• MimmiMusen

Cambridgekuren - tråd nr 8

Hej!

Jag nu är även jag tillbaka och eftersom de stängde tråd 7 så påbörjar jag nu tråd 8.

Här är URL till de tidigare trådarna:

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2381116.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 8
  • Asmira

Sök på cambrigde på google. Sen finns det en sida där du kan hitta en konsulent nära din stad, som du kan köpa CB av.

• Ann242

För er som tänker börja med CB ren kur vill jag bara flagga för en sak. Den tredje dagen är absolut värst, efter det har kroppen vant sig. Då sätter ketosen (fettförbränningen) igång på riktigt.

För mig blev det lite konstigt då jag inte blev hungrig eller sugen alls, utan jag fick ha vissa klockslag inpräntade i huvudet så jag skulle komma ihåg att äta överhuvudtaget! Nu har jag ätit lite enligt tallriksmetoden i en vecka, fast jag äter mer grönsaker än kolhydrater, och jag har fortsatt ner. Men imorgon är det första (och sista) jättefesten innan bröllopet, så då lär jag nog gå upp några kilo... *s* Men det får det vara värt! Sedan är det buss-på-tänket igen.

Fortsatt lycka till hörni!

• MimmiMusen

Hej alla!

Va roligt att det finns så många motiverade människor!

Jag är idag inne på dag 4. Den här morgonen var jättejobbig. Jag vaknade och var skithungrig och allmänt superförbannad och tog ut allt på min kära fästman (stackarn har det inte lätt ibland ) Sen var jag helt skakis när jag sprang till tunnelbanan. När jga kom till kontoret så ville jag inte ha någon drink så jag gick på svarta kaffet direkt och nu har jag precis tvingat i mig en drink för att jag vet att jag måste.

dragonesse - va roligt att du har följt mig! Ja, jag har varit riktigt duktig i flera omgångar och hållit vikten. För ca 2 år sedan så kan jag berätta att jag hängde på låset till SATS varje morgon klockan 6 och var extremt vältränad. Sen bytte jag jobb och kom helt ur fas. För 1½ år sedan så klarade jag 3 veckor på ren kur men var inte alls noggrann med upptrappningen så det var ganska så bortslängda veckor.

Men nu ska jag ta me sjutton klara det en gång för alla. Jag vet att jag kan, jag är motiverad till max, jag vet att jag kommer må bra om någon dag så fort ketosen infinner sig och jag vet att jag inte kommer bli ett dugg lycklig om jag inte klarar detta.

Alltså, för min del så är CK inte bara ett viktminsknings/"må bra"-projekt utan för mig handlar det om att bevisa för mgi själv att jag klarar allt om jag bara vill det tillräckligt mycket.

Linda2008 och asmira - gå till www.msn.se och sök på cambridgekuren - där får ni fram hur mycket träffar som helst eller gå in på cambridgekuren.se ochleta efter närmsta konsulent.

Ann242 - Åhh - jag vet precis vad du menar! Det kommer perioder - lååång perioder - då man inte får i sig alla drinkar. Man känner inget hunger eller någonting. Detta låter kanske för den som precis har börjat med CK som ett fullkomligt omöjligt tillstånd, ja menar, det låter onekligen helt osannolikt att man inte känner någon hunger när man ätit pulver i flera dagar och veckor. Men jag tror faktiskt att alla upplever den känslan ibland och om ni då gör det så tvinga i er drinkarna i alla fall. Och hinka vatten som aldrig förr!

Kram och hej hopp - hörs snart igen!!!

FÖRRESTEN!!!!!!!! NI ÄR SUPERDUKTIGA ALLIHOP!

I eftermiddag ska jag sammanställa alla mina peppningsråd och motivationsråd här!

Jag har ganska så många!

Kram igen
    Mimmi

• dragonesse

Hej Pentan!

Missade att du hade skrivit till mig! Hur går det, har du kört igång än?

Är nu inne på dag 24 och har gått ner 7,4 kg. Nu börjar det kännas att det händer saker! Köpte nya jeans igår eftersom de jag har börjar sitta som ett par gamla mysbyxor. Två storlekar har jag gått ner! Då satt de visserligen ganska tajt i midjan men jag räknar med att det redan är bättre om några dagar!

Min sambo kör ju som sagt också har gått ner 10 kg redan, trots att han började nästan en vecka efter mig. Det börjar synas på oss båda nu, riktigt kul! Det är inte många som vet om att vi kör CK, så det ska bli kul när vi kommer hem till familjen i jul och är superfräscha! De enda som vet om att jag kör är jobbarkompisarna plus några vänner. Är väldigt positivt överraskad över mina kollegor, trodde jag skulle få gliringar och sånt men alla är väldigt förstående och peppande så det är kul! Fast de börjar tjata lite på mig nu att jag ska börja äta igen, så jag har ljugit lite och sagt att jag ska börja nästa vecka, när jag i själva verket tänkte köra en vecka till utöver det. Det är ju bara att säga att jag äter hemma. Så länge jag mår bra behöver ju inte de veta något!

Ni andra som kör, är ni öppna med att ni kör Cambridge eller håller ni tyst om det?

• pickolina78

Ann242 - Okej nu ska jag vara lite ofin och märka ord. "Äter mer grönsaker än kolhydrater". Va? Grönsaker är ju faktiskt mest kolhydrater så det där lät väldigt konstigt.. Antar att du med kolhydrater menar typ pasta, ris, potatis och bröd. Vanligt misstag.

dragonesse - Misströsta inte, att din sambo går ner mer och snabbare än dig är helt naturligt. Killar har lättare att gå ner i vikt pga att dom har mer muskelmassa, bland annat.

För övrigt vill jag bara säga "lycka till" till er allihop. Själv har jag testat men klarar inte av shakerna. Varken smak eller konstistens.

Ta det lugnt bara.. Det är lätt att få ätstörningar när man bantar. Även depressioner och div fysiska besvär kan uppstå. Man kan faktiskt tom få hjärtattack av att gå ner för mycket/för snabbt. Skriver inte det för att övertala er att inte fortsätta utan bara vara uppmärksamma på hur ni mår osv.

• Ann242

Pickolina78 - märk på du, jag bryr mig inte. Men helt korrekt - syftade på pasta, ris och potatis, då jag mest äter grönfoder.

• dragonesse

Hallåååååååå! Är det någon där? Ho ho?

Får väl göra en liten egen uppdatering... Har nu gått över till kombinerad kur och äter ett mål mat om dagen. Har bara testat det sen i måndags men vågen visar neråt ändå! *glad* Har sammanlagt gått ner 8 kg nu och har ca 15 kvar. En tredjedel avklarad med andra ord! =) Det går som en dans och känns såååå bra! =)

Hur går det för er andra?

• fröken yrväder

Hej hej hallå!!! Jag gick på CB inför mitt bröllop...hade svårt att gå på ren kur men ska göra ett nytt försök!!! Har börjat här i V-ås hos en konsulent så igår var det dag 1...det funkar bra idag, soo far so good! Gäller väl bara att ta sig över den magiska dag 3!!! Inte så himla lätt...vill tugga!! Jag återkomer!!

• gift stormvind

Hejsan alla duktiga kämpar!

Jag är en "gammal" viktväktare men läser här om alla era framgångar med CK. Kan någon bara väldigt kort tala om vad det innebär. Flytande, fast, hur länge????

Vill gå ner 10 kg NU!

Lycka till på er

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 8