• Tiger Lou

Hormonföränding i kroppen?

Kan man drabbas av en hormonförändring i kroppen. Jag har de senaste två månaderna inte riktigt känt igen min kropp. Humöret är uppochner, jag är känslig och gråter lätt vissa perioder. Jag har fått jättedålig hy och finnar, brösten är ömma och har vuxit så snabbt att jag fått bristningar. Känns som att någonting inte är riktigt som det ska... Någon som känt likadant? Eller hört om nåt liknande? jag tror att det kan vara något med hormonerna om dom nu kan rubbas...

• Svar på tråden Hormonföränding i kroppen?
  • Ickaflicka

precis, det kan ju vara något fel i "apparaten"! Bäst att kolla upp!

• Efter 11 år är det min tur

så ovanligt vet jag inte om det är ,som sagt ta du och ta ett grav test

• Tiger Lou

hmmm, ja ska köpa ett test imorgon, så är man på den säkra sidan och om jag ska ringa vårdcentralen så kan man iaf utesluta det med en gång.

• AnnaochHenrik

Det är faktiskt inte helt ovanligt att ha mensliknande blödningar under graviditeten... Så spring iväg till apoteket du och köp ett test, för att vara på den säkra sidan!

• juma

Låter inget vidare:) håller nog med övriga i den här tråden. Om det år så att du inte vill gå till läkare eller barnmorska så tycker jag att du ska ta en sväng på Apoteket och köpa ett grav test. Man kan ha blödningar även om man är gravid.
    Hade själv alla dom symtomen, både när jag hade en lyckad graviditet men tyvär också när det inte slutade lika bra som tur var så var det väldigt tidigt i graviditeten.
    Vill inte skrämma dig, det kan lika gärna sluta hur bra som helst. själv har jag två underbara små flickor nu:)

Hoppas allt går bra för dig

• Tiger Lou

oj, trodde att eftersom jag hade sån mensverk så kunde det bara vara vanlig mens liksom och ingen blödning som man kan ha under graviditet.. hmm, nu ska jag verkligen fixa ett test.

• AnnaochHenrik

Nja, mensvärk och värk för att livmodern växer för att man är gravid upplevs rätt lika, så att det känns som mensvärk utesluter inte graviditet. Har jag hört.

• Bluerose

Jag hade mens första månaden när jag var gravid med min andra son och allt flöt på bra ändå. Utom att jag mådde illa som f_n under hela graviditeten men sonen mådde bra ialf :)

• Blomsterbrud

Tycker det låter väldigt mycket som om du vore gravid, om inte bör du nog söka läkare i alla fall, för något har ju uppenbarligen fått en ordentlig fart på dina hormoner.
    Å de är bra att hålla ordning på...

• Zozo

Jag hade precis samma symptom när jag fick byta p-pillersort. Rubbningar i hormonbalansen.. men tar du nu inget med hormoner i bör det ju inte vara det. Vänta inte utan ga och kolla! Inte hemma med sticka för det kan vara annat än graviditet..

Svar på tråden Hormonföränding i kroppen?