Oktoberbrudar
Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
Håller tummarna!
Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
Håller tummarna!
Nickan78
Vi beställde de med löven.
Vart köper du löshår?
Själv ska jag kanske få hår gjort av en bekant som utbildar sig til frisör. Det är inte bestämt än.
Miai
Jag har köpt en kort päls kappa som slutar strax nedanför axlarna. Vet inte om någon kommer ihåg den men de såldes för 149 kr på H&M i höstas.
Nemo nisi mors - finns en affär som heter taj mahal som många rekomenderar (osäker på stavning)
Nickan 78: Jag har hittat en frisör som verkar väldigt bra, tyvärr lite dyrare än jag tänkt mig men samtidigt känns det väldigt tryggt med henne.
Ska försöka hitta en sjal eller liknande att ha över axlarna.
Vi kommer att ha vigsel och middag på samma ställe så det blir inte så mycket tid utomhus.
Vet ej om någon är kvar i denna tråden men i alla fall. Våra monogram kom idag. Gud vad glad jag blev (har haft en motig vecka)
Fick även en knappnål med texten because I´m the bride. Nu är jag officiellt en bridezilla
enhemmafrusdag.blogspot.com/2007/06/glad-brud-hr.html
Oj, här var det länge sen jag var in...
Vi fick iväg inbjudningaran i söndags. Hemsidan lades ut samtidigt (www.linaochchrister.se). Nu kan vi pausa ett par veckor innan vi msåte börja sätta igång med catering och kläder.
Ja just ja, ringarna är klara för att hämtas!
jodå jag e kvar. men planerna går trögt. Vet liksom inte vad jag ska göra härnäst. Klippte isär murgrönablad från rankan, tyg/plast. Ska strö ut bladen på bordern som dekoration. Men annars står det still.
Nemo nisi mors- vad fina monogram och söt blogg. Gullig nål, hahahah, håller med du är en tvättäkta Bridezilla
Klippande gjorde jag altså idag, missade jag tydligen att skriva ut
Nemo nisi mors - dom blev ju jättefina!
Vi ska print ut, vika, klippa, embossa och knyta (puh) inbjudningarn nu i helgen (lär få fortsätta i veckan) Tänkte skicka dom så fort de bli klara.
Hemsidan är nästan klar, ska ändra några bilder och lite texter är ni nyfikna kan ni titta här: annicastefan.3w.se
Den måste vara helt klar när inbjudan går ut eftersom gästerna ska svara via hemsidan.
Nu är det dags att titta på kläder till min m2b och att bestämma vilken ring jag ska ha.
Vet att vi är ute i riktigt god tid, men nui har vi hämtat ringarna! Dom är såååå fina!
Vad roligt att fler har hemsidor.
vi har oxå en för just bara bröllopet
home.gamman.se/adamochjane/
Bloggen är lite hemlig för familj och vänner. Där och här på BT ventileras alla bröllopsbestyr. På så vis bubblar jag inte en massa privat. Vill inte prata för mycket inför vänner och släkt. Vill inte att de ska veta för mycket om dagen. Inte roligt om alla vet exakt vad som ska hända och hur allt ska se ut etc.
Endast några få är invigda i detaljerna.
Oj, nu var det länge sen jag var in och kollade. Semestertider
Idag fick jag min klänning!!!!! Åh den är underbar. Nu fick jag helt plötsligt massor av ny energi till bröllopet. HUr går det för er andra.
Nu börjar det kännas lite pirrigt när inbjudningarna är skickade.
Vi har äntligen bestämt oss för sånger under vigseln, eftersom vi inte vigs i kyrlan blir det inte traditionell brudmarsch. Iställer sjunger min sambos kusin.
Ni får ursäkta min usla stavning
Jag håller till i en annan tråd också, så jag kopierar mitt senaste inlägg därifrån...
Här kommer en lite uppdatering av min smått förvirrade bröllopsvärld...
Jag har bestämt mig för att sy upp min klänning istället för att hyra. Har hittat en dam som syr för en riktig billig slant, så det blir i princip "bara" materialkostnader. Ska träffa henne för att se om hon verkar bra i nsäta vecka. Kunde inte sova häromnatten för jag låg och tänkte på klänningar, så det slutade med att jag gick upp och satt i ett par timmar och skissade klänningar.
Ringarna har jag faktiskt lyckats lämna i fred i skåpet där de är gömda... Trodde jag aldrig att jag skuille klara av!
Har kommit fram till att det är dags att sluta bita på naglarna också om jag ska ha några att göra fina till bröllopet.. Jag har bitit på naglarna hela mitt liv, och slutat minst en gång per år... bara för att börja igen efter en månad. Hopplöst fall känns det som...
Även dags att börja gå in skorna en stund i veckan. (Insåg det i helgen då jag gick på en väns bröllop i högklackat och blev såååå trött i fötter och vrister bara efter en halvtimme!)
Frissan inkl smink bokad. Hann prata lite med henne om frisyr också och hon verkar helt i linje med vad jag tänkt mig så det kommer bli jättebra!
Ska träffa cateringen om två veckor och äntligen få en uppfattning på vad det kommer gå loss på.
BORDSPLACERINGEN! Har blivit tipsad om att börja med de I TID, så vi har redan börjat. Har satt upp ett stort papper där borden är uppritade utanpå badrumsdörren. Skrivit ut alla gästers namn på lappar och fäster dem med häftmassa. På så sätt kan vi flytta runt gästerna hur vi vill tills vi är nöjda. Hittills så utgår vi från att alla kommer, men får plocka bort dem allt eftersom. Men oavsett så är det skitsvårt att få till det tycker vi!
Har så smått insett att jag får vara utan tärna och att vi kommer ha en marskalk och en (kill-)näbb i brudföljet. Men det känns rätt ok... tror jag...
Igår fixade vi pass, så vi kan söka nytt namn till sambon så fort vi får passen och därefter beställa hindersprövning.
Båda två är rejält pirriga inför resan. Det ska bli SÅ KUL!
Var på bröllop i helgen och så nervös som jag var den morgonen gjorde mig riktigt nervös inför hur jag kommer vara inför mitt eget bröllop! Älsklingen bara skrattade åt mig, men fick skrattet i halsen då han märkte hur rörd brudgumen på det bröllopet var när han skulle avlägga sina löften!
Har ångest för att vi inte kan komma på vilket stycke vi vill att min syster ska spela på bröllopet. Har lovat att hon ska få gott om tid på sig, men vi kommer aldrig till skott att bestämma oss...
Inbjudningarna har gått ut och mamma grät så hon inte fick upp kuvertet när hon fick det berättade hon! Har insett att jag är första barnet som gifter mig i min mors familj, så det blir till att sätta standrad då...
Ja, det var en inblick i mitt och älsklingens bröllopsplanerande det...
Nu har all min glada energi från förra veckan försvunnit. Igår fick vi veta att den person som skulle viga oss (en vän till familjen som är präst) inte kan.
Så nu måste vi försöka hitta nån annan, känns inge kul alls. Det är ju själva vigseln som hela dagen handlar om och det känns lite oroligt när inte det är bokat och klart.
På måndag ska vi ringa runt och se om vi kan hitta nån annan.
LECT: Va kul att få läsa om din planering, ska genast sno din idé om att börja med bordsplaceringen redan nu.
Vi bokade resan i förra veckan, så det pirrar rejält inför den. Vart ska ni åka?
Vi åker till Thailand i två veckor. Ska bo i Dolphine Bay (ett par mil söder om Hua Hin)och göra utflykter allt eftersom vi hittar nåt kul att göra. Avslutar med en vandringsutflykt till River Kwai.
Igår åkte vi till en tygaffär och försökte hitta lämpliga tyger för klänningen. Svårt att föreställa sig hur det blir...