• MimmiMusen

Cambridgekuren - tråd nr 8

Hej!

Jag nu är även jag tillbaka och eftersom de stängde tråd 7 så påbörjar jag nu tråd 8.

Här är URL till de tidigare trådarna:

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2381116.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 8
  • dolunay

jag behöver hjälp!jag vill gärna börja träna men jag har ingen aning om hur jag ska äta när jag går på camebridgekuren...ska jag börja med kombinerad kur i stället för ren?går verkligen det?jag har hört att det kan vara farligt att träna för hårt om man inte äter kolhydrater?men det kanske bara är en myt? och när ska man i så fall äta sina måltider? ska man äta köttet direkt efter träningen?eller har det någon betydelse tror ni?måste man äta 3 pulverpåsar plus ett mål mat?det blir så dyrt...tänkte jag bara kan ta 2 pulverpåsar och ett mål mat..hoppas någon kan hjälpa mej!tacksam för svar!kram emma

• Ann242

Dolunay - om du kollar in här: www.viktklubben.nu/viktklubben/faq.shtml kanske du får svar på de flesta av dina frågor. Lena, som har sidan, sa till mig att om man går på ren kur bör man inte träna hårt, men tar man kombinerad kan man träna. Äsch, läs vettja - det står ju där *ler*

Själv har jag just klarat av nästan 3 veckors renkur och det var himmelriket att äta havregrynsgröt och en hårdmacka i morse *ler* Något hände dock med sista vaniljpulvret igårkväll, så jag började morgonen med att kräkas... Inte kul

Roligare dock att jag tappat 7 kilo och nu till och med kommer i vissa storlek 44

• dragonesse

Hej allihop!

Jag är ny här, men håller på att "läsa ikapp" i de tidigare trådarna. Är på slutat av tråd nr 5! ;)

Är 157 cm lång och startade på 80,1 kg. Är nu inne på min 19:e dag och har tappat 5,9 kg. Är ganska nöjd men man blir ju fartblind och vill bara gå ner mer och mer! ;) Mitt slutmål är 57 kg men ett drömmål är 55. Har tänkt hålla på i ca 4 veckor med ren kur och sen börja trappa upp lite med mat, för att sedan i januari igen ta en nystart med ren kur. Jag vill ju kunna äta lite i jul! :)

Jag är nog ganska lyckligt lottad, för min sambo kör nämligen också CB, så jag har inga som helst frestelser hemma. Det är bara på jobbet och där kan jag stå emot utan problem. :) Hur går det för er andra? Tråden verkar rätt död... :(

• Pentan

dragonesse

Välkommen hit och lycka till!! Bra med killen som kör på i samma stil som dig - ni kommer bli smärta på nolltid!

Själv har jag jätteproblem med gallsten så jag har ätit snäll mat för magen och alltså inte orkat köra CB. Fast de skulle passa mig bättre nu, då jag vet att jag inte får några gallstensattacker av dem. Men jag har liksom tappat suget lite...

Men snart tänkte jag köra igång igen, kombinerad kur. Del-ammar min lilla tjej så jag vill inte gå på ren kur då.

Jag har 20 kg att ta bort, hoppas fixa det till april typ. Gärna tidigare, men man måste vara realistisk. ca 20 veckor till april = 1 kg i vekcna blir ju 20 kg, och det är ganska svårt att ta 1 kg i veckan under så lång tid. Men men, den som lever få se!

Hoppas tråden får ny fart igen!!

Kom igen nu tjejer!!! Peppa peppa...

• Asmira

Hej, jag höll på Med CB ett tag, men så flyttade jag och blabla dåliga ursäkter!
    Ska ta nya tag frånochmed NU!

Imon när jag går upp så skriver jag ner här på forumer vad jag väger och så!

Detta fixar vi! mitt mål är 10-15 kilo iaf, ajg vägr omkring 82 kg. är 176 cm lång.

Ha det fint!

• Asmira

japp då väger jag officiellt in.

Idag 83 kilo
    Målvikt 70
    Drömvikt:68

Är 176 cm lång

Började morgonen med en vaniljshake,Klarade dock inte att dricka upp hela
    Komme rinte köra ren kur, utan det blir sallad till lunch
    och sen shake på eftermiddage/kvällen.
    . Nu återstår en lång dag.

Kämpa!

• MimmiMusen

Hej igen!

Skam den som ger sig! Det gick åt helsike med allting i när jag försökte mig på en ren kur i början av oktober!

Nu är jag inne på dag 3 på ren kur, ny konsulent, och NU *=^`=((&()#"!/()()=? GÄLLER DET!

Det känns hur bra som helst!!!!!

Peppa peppa!!!!!!!

Kram
    Mimmi

• Hasselmus

Hej!Har funderingar på vart mna kn köpa CB?

• dragonesse

Hej Mimmimus!

Jag har följt dig i alla trådar, tycker du är en riktig kämpe! Hur går det för dig, hur långt har du kvar till ditt mål?

Jag är nygammal med CK, testade några kurer för några år sen men det funkade inte alls. Nu, när jag är riktigt motiverad, går det som en dans! Har idag kört tre veckor och på den tiden gått ner 6,5 kg. Har nu minskat mitt BMI så jag inte längre är fet utan överviktig! Vem sjutton kunde tro att man skulle bli så glad över att vara överviktig?!

Nu är det dags att inta middagen, ha det gott!

• linda2008

jag undrar oxå var och hur får man tag i cambridge kuren?

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 8