vitt som klädkod!
vore det helt fel att skriva klädkod : vitt?
som en kul grej och fortsättning på temat?
är det "för mycket begärt" av gästerna?
vill inte verka snobbig ;)
vore det helt fel att skriva klädkod : vitt?
som en kul grej och fortsättning på temat?
är det "för mycket begärt" av gästerna?
vill inte verka snobbig ;)
Mjo, men köper inte många nya kläder till bröllop? Främst då tjejer... Och hur många män har vita kavajer? Vit skjorta är väl rätt vanligt, men vita finbyxor? Vita byxor över huvud taget?
Jag har inget vitt (förutom något gammalt linne) men jag skulle ju köpa nytt i vilket fall som. Sambon skulle få köpa ny kavaj. Var tusan hittar man en vit? Det hade känts väldigt onödigt att slänga ut några tusenlappar för något man troligvis aldrig hade haft på sig igen, det är väl där skon klämmer. Vitt är ju en färg som åtminstone min sambo aldrig skulle få för sig att köpa för att ha som finbyxor.
Men visst, går det bra med ett par ljusa/beige linnebyxor så blir det ju dels billigare och mer användbart ;)
80-talet är ju tillbaka. Killarna kan köra Miami Vice-stil hehe.
Vitamina, jag tror skillnaden ligger i att folk (inkl jag själv) känner att genom att betala resa och övernattning får man också själv som gäst ut något av det. Medan nya kläder som bara funkar till det enda tillfället och är inköpta "för nån annans skull" är mer tveksamt ur det perspektivet. Jag har varit på bröllop där min man o jag tillsammans fått lägga ut uppemot 10 0000 kr (nya kläder, möhippa/svensexa, present) på att gå dit. Alla har inte de pengarna och hade vi fått lägga en stor del av dem på kläder vi aldrig skulle ha igen, så är det tveksamt om vi alls gjort det, faktiskt. Nu har vi bägge haft stor glädje av kläderna också vid andra tillfällen, så då känns det helt OK. Åtminstone jag har inte råd att lägga tusenlappar på festkläder för varje enskild tillställning jag går på.
Anne.; Jag hoppas VERKLIGEN det var en nolla för mycket där...
Ja, det var det ju. Men att lägga knappt 10 000 (tiotusen) kr för två personer på att gå på nåns fest är fortfarande ohyggligt mycket pengar. Hade det inte vart en familjemedlem o svårt att välja bort så vet jag faktiskt inte om jag prioriterat det.
anne: 10 000??? även om det är allt det du skrev- dyrt tycker jag..
GME76 080802 skrev 2007-11-18 00:49:46 följande:
En godtagbar klädkod skulle kunna vara kavaj(gärna vitt). Då vet era gäster hur fina de ska klä sig och ni framför en önskan att de klär sig i vitt, men lämnar valet öppet.
F ö tycker jag att det är att begära för mycket med medeltidsbröllop och andra teman som kräver mycket av gästerna. Som sagt tidigare - brudparet vill fira TILLSAMMANS med sina gäster, de ska inte ha dem som statister i sin bröllopsshow!
Det beror väl pa.. har man en massa vänner som HAR medeltidskläder, smoking, frack (eller vita kläder för den delen) är det väl ok Man kânner ju oftast själv sina gâster bäst och vet saledes vad man kan begära.
tycker att de e ert bröllop o ert val.
men kanske enklare m ni tar kavaj ljus klädsel.
Vi skrev vårfin på vår injudan, folk får tolka det som de vill, huvudsaken är att de kommer =)