• Sofia08

    28 juni 2008

    Hej tjejer!!

    Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

    Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

    Puh!

  • Svar på tråden 28 juni 2008
  • Bellanote

    ja jag gjorde ju framsidan till kyrkan i helgen och mer kan jag inte göra för hur hela gudstjänsten går till läggs upp ca 3-4 veckor innan bröllopet och vilka låtar och så vi vill ha. suck suck men det går nog snabbt att lägga in det sen för jag har ju en mall nu..

  • Sibbis

    jisses. jag har VERKLIGEN inte gjort lika mycket som ni. jag har precis pillrat klart med vårt monogram så vi vet vad vi ska ha på utsidan av inbjudningen och på de andra trycksakerna. men jag har ju inte ens börjat TÄNKA på andra trycksaker i övrigt, inbjudningarna är färdigformulerade, men inte beställda. det ska vi göra så snart som möjligt.

    vi har ju inte ens bestämt toastmaster. eller, vänta, min blivande har inte bestämt bestman/marskalk...

    men va fan. det lööööööser sig :D

  • Nilsa in love

    Sibbis: Jag ligger också ganska långt efter alla andra här. Har nu fått kläm på hurdana inbjudningskort vi ska ha men kan inte bestämma texten förään vi bestämt toastmaster och värdinna. Eller värdpar eller vad fasiken det nu är....
    De som ska bli tillfrågade bor långt härifrån och vi vill gärna göra det över en middag. Alltså, det lär vänta på sig.

    Ihhhhh!

  • Sofia08

    Oj, ja vigselprogrammet och festprogrammet får vänta. Har köpt papper och allt, men det som ska vara innuti har jag inte börjat pyssla med än.
    Måste rekomendera en jättebra sida med låtar man kan ha i festprogrammet!www.snapsvisor.eu/dryckesvisor/brollopssanger/
    Jag satt och skrattade högt åt några!

    Har lite ångest just hur man ska få ihop festprogrammet i word. Men det ordnar sig förr eller senare. Kommer inte bry mig om det nu. Nu är det viktigaste att bli klar med inbjudningarna innan den 14:e Feb. Idag tänkte jag ringa och boka in en tid hos guldsmeden!!

    Förresten så lär de väl stänga den här tråden snart?

  • BlivandeFruJohansson

    Tråden stängs på tordag om ja inte missminner mej. Ett par dagar kvar..
    Vissa sånger va riktigt roliga. Har massa sånger i vårt häfte så ska börja sålla lite. Va kommer ni ha me i häftet? Får ju inte bli för mycke heller..

  • Mickesbrud

    Hur många av er har bestämt/beställt vad ni ska ha för brudklänning?

    I helgen var jag och provade några men kunde inte hitta riktigt vad jag ville ha. Problemet är att jag inte vet vad jag vill ha, men jag vet vad jag inte vill ha, om ni förstår vad jag menar. Och så blev jag medveten om att det kan vara upp till 4 månaders leveranstid, vilket har gått mig förbi så jag vart jätte stressad, ska iväg på fredag igen och hoppas då på att hitta min klänning.

  • BlivandeFruJohansson

    Ja ska ha den min mamma hade när hon gifte sig me Pappa, även min tvillingsyster och MORMOR har haft den Så ja är klar! Vilket ja är jätteglad för, skulle inte kunna välja nån annars.

  • Sofia08

    Jag har redan köpt min klänning!!! Är så nöjd!
    Åh, vad häftigt att ha en klänning som gått i släkten! Och att alla har kommit i den Jag hade verkligen velat haft min sambos mormors klänning som är sååå vacker!!!! Problemet är att hon vägde 38kg när hon gifte sig!!!!!!!! Jag har försökt komma i den, men det var ju kört..haha.

  • BlivandeFruJohansson

    Mormor var oxå supersmal, men den har gått att lägga ut, vilket ja är glad över! Men ligger ändå i träning

  • Mickesbrud

    vad skönt att ha klänning redan. Tanken var att jag skulle sy om min mammas klänning men det var tyvärr fläckar på den som inte gick bort i kemtvätten. Den passade mig perfekt så det känns tråkigt att jag inte kan ha den.

  • Mikaela 78

    Hej hej

    Borta ett tag, men tillbaks nu! Hoppas ni saknat mig...

    ;)

    Såg en kul grej i HD häromdagen, folkuniversitetet har en "kurs" för blivande brudar i Helsingborg! Helfestligt!

    Blomsterbinderi, smycken, fotograftips, kläder, vett&etikett osv.

    Låter som en kul grej! Tror det var i mars/april som det skulle vara mellan 10 och 15 på da´n.

    Vad tror ni? Kanske inte helt fel investera någon hundralapp för att få lite tips och trix!!!

    /M

  • Gieken

    Hej på er!
    Idag har vi varit och bokat blivande makens och marskalkens kläder, samt tärnans och näbbens! Äntligen en sak mindre att tänka på! Puh!

    Ikväll väntar inbjudningskortspyssel, så att man kan börja skicka ut dem...

    Det som ligger på nu är min klänning... Har ingen aning om vad jag ska ha, men har iaf en plan:
    Alternativ
    1. boka tid på bröllopsbutiken och få hjälp, antingen fredag eller nästa vecka.
    2. åka till Sthlm (45mil) över en helg och kolla där.
    3. beställa via internet

    Nej, dags att slita sig och fortsätta med korten!

  • BlivandeFruJohansson

    Lät som en bra ide med massa bra tips, dom kan man ju använda efteråt me

  • Gieken

    Jo just ja!
    Ni kollar väl på tv4+ ikväll kl 21??
    Det börjar ett nytt, svenskt program som heter Bröllopsbonanza!

  • BlivandeFruJohansson

    De missar ja, ska se en film me min Älskling
    Berätta om de va nått bra tips

  • Gieken

    Premiärprogrammet var inte så speciellt, men har höga förväntningar på nästa vecka!

    Har lagt in några bilder i mitt galleri, på bl.a. inbjudningen. Enkel, men passar oss!

Svar på tråden 28 juni 2008