• MimmiMusen

Cambridgekuren - tråd nr 8

Hej!

Jag nu är även jag tillbaka och eftersom de stängde tråd 7 så påbörjar jag nu tråd 8.

Här är URL till de tidigare trådarna:

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2381116.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 8
  • dragonesse

Gift stormvind: läs mer på www.cambridgekuren.se, där finns massor med information! Men i stort sett går det ut på att man ersätter alla måltider med milkshakes/soppor som innehåller all näring man behöver. tre om dagen dricker man. Inget mer! Inte frukter eller något annat, bara shakes och en massa vatten. De första 3-4 dagarna är jobbiga, sen kommer man in i fettförbränningen och mår kanon! Man får massor med energi och har knappt några hungerkänslor alls! Jag rekommenderar det verkligen! Testa!

• dragonesse

Nu har det gått ungefär en månad sen jag startade och jag står still på -8 kg. Har käkat kombinerat i snart två veckor. Känns rätt skönt att det står still ändå, känns som att det stabiliserar sig. Midjemåtter har nämligen fortsatt att minska sakta men säkert. Min plan från början var ju att köra ren kur igen efter nyår, men jag får nog tänka om. Jag har nämligen fått nytt jobb med start 2 januari! Har sökt jobb sen i somras då jag inte trivs helt hundra på det jag har nu, plus att jag i dagsläget pendlar 11 mil tur o retur varje dag. Nya jobbet är i min hemstad och jag höjer lönen med nästan 3000 i månaden! Hihi!

Hmm, litet sidospår kanske... Det jag ville komma till är att jag inte vill börja ren kur det första jag gör på ett nytt jobb, så jag tror jag ska ta en vända till snart med ren kur. Om jag börjar nästa vecka hinner jag med några veckor innan det är dags att trappa upp igen inför jul. Vad tror ni om det? Jag har ju 15 kg kvar att gå ner, så det vore skönt att fixa några till innan jul. Då kan jag ju dessutom börja prova bröllopsklänningar tidigare! Vad säger ni?

• fiffinurlig

Hej hej!

Får man hoppa in i tråden som nyfiken?
    Jag har tänkt börja med Cambridge efter nyår, så fort jag får tag på en konsulent. Dom verkar ha semesterstängt nu dom små liven Eg. skulle jag vilja köra igång NU men det är väl bara att snällt vänta..

Jag har gått ner den "rätta" vägen (enligt vissa) förut.Tappade 30 kilo efter min första graviditet, men sedan smög sig kilona på igen..Jag är EXPERT på att hitta på ursäkter att fuska..Nu efter min andra grav. verkar inte kilona vilja släppa och jag behöver en rejäl kick i baken för att börja mitt hälsosamma liv igen..Dessutom gifter jag mig 10:e maj och vill inte se ut som en Godzilla i klänning

Hur mycket går man ungefär ner med Cambridge-dieten? Jag vet att det är individuellt men på ett ungefär vad kan man förvänta sig..Jag väger ca: 105 kilo till mina 176 cm och är altså rejält överviktig..

Tack för att ni ger mig inspiration till att ta tag i döfläsket..!!!

• Pentan

Fiffinurlig

Hej vad roligt att du är taggad!! Jag med! Nu jäklar... Efter nyår så ska jag köra så det ryker.
    Vi har ganska lika mått du och jag. Jag väger 100 kg och är 170 cm. Du kan med ren kur gå ned minst 1 kg i veckan, genomsnitt brukar ligga på 2 kg i v, efter den första lyckliga tiden då man kan tappa 5 kg eller mer. Men då är det nästan enbart vatten som försvinner. Men det ska ju oxå bort...
    Så när man verkligen bränner fett med renkur så ligger det på 1-2 kg i veckan - iallafall är det MIN erfarenhet. Fråga de andra och du kanske får andra svar, men det kan i alla fall ge dig en riktlinje.
    När jag körde kombinerad kur så låg viktminskningen på ca 0,3-1,5 kg i veckan.

Lycka till och gott slut!!
    Grattis till bebben och giftemålet.
    Sitter med min 3 månaders lilla tjej och suckar åt gravmagen som dallrar som gele...

• MyStyle

Hejsan!
    Vill bara säga hur duktiga ni alla är. När jag läser era inlägg är det nästan så jag blir sugen på att börja igen, eftersom jag ska gå ner ett antal kilon till bröllopet...
    För ca. två år sedan körde jag ck i ungefär 12 veckor och gick ner 16 kilo. Pga slarv och att jag inte trappade upp som jag skulle så gick jag upp 6 kilo igen och har legat där omkring sen dess... Anledningen till att ck börjat cirkulera i tankarna igen är att det var det enda sättet jag verkligen gått ner i vikt på.
    Så fortsätt skriva av er här, ni inspirerar andra. Och Lycka till, ni förtjänar det för ni är superduktiga!

• fiffinurlig

Är det någon som skulle vilja följas åt på viktresan med Cambridge? Känner att jag behöver allt stöd och pepp jag kan få nu..Funderar på att inleda med något annat eftersom det tar ett tag innan mina soppor kommer..Kanske Nutrilett eller något om jag klarar av smaken..

Min tanke är att börja 1:a eller 2:a januari (beroende på om vi åker bort över nyår eller ej) Orkar inte börja innan vi åker iväg eftersom det betyder att jag skulle få ta den första jobbiga veckan samtidigt som vi ska bo borta med två små barn..Rädd att det kan leda till en smärre katastrof

Nu tänker jag inte väga in mig innan jag börjar, MEN jag skulle gissa på att jag ligger runt 105 kilo till mina 176 cm..Har funderat lite på delmål eftersom det hjälper mig att lyckas..

Delmål:

Januari: -10 kilo =95 kilo
    Februari: -6 kilo = 89 kilo
    Mars: -6 kilo= 83 kilo
    April: -6 kilo= 77 kilo
    Maj: (innan dagen B) -2 kilo= 75 kilo

Verkar det vettigt? Jag tror att jag ska börja med 6 vekors ren kur (om jag klarar det) och sen gå över på kombinerad kur. Kanske ta ett par veckors ren kur i slutet på april sen..

• Pentan

fiffinurlig

Låter som en bra och tuff plan, ren kur borde ge dig dem resultaten. Det är jobbigt i början men lyckas man med de första veckorna så borde resten gå bra.
    Ska själv börja den 1:a jan 08 med kombinerad kur, ett mål mat om dagen. Troligen fisk eller kyckling och massa grönsaker. Ska ut mer med barnvagnen på långpromenader och träna på vår crosstrainer vi har hemma.

Mot nya friska kroppar!!

Gott nytt år!!

• serafin

Här kommer en gammal Cambridge-räv! :) Jag (fd Buslinna) gick ner runt 13 kilo i fjol vår och höll det, med planer på att gå ner mer, till i höstas då vi började renovera vårt kök ... Jag hade tänkt äta bra och gärna pulvra lite till, men utan vare sig vatten, ugn eller spis är det svårt och med flera jobb har jag heller inte hunnit/orkat träna. Efter flera månader på snabb- och restuarangmat är det bara att inse att jag nog är tillbaka på ruta ett. Har inte velat väga mig än men känner på kläderna att det har gått åt helt fel håll.

Nu har jag dock fått in vatten i köket igen och det är faktiskt allt som behövs för att kunna pulvra så här kommer jag igen! :) I dag blir det kombinerat, men från och med i morgon kör jag rent. Det ska bli så skönt!! :)

Det enda smolket i bägaren är att jag fortfarande letar efter något så att jag slipper bli så trög i magen på pulver. Ibland blev det ju riktigt jobbigt i fjol ... Någon som har några nya, fräscha idéer?

Jag har förgäves försökt att inte räkna efter hur mycket jag skulle kunna gå ner, men det är ungefär som för fiffinurlig. :) Jag har inget stundande bröllop framför mig, men ett naturligt tidsmål är en utlandsresa med sambon i slutet av april. Och sambon ska också pulvra, men han lär köra kortare tid än jag eftersom han behöver gå ner mindre och går ner snabbare.

fiffinurlig,
    Jag följs gärna åt så här i början! Det är ju suveränt att ha någon att tjata med här på forumet om allt kul och jobbigt som pulvrande innebär i början. :) Ett högre tempo här på tråden vore också härligt så att man har ytterligare något att sysselsätta sig med när det är jobbigt!

• fiffinurlig

Vad bra att det blir flera..Nu har ju inte mitt pulver anlänt ännu och mina lokala konsulenter öppnar inte förrän om en vecka ..GAH..MEN idag ska jag nog inhandla något annat pulver att "värma upp med"..Kanske börjar på Nutrilettbars eller något så hinner jag minska magsäcken lite innan det är dax för den riktiga kuren..Följs JÄTTEGÄRNA åt nu i början för jag är riktigt duktig på ursäkter och behöver all pepp jag kan få..

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 8