

1147 st som heter Malmsten som jag... OÄNDLIGT många som heter Karlsson som gubben gör! Jag vill inte byta, i så fall till nått helt nytt!!

• Sommarliv

7 st med mitt efternamn i sverige.. O bara släkt med mig..
    Fästmannen väljer samma som mig o lillen våran..

• Underbara ungar

Det hade ökat till 1169 såg jag nu...

• junilejon

Mitt efternamn är det 5 familjer som ha det i svergie och alla stavar olika,så egentligen är mitt namn helt unikt! ´Min mans namn är också ovanligt,så jag valde att ha båda två...

• johansdotter

Kanske lite OT....men hur gör man om ens barn från tidigare förhållande heter samma som mig....och nu när vi ska gifta oss så funderar vi på att ta min m2b´s efternamn.
    Det skulle innebära att mina killar blir ensamma om att ha "mitt" efternamn....

• pojomo

145 har samma som jag och jag hatar det namnet

Svar på tråden 24 personer i Sverige med mitt efternamn och 297 med hans.