vitt som klädkod!
vore det helt fel att skriva klädkod : vitt?
som en kul grej och fortsättning på temat?
är det "för mycket begärt" av gästerna?
vill inte verka snobbig ;)
vore det helt fel att skriva klädkod : vitt?
som en kul grej och fortsättning på temat?
är det "för mycket begärt" av gästerna?
vill inte verka snobbig ;)
det är erat bröllop så de tycker jag ni kan. men tänk efter om ni vill att alla ska vara helvita eller om de räker om gästen har någon vit detalj så ni vet vad ni ska svara när folk fr¨ågar.
sj skulle jag itne vilja ha vita gäster men de är jag.. :)
Det är svårt att förvänta sig att man kan styra i detalj kring vad folk ska ha på sig. Nivå är vedertaget, men färg, tja - ni kan be men inte förvänta er, skulle jag säga. Och räkna med kommentarer!
hmm du kan ju skriva: vitt i mesta möjliga mån Näää, men kan inte värdarna/värden sen utveckla att det gäller det man hittar eller så? Alla kanske inte kan hitta något i vitt så..
Men man kan ju försöka.
Skulle nog undvika det. Har du inte själv suckat och stönat 'vad skall jag ha påååå mig' inför bröllop och andra fester. Att då dessutom vara bunden till en färg, nää, va jobbigt! Det är faktiskt rätt så bridezilla att detaljstyra vad varenda gäst skall ha på sig för att de skall passa in i färgtemat. Som om gästerna vore en dekor.
Såg nu på din pres att ni planerar två bröllop ett i Thailand. Om det är för det bröllopet som ni vill ha vitklädda gäster så känns det plötsligt inte så konstigt, fråga mig inte varför, är inte logiskt alls
Troligen innebär det inköp av nya kläder för många av gästerna då de flesta inte har massa vitt i garderoben och inte så pass mycket vita kläder att det kanske kan utgöra en hel outfitt och framförallt inte som man skulle känna sig bekväm i att gå på ett bröllop i.
Klart ni kan skriva det som önskemål-då kan man ju iaf ha kanske vit topp eller skjorta.... Jag tycker inte det är att vara bridezilla! Det är ert bröllop!
Jag avråder... det är att kräva att folk köper något nytt, och som påpekas ovan så är de gäster och inte dekor. Nivå är en annan sak, de allra allra flesta har redan kläder på kavajnivå och de som ändå måste/vill köpa nåt nytt kan köpa nåt de vill använda senare också.
Ni kan ju antyda nånstans att vitt är er temafärg men gå inte längre än så! Själv skulle jag strunta i att gå på ett bröllop om jag var tvungen att ha en färg som jag inte trivs i. Bröllop är dyra nog ändå utan att jag vill punga ut med flera hundra för en klänning som jag aldrig mer skulle använda.
Hm... Jag försöker tänka på hur jag skulle reagera om jag fick en sådan klädkod i brevlådan.
Tanke 1: Vafan, jag har inga vita kläder alls utöver min morgonrock och brudklänning!
Tanke 2: Vafan, jag ser tjock ut i vitt!
Tanke 3: Vafan ska Olov ha på sig?
Kontentan av det hela är att jag inte alls skulle bli särskilt glad över att få en sådan inbjudan. En bröllopsfest är ju faktiskt till för gästernas skull även om det är brudparet man firar.
min bästa vän gifte sig i våras, klädkod var vitt, och för killar svart smoking.
Hon hade allt i vitt till och med tårtan var vit inuti, det var jättefint, visst det var väl ngra som tyckte det var konstigt att hon valde vitt, men hey det är ju 2008 och man gör precis som man själv vill!!!
Det var ett jättefint bröllop, by the way.