• Miai

Oktoberbrudar

Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
    Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
    Håller tummarna!

• Svar på tråden Oktoberbrudar
  • Nemo nisi mors

Hur går det för er?

Själv har jag försäkrat mig om att fotograf är OK och att lokalen är Ok ytterligare en gång. Nu är allt stort spikat. Var tvungen att kolla lokalen en gång till innan vi skickar våra inbjudningar.

När har ni osa?

Vi har satt 16/8 är det försent tror ni?

Solist kvar som sagt men har ett tfn till en tjej som bor i närheten av oss.

Pappa har ordnat med billig taxi till gästerna på kvällen och bil till oss under dagen.

Vi får en rosa/lila Cadillac. Känner jaha? Kan vi få se bilen innan? Men what the heck vi märks ju i en rosa bil . de rosa cadillackar jag får upp på google är ganska häftiga.

• ~Norpan78~

Miai - mitt val var puder men de hade tyvärr ingen ledig tid den 13/10

Har nu hittat en annan frisör, de vill ha 2250:- för smink och hår. Jag får köpa eget löshår om jag vill ha det i uppsättningen.

Nemo nisi mors - vad betalar du för din fotograf?
    Jag tror inte att den 16/8 är för sent.
    Vår krog vill veta tidigast ca en månad innan hur många vi blir.

Känns skönt att ha frisören uppbokad nu är det "bara" fotograf, ev solist och ring till mig kvar (plus festprogram och sånt)
    Vi tycker att fotograferna tar så mycket betalt så min kille vill ev inte ens att vi ska ha någon, får se hur det blir med det.
    Nästa vecka ska vi besöka några guldsmeder för att se vad det kan kosta med den ring jag vill ha..

Hur går det för er?

• Nemo nisi mors

Nickan78

Har skrivit en uppgift på 5800 men nu står det på hans hemsida att det kostar 6500 (har alltså höjt priset). I värsta fall får vi betala 6500 men då ingår att vi kl 14.00 har 1-1,5 h porträttfotografering. Därefter är han med i kyrkan och under hela festen. Bra priset tycker jag.

Vi får inga färdiga bilder men det är ok då vi sedan själv kan framkalla från en cd vi får 150-200 bilder (redigerade) en cd med bildspel och fotogalleri på nätet.

Vi ska skicka in 100 bilder till ett företag som gör en bok av alla bilder (kostar ca 800kr, kommer inte ihåg vad företaget heter)

www.thun.nu/studio.htm

• Miai

Nickan78, åhh va synd, har hört mycket bra om Puder. Ska kolla några ställen till som jag fått tips om. Hoppas dom kan.

Vi har satt OSA den 24 aug. Vi behöver inte lämna besked om antal förrens en vecka innan.

Jag håller också på att kolla ringar. Det finns så många fina
    Inbjudningarna är annars det som händer härnäst, vi har skrivit kuvert hela kvällen. Har skrivkramp

• Nemo nisi mors

Fixat med favors idag.

En väns mamma har konfektyr butik och ska beställa hem bruna påsar som håller emot "fettet" till inköpspris.

Pelles marknadskarameller ska gör 10 kg var av vårt favorit marknadsgodis (totalt 20 kg godis)

Vi beställer märken att sätta på påsarna, men vet ej vilket jag ska välja. Hjälp mig. Färgen ska vara sage.

www.karensmallbone.com/shop/index.php&cPath=71_94&products_id=269

eller

www.karensmallbone.com/shop/index.php&cPath=71_94&products_id=268

• Miai

Verkar var svårt att hitta frisörer, har ringt flera stycken som är fullbokade.
    Men nu har jag hittat en, Svartensgatan 7 heter dem. Ha sett att de fått kritik på BT men min kompis och hennes syster har fixat sig där tidigare och blev jättefina.

Tyvärr lite dyrare, 3000kr. men då ingår 2 konsultationer (en för hår och en för smink)

Har ni sjal eller kappa eller nått över klänningen? Vet inte riktigt hur jag ska göra, det kan ju vara kallt i oktober om man har otur

• Nemo nisi mors

Skickat inbjudningarna idag. Vi blev långt fler än vad jag räknat med 110 st :-O. Räknar dock med en del bortfall.

• ~Norpan78~

Miai - har också funderar på att det kan vara lite kallt i okt. Ska nog bara ha en lite finar pläd eller sjal att svepa in mig i under transporterna.

Nemo nisi mors - jag gillade de med löven bäst!

Nu är min frisör är bokad; www.arnalids.se/
    Har ingen erfarenhet av dom men bilderna på deras hemsida är väldig fina.

Saker & ting börjar se ljusare ut nu, har varit lite nervös ett tag för frisören och fotografen Nu ska jag ta tag i solisten, nån som har tips?

• Miai

Nickan 78: Vilka fina bilder! Hur mycket kostar det för dig att göra uppsättning? Kommer du göra smink där också?

Tyvärr inget tips på solist, en kusin ska sjunga på vårt bröllop.

• ~Norpan78~

Miai, det kostar (om jag kommer ihåg rätt) 1700 för hår och 550 för smink. Löshår ska jag köpa själv och ta med.

Men den 13:e är dom upptagna med mig Har du hittat någon frisör ännu?

Svar på tråden Oktoberbrudar