• Tiger Lou

Hormonföränding i kroppen?

Kan man drabbas av en hormonförändring i kroppen. Jag har de senaste två månaderna inte riktigt känt igen min kropp. Humöret är uppochner, jag är känslig och gråter lätt vissa perioder. Jag har fått jättedålig hy och finnar, brösten är ömma och har vuxit så snabbt att jag fått bristningar. Känns som att någonting inte är riktigt som det ska... Någon som känt likadant? Eller hört om nåt liknande? jag tror att det kan vara något med hormonerna om dom nu kan rubbas...

• Svar på tråden Hormonföränding i kroppen?
  • jenba

tiger lou verkar inte vara online än....

hon dyker nog upp snart.... hoppas jag

• Efter 11 år är det min tur

som sagt ....hur går det?? Undrar..

• Blomsterbrud

Det är ju tur att vi inte är ett dugg nyfikna

• Tess 08

Nej, inte är vi nyfikna...

Men jag hoppas du är OK Tiger lou!

• Tiger Lou

hehe, här var det nyfikna på tråden! :) jag pratade med en barnmorska och hon sa precis som er att det lät som om jag var gravid. även om jag haft mens.. och tyckte jag skulle göra ett grav test för att det är det första dom kommer vilja kolla på mig om jag går till vårdcentralen så att man kan utesluta det. så jag köpte ett gravtest idag (och kände mig jättefånig) men nej, det visade negativt... använde iofs inte morgon urinen utan testade tre timmar efter att jag varit på toa första gången men det ska inte ha nån betydelse. så jag var inte gravid iaf, puh. Dock sa barnmorskan att det kan tyda på stress, att kroppen reagerar på nåt sätt för att man inte är i sitt vanliga mönster. kan nog ligga nåt i det...
    men det är inge kul att ha det såhär heller.. känner mig helt uppochner. så funderar på att boka en tid på vårdcentralen ändå.om man nu kan göra något åt det.

Ni är för söta på denna tråd!

• juma

Förstår att det inte är något vidare att inte må som man brukar men det var ju skönt att det inte var något annat:)
    Hoppas att det rättar till sig.

kram på dig

• jenba

tiger lou-

men vad konstigt.... det låter ju konstigt, med tanke på de "symtomer" som du verkar ha.
    jag tror du gör rätt i att boka till på vårdcentralen så du får svar.

som sagt så vill vi ju att det ska vara bra med dig, så man blir ju lite orolig att inte få reda på vad som står på tok med sin kropp. hoppas du får just dem svaren snart...

• Blomsterbrud

Ja men det var väl bra det om du nu inte vill ha barn just nu.
    Men gå till läkaren i alla fall finns så mycket stolligt hormoner som kan spöka..
    Alltid kul när det finns fler med mupphormoner så man inte känner sig så ensam när världen känns bakochfram...

• Tiger Lou

ja, det kan nog vara säkrast att kolla upp iallafall, så det inte blir värre,man vill ju känna sig som sig själv. men tror att det kan vara stressrelaterat, men man vill ju inte känna sig som en gravid när man är stressad! haha. kanske har blivit skendräktig! äh, skämt åsido. är sååå lättad över att jag inte var gravid bara

• Tess 08

Boka en tid för att kolla att allt är som det ska,
    men min svägerska mår ungefär som du beskrev när hon har ÄL.

Hoppas du blir bättre snart!
    Kram Tess

• Efter 11 år är det min tur

Hoppas allt ordnar sig för dig tiger Lou...

Svar på tråden Hormonföränding i kroppen?