Inlägg från: Nilsa in love |Visa alla inlägg
  • Nilsa in love

    28 juni 2008

    Tjoho brudar!

    Har hängt på tråden lite av och till i höst men nu vill jag vara med på allvar!
    I dagsläget ser min planering ut som följande:

    - Bohus Malmöns kyrka bokad till kl 13:30
    - Restaurang Havsnära i Kungshamn bokad
    - Menyn prellad
    - Världens tuffaste fotograf fixad, han tar amazing bilder!
    - Manlig sångare till kyrkan också bokad
    - Hotellrum reserverade på Smögens havsbad

    Det som står på tur nu är att kolla upp båtcharter och eventuellt boka, boka tid med frisör och make-up artist, boka sviten (vi vet inte riktigt hur många nätter vi ska stanna...) och kolla upp konditor.
    Sen måste vi även ta tag i inbjudningskorten och då jag är extremt kräsen kommer det innebära en resa till Stockholm och ett möte med tjejerna på byrån vi tänker anlita. I samma veva hoppas jag kunna prova klänningar.
    Hoppas att jag tidsmässigt ligger ganska i fas? Tror det.

    Börjar faktiskt kännas ganska pirrigt nu, när man tänker på allt. Det är först de senaste veckorna som alla pusselbitar börjat falla på plats och det känns förbaskat skönt.

    Kramis på er alla!

  • Nilsa in love

    Hej vänner!

    Hur går det för er? Ni har väl inte tacklat av helt i er planering?

    Denna veckan har jag vari riktigt duktigt. Har bokat båtcharter som ska köra gästerna från hotellet till kyrkan och från kyrkan till restaurangen. De båda resorna tar ca 45 minuter vardera. Är så himla nöjd!
    Eftersom de flesta gästerna har rest sisådär 30-40 mil så kommer det bjudas på en liten picknick-korg på båtfärden till kyrkan. Detta för att gästerna inte ska sitta och varahungriga under vigseln.
    På vägen från kyrkan till restaurangen kommer jag och min man också åka med och då blir det champagne och jordgubbar. SKÅL! Det bli perfekt och MYCKET billigare än om vi skulle tagit brudskålen på restaurangen.
    Nåväl. Jag berättade om mina planer för båtföretaget som vi anlitar och killen som ska köra oss (vi blir runt 40 personer) erbjöd sig direkt att ta hand om all servering ombord på båten. Vi ska bara komma på morgonen och lämna av alla grejer så tar de med sig pickniken och champagnen och dukar upp på båten. Utan någon som helst extra kostnad.

    DESSUTOM lånar de gärna ut sin gamla båtbod från 1800-talet till fotograferingen ifalldet *peppar peppar* skulle regna.

    HUR BRA SOM HELST!

    Sen har jag varit i kontakt med byrån i Sthlm som ska fixa inbjudningskorten. Det verkade som om vi förstod varandra bra på telefon och hon ska skicka prover till mig nästa vecka. Så kanske, kanske behöver jag nite åka upp till Sthlm för ett möte. I så fallåker jag till Köpenhamn och kollar klänningarna istället, det är mycket närmare.

    Slutligen. Min blivande har skissat klart på sin gästlista och kommit fram till att han inte vill bjuda några vänner? Han vill hellre bjuda alla sina fastrar och mostrar med deras respektive..- Väldigt sött av honom och det är absolut hans val men det känns väldigt mydko. Jag vill göra tvärtom. Inte bjuda några släktingar förutom de allra närmaste och sen bjuda mina gamla, trogna kompisar. Vi kommer bli en salig blandning :)

    KRAM!

  • Nilsa in love

    Ja, vi måste också spika gästlistan.
    Trodde att det skulle vara bland det roligaste att planera men inte! Tycker det är jättesvårt! Vilka ska inte med och vilka ska med?
    En av mina närmaste vänner har varit tillsammans med min kusin och dem emellan är det väldigt infekterat. Båda har nya men det funkar inte alls att ha dem under samma tak. Kan ju tycka att de skulle kunna skärpa sig under vårt bröllop men i och med att det blir övernattning också så klarar dom det inte. En måste bort.
    Antagligen skickar vi ut inbjudan till båda paren så får de själva bestäma hur de ska tackla det. Suck.
    Dessutom har min allra närmaste vän varit ihop med min brorsa i 5 år, det tog slut för ett par år sedan. Hon blev då ihop med en av hans kompisar och där är det ÄNNU värre. Min brorsa gick under sperationen ned sig helt och har inte haft någon annan efter henne.
    Se man krasst på det så borde jag prioritera både men hon är verkligen min allra bästa vän? Men bjuder jag henne så måste jag väl bjuda med hennes nya och då sabbar jag hela bröllopet för min brorsa.

    Nä, så det är gästlistan som ska spikas i helgen. Sen hoppas jag att proverna på inbjudningskorten kommer i veckan. Och så har vi tänkt berätta för våra familjer om bröllopet under julhelgen när vi träffar alla.

    Vill inte riktigt prova klänningar än, hoppas på att kunna gå ned sisådär en 5 kg innan dess. Men det verkar stört omöjligt!

    2008 06 28: I vilken stad låg affären där du varit och provat? Bor du också i södra Sverige?

    Kram!

  • Nilsa in love

    Ja, tjejer! Nu börjar bantningen!
    Köpte senaste Amelia och kände mig riktigt inspirerad av deras viktbilaga. Om det ger resultat är dock en annan femma. Tycker att jag ALLTID äter ganska så nyttigt men nu banne mig!
    Helst skulle jag vilja gå ned ett par kg på väldigt kort tid så att jag redan är lite fit innan klänningsprovningen. Tjoho!

    Får hem min efterlängtade lilla hundvalp 1 februari och hade ju tänkt att den skulle bli en ordentlig källa för motion innan bröllopet MEN nu har kennelägaren sagt att man bara får gå mycket korta promenader med den tills den är 8 månader. Får väl bära den resten av vägen, I guess.

    Vidare så MÅSTE jag ta tag i inbjudningskorten men jag orkar bara inte. Är på tok för velig. Dessutom MÅSTE jag boka tid hos frissan, det är verkligen panik nu.
    Kanske skulle ta och skicka ett mail om det till min bröllopsfixare redan ikväll? Jäpp, det ska jag göra!

    Stor kram, jogga på! 6 månader kvar. Låt säga 1 kg i månaden så kan vi vara nöjda!

  • Nilsa in love

    Stackars Sofi08. Så jobbigt när någon går bort. Vi andra 28 juniare får skicka en tanke till dig.

    Bellanotte: Det är en lite mops. Pluttenuttig.

    Dieten är inne på sin andra dag och år fortfarande bra. Men ikväll är det fredagsmys och då kan vad som helst hända. För övrigt jobbar jag massor hela helgen och nyårshelgen med, så någon träning kommer jag inte hinna.

    Kram.

  • Nilsa in love

    Grrr.... Jag blir så arg på mig själv! Varför i hela friden är det så förbaskat svårt att komma igång med inbjudningskorten!? Jag är världens veligaste människa.

    Vår plan är att vi ska få tag i ett gammalt sjökort (dessutom ett vackert sjökort vilket inte är den smidigaste kombinationen....) och låta ett tryckeri alternativt Twinks scanna in det för att sedan ha det som bakgrund till både våra inbjudningar och menyn,. Kanske även till vigselprogrammet.
    Problemet är bara att hitta ett sådant sjökort som INTE är skyddat av någon upphovsrätt? Nästa problem är ifall vi bara ska lägga tecten på sjökortet rätt upp och ned eller ifall vi ska använda det som typ en ram?
    Ja, ni hör ju. Big problems.
    Det är inte alltid lätt att vara begåvad med en stor fantasi för mycket av ens tankar går liksom inte att uppfylla.

    Good news angående mitt dilemma med make-up och hår i Smögen!
    Har idag varit i kontakt med Hårklippet i Smögen som fixar både håret och sminket, om jag vill. De använder sig utav I.D som jag använder privat så det blir nog bra. Ska vela lite till, sen kommer jag antagligen ringa och boka. Tjohooo!

    Något mer som hänt sedan sist.... Tror inte det. Precis som alla andra i 28 juni-länken så är det ju inbjudningskorten som snurrar runt i skallen. Hrm.....

    KRAM!

  • Nilsa in love

    Nix. Man blir inte nöjd.
    Under den timme som förflutit sedan jag skrev förra inlägget har jag varit i kontakt med sjöfartsverket och kollat upp upphovsrätten. Eftersom vi inte trycker så många inbjudningskort (typ 25 bara...) så behöver vi inte betala något. Däremot ska jag maila dem när jag vet vilket kort jag ska använda så får jag papper på att de har godkänt det. Viktigt att tänka på sådant här, ju!

    Sen har jag varit i kontakt med ett tryckeri som kan hjälpa oss. Men innan jag kommer till dem ska jag helst ha ett typexempel klart på ur jag vill att de ska se ut.... Så det kommer jag sätta min fästman på! Han bara MÅSTE känna någon som är duktig på grafisk formgivning.

    Vad kommer kalaset att kosta? Ingen aning. Jag bävar.

  • Nilsa in love

    Okej! Vilken dag jag hade igår. Lyssna på det här:

    Bor som bekant i sydligaste Skåne, ser Danmark från balkongen. Är otroligt petig när det gäller ALLT och har haft ångest över inbjudningskorten eftersom jag har så stora krav. Det är hemskt, by the way...
    Finns en byrå i Stockholm som jag känner stort förtroende för och har haft mycket kontakt med dem över telegon. De förstår hur noggrann jag är och rekommenderade mig att besöka dem för att på så sätt få överblick över alla alternativ.
    Igår tog jag Just Nu-biljett på tåget och åkte upp till Stockholm. Var framme vid typ 13 och hade ett fantastiskt givande möte med ägaren. Hon förstod meddetsamma vad jag ville ha och hade en massa ideér. Vi kommer att bli så löjligt nöjda så nu ÄNTLIGEN är vi på väg vad gäller inbjudningskorten. Dessutom hann de trycka dem på 3 veckor ifall vi på måndag mailar in hur vi vill utforma texten.

    Korten kommer, i likhet med vårt ganska så rustika bröllop, gå lite i skärgårdstema. Inbjudningskorten kommer vara utformade som en liten bok, med hårdare pärmar. På fram- och baksidan kommer ett sjökort över Smögens skärgård att tryckas.
    Innuti kommer det vara 3 sidor, ifall vi inte kommer komma på ytterligare något som vi vill ha med: Dels själva inbjudan, dels information om boende och båtcharter, dels en ursnygg skissad karta som de fxar.

    Dessutom matchande kuvert.

    Kommer inte göra reklam för byrån och berätta vad de heter (alla här på tråden har dessutom redan hunnit fixa sina kort) men vi är så glad för att vi fann dem.

    Så nu sitter jag här och filar på texten. Största problemet för tillfället är at få klarhet i vem som bjuder in till bröllopet. Är det mamma och pappa (som betalar halva middagen...) eller är det min blivande man och jag? Svårt.... Hur har ni gjort med det, tjejer?

    Kramar från en nöjd och glad Nilsa.

  • Nilsa in love

    Sibbis: Jag ligger också ganska långt efter alla andra här. Har nu fått kläm på hurdana inbjudningskort vi ska ha men kan inte bestämma texten förään vi bestämt toastmaster och värdinna. Eller värdpar eller vad fasiken det nu är....
    De som ska bli tillfrågade bor långt härifrån och vi vill gärna göra det över en middag. Alltså, det lär vänta på sig.

    Ihhhhh!

Svar på tråden 28 juni 2008