Nu är jag igång! Ska ta min tredje och sista portion snart. Lite milt seg i huvudet nu, men jag har druckit duktigt och mått bra.
Vågade mig upp på vågen i morse och det var tråååkigt - på precis samma ställe som före pulvrandet i fjol! Usch och fy. Men, jag är otroligt glad över att jag inte väger mer för det har jag faktiskt varit rädd för. Och vi kommer ju inte att renovera köket igen inom någon överskådlig framtid så det finns ingen anledning att vara rädd för att jag ska gå upp allt såhär igen. Jag höll faktiskt vikten jag gick ner förra vintern-våren ända tills vi rev ut köket.
Dag nummer två har alltid varit värst för mig, så i morgon gäller det att hålla i sig. :) Turligt nog brukar det lägga sig efter några få timmar och ett antal glas kallt vatten.
Fiffinurlig,
När du väl börjar få resultat så blir det lättare att inte tänka på mat! :) Ibland får man dock panikhunger alternativt -sug (oftast på helgerna för min del). Om du måste ha något, käka ett par räkor, en bit lagrad hårdost, en liten bit skinka (men se till att det är en som inte har en massa tillsatt socker). För mig hjälper det att veta att jag KAN göra det om det kniper, det blir ju mindre dramatiskt att pulvra i några veckor då. :) Andra gånger räcker det att göra en kopp gott varmt te. I övrigt, sysselsätt dig med något: sticka, läs, promenera eller vad du nu gillar.
Det är ju väldigt olika vad man klarar av utöver pulver. För min del kan jag dricka lightläsk, tugga tuggummi, dricka te med sötningsmedel, käka lite ost och har till och med haft oförändrad viktnedgång när jag har kombinerat pulver med en sallad med räkor, ost, avokado etc. Man laborerar förstås på egen risk, å andra sidan går man snabbt in i ketos igen efter en liten överträdelse.
Förresten, en liten brasklapp angående kryddor i soppor etc: om du använder färdiga kryddblandningar så kontrollera att de inte innehåller socker. :)
Å, vad skönt det är att vara på väg! :)