• Skottdagen2008

24 personer i Sverige med mitt efternamn och 297 med hans.

Vill nog behålla mitt när det var så ovanligt. Hittade bara mig själv på nätet när jag googlade på mitt namn och ingen som hade min sons namn. däremot en fotograf som hette likadant som min m2b.

• Svar på tråden 24 personer i Sverige med mitt efternamn och 297 med hans.
  • jenba

men vad heter du för någonting???

Thailand 08 skrev 2007-12-11 16:07:17 följande:

OOPS!! 6 st med mitt och 5736!!!!! med gubbens efternamn i februari blir det alltså 5737
  • soda30

Det fanns visst hela 208 010 st m mannens eftenamn!

• Thailand 08

Haha...jenba: tror du jag säger det än? ;)

• AnnaBerniie

Efternamns frågan är ett hett ämne hemma hos oss då ingen av oss vill byta. Det finns 7 st med mitt efternamn, de finns 145 988 med sambons efternamn.. jag tänker inte byta bort mitt.

• jenba

hihihihih så mystisk du är...

Thailand 08 skrev 2007-12-11 16:31:16 följande:

Haha...jenba: tror du jag säger det än? ;)
  • Zozo

Jag är ensam om mitt namn och efternamnet är vi 5 om.. Bara den närmaste familjen alltsa.
    Jag har aldrig sett något negativt med ovanligt namn, men jag har heller aldrig strävat efter att vara anonym när jag en gang presenterat mig.. Vet inte varför jag skulle vilja det?

• Duchess

Om jag bara vet vad en person heter IRL så går det utmärkt att hitta adress, personnummer, taxeringsuppgifter och allt sånt via nätet. Jag gör det dagligen i mitt jobb.

Det är klokt att inte lämna ut sitt fulla namn på internet hur som helst om man vill vara anonym, som t ex här på BT där inte alla har offentliggjort sina planer för omgivningen. Men att t ex inte vilja lämna ut sitt personnummer till någon som redan har ens namn... det tar några sekunder via internet, så är det löst....

• Zozo

OT: Duchess: Ja men jag ser fortfarande inte problemet.. ? Att man inte lämnar ut privata uppgifter pa nätet är väl vettigt, även om jag är säker pa att den som skulle vilja veta vem jag är inte behöver leta länge.. och taxeringsuppgifter far man gärna leta efter da jag sedan länge är avregistrerad i Sverige *fniss*

• Skottdagen2008

Min m2b vill inte heta mitt efternamn då han är döless på att stava det hela tiden så nu lutar det åt hans efternamn. Känns rätt OK tror jag. jag har övat att skriva det och det ser i alla falla snyggt ut och låter helt OK. då blir våra familjer också glada för de tycker man ska ta mannens eftrnamn.

• viktualia

Skottdagen - maken och jag diskuterade det där fram och tillbaka i evigheter. Det slutade med att ingen av oss bytte.

Min kombination av för- och efternam plus stavning är jag ENSAM om i hela Sverige. Maken delar sin med 403 andra.... Jag trivs med att vara unik och känner mig inte mindre gift för det!

Svar på tråden 24 personer i Sverige med mitt efternamn och 297 med hans.