• Tiger Lou

Hormonföränding i kroppen?

Kan man drabbas av en hormonförändring i kroppen. Jag har de senaste två månaderna inte riktigt känt igen min kropp. Humöret är uppochner, jag är känslig och gråter lätt vissa perioder. Jag har fått jättedålig hy och finnar, brösten är ömma och har vuxit så snabbt att jag fått bristningar. Känns som att någonting inte är riktigt som det ska... Någon som känt likadant? Eller hört om nåt liknande? jag tror att det kan vara något med hormonerna om dom nu kan rubbas...

• Svar på tråden Hormonföränding i kroppen?
  • Efter 11 år är det min tur

är du gravid??

• jenba

tänkte samma sak....

Efter 11 år är det min tur skrev 2007-12-05 15:53:04 följande:

är du gravid??
  • Efter 11 år är det min tur

jag kände mig sådan när jag var gravid...

• jenba

men om du känner igen "symtomerna" så kanske du ska kolla?

Efter 11 år är det min tur skrev 2007-12-05 15:55:47 följande:

jag kände mig sådan när jag var gravid...
  • Ickaflicka

låter ju som att du är gravid! Vet inte om något annat i kroppen kan orsaka lika stora hormonförändringar som en graviditet! Kissa på stickan, är det inte positivt tycker jag att du ska söka läkare! Äter du p-piller eller annan medicin med hormoner i?

• Tiger Lou

jag äter inte ppiller eller några mediciner alls.. jag hade mens för ca två veckor sen och då mådde jag så dåligt att jag fick gå hem från jobbet. fixade ingenting, så i och med att jag haft mens så tror jag inte att jag kan va gravid. borde kanske kolla upp det men tycker att det är så jobbigt att gå til läkare när man liksom inte kan peka på något som gör ont, utan bara kan förklara..

• ILuv2BwU

Dax att kissa pa stickan min van =)
    Hade jag vart du sa hade det vart mitt forsta alternativ och sedan darefter beroende pa resultat kontakta lakare.
    Lycka Till!!

• lilltjejan

jag slutade med mina p-piller i sommras å för en månadsen svällde brösten upp magen likaså å mådde jätteilla men jag va inte gravid... kontaktade barnmorskan och hon sa att det kan hända sånna saker i månade efter man slutat med piller, kan ta mycket lång tid innan kroppen blir "normal" igen... nu framgick det ju inte om du ätit piller....

och du kan ha mens fast du är gravid så tycker absolut du ska kolla upp det hoss tex barnmorska vilket som..

Tiger Lou skrev 2007-12-05 17:23:09 följande:

jag äter inte ppiller eller några mediciner alls.. jag hade mens för ca två veckor sen och då mådde jag så dåligt att jag fick gå hem från jobbet. fixade ingenting, så i och med att jag haft mens så tror jag inte att jag kan va gravid. borde kanske kolla upp det men tycker att det är så jobbigt att gå til läkare när man liksom inte kan peka på något som gör ont, utan bara kan förklara..
  • Tiger Lou

jag har ätit ppiller men slutade för väldigt länge sen, över ett år sen nu. men alltså? det är väl väldigt väldigt ovanligt att ha mens om man skulle va gravid? jag hade ju så ont i magen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. tror det måste va hormonerna som spökar på nåt vänster...

• Bride in England

Tiger Lou: tycker du ska ga till lakaren... Det kan ju vara utomhavandeskap eller vad som helst. Just att det gjorde extra ont nar du hade mens med. Jag hade gatt o kollat upp det helt klart, bara for att bli lugn om inte annat.

Svar på tråden Hormonföränding i kroppen?