• miffolina

    äckligaste på kroppen

    Nu är det dags att slå hål på myten om den perfekta kvinnokroppen som är slank, hårlös och solbränd!

    vad för äckliga saker har ni hittat på er kropp?

    Jag börjar:

    I ena armhålan har jag ett inåtväxt hårstrå som blir som ett litet hål rätt in. Idag efter duschen började jag klämma lite den, och ut kommer en grön liten klump sörja!!! Äckligt!!

    Nån annan?

  • Svar på tråden äckligaste på kroppen
  • Bettina (070428)

    Herr Hassel:

    Ja det är bäst du skyndar dig härifrån, i denhär tråden kan man bli avskräckt från oss kvinnor för gott!!

  • Anneleigh

    Detta är den roligaste tråden på hela BT, jag har skrattat så tårarna rinner och jag behöver def ingen lunch, kliar gör det överallt oxå.

  • Nickolina

    Alla ni med vita klumpar i halsen....jag har hört att det typ är vita blodkroppar och det är kroppens sätt att visa att immunförsvaret är igång och jobbar mot en förkylning. Och vet ni vad...jag får såna ibland...ibland klumpar ibland mer som klet..hehe..De luktar rumpa och ser ut som aphjärnor (som min kompis beskrev det) men jag vet att när jag fått såna så slipper jag förkylningen som ofta varit på gång innan...och jag är ALDRIG sjuk längre.Brukar oxå peta ut det med tops...likvärdigt med att klämma finnar..jag blir alldeles exalterad när jag känner att jaghar en...jag kan känna det genom att det liksom skaver (fast på ett trevligt sätt)jag vet att det är sjukt.

    Min kompis har en fettknöl som växer på huvudet som man måste operera bort om man vill bli av med den....ingen fara, men fräckt är det ju inte när man känner att man typ har ett fågelägg på huvudet...men hon vill inte raka en fläck på huvudet...så därför sitter den kvar.

  • kentfantast

    Åh! Jag kräks! Men kan på nåt konstigt sätt ändå inte sluta läsa...

  • Becoming mrs F

    Jag har också en äcklig tå-historia. Satt på en sån pall med "järnkors" till fot och skulle bara hoppa fram lite med pallen medan jag satt på den. Pallens metallfot med hela min tyngd på hamnade på stortåns nagelrot så nageln flög av och blodet forsade!! Det slutade inte blöda på hela natten. Sedan när nageln växte ut var det "guckigt" under. Fick recept på tabletter mot svamp som jag tog i 3 månader innan det försvann. Huga!!

  • Skalar

    Nickolina, det finns en medicinskterm för "vita klumpar i halsen", tror att det är dentrius proppar (kan vara helt galet stavat). Tydligen är det så att hos alla männsikor så avsöndras en del sekret från tonsillerna, som bla. består av döda vita blodkroppar. Normalt så är det inget man märker av alls, utan det är väldigt lite och tunnt, så det blandas väl med den vanliga saliven och sväljs ner omedvetet. Hos en del finns förträngningar i tonsillerna som gör att det inte funkar riktigt som det ska, då byggs det på "avlagringar" istället i tonsillerna och lossnar som större eller mindre klumpar. Känns ofräscht, men inte farligt.

  • pinkunicorn

    Puffar denna underbart äckliga tråd trots att den är så gammal!

  • Vichy

    Då är väl jag först ut för nystartat då! Jag har också en sån där fettknöl som nämdes ovan, fast min sitter precis i mjukdelen mellan revbenen och höftbenet. Länge trodde jag det var en finne och försökte klämma den... Jag kan också får massa små "finnar" på axlar, rygg, bikinilinje och under armarna om jag svettas mycket och länge... Det blir som massa små finn-utslag och några stora med nått varaktigt i... Jag kan dock slippa dessa under armarna iallafall om jag tvättar mig när det börjar lukta...

  • Vichy

    Jag har även fått vackra kärlekshandtag under brösten.. Ja, nyförälskese och sambomys byggde denna kropp... ;)

  • filibustern

    läste någon som hade tagit tbc-vaccin. 

    har även jag tagit detta vaccin då jag pluggar till sköterska. fick höra att det oftast bildas en böld som sen spricker. täntke inte så mycket på den, men som sköterskan sa så några dagar efteråt, när jag ska ta av mig tröjan, ser jag massa klet på den. tänkte "va tusan.." och så kolla jag och när jag liksom drar bredvid bölden så VÄLLER det bara ut. men jaag blir sällan äcklad av nåt (förutom saliv) så jag bara "oh! coolt!" och klämde och drog och fick ut ännu mer. tvättade, klämde osv. det smårann halva den dagen. :P

    annars har jag problem med mycket öronvax. tack och lov har ingen sett det och anmärkt det än :P men är ganska duktig på att hålla efter.  

  • Js Fästmö

    Jag tycker inte inåtväxta hårstrån är så farligt, är ju bara att ta de,. ;) Är kanske inte så äckelmagad..hihi. Läser om folks navlar! Duschar ni inte naveln på morgonen? Hur får man ens gegg där! :p

  • xMariax

    Det äckligaste på min kropp, enligt mig själv, är att jag har fotvårtor.. Har fått höra på VC och apoteket att det är bättre att låta de vara och att de tydligen alltid försvinner tillslut.. Så ja, jag försöker stå ut. Men jag visar inte gärna fötterna!


  • filibustern
    Js Fästmö skrev 2013-07-23 21:34:02 följande:
    Jag tycker inte inåtväxta hårstrån är så farligt, är ju bara att ta de,. ;) Är kanske inte så äckelmagad..hihi. Läser om folks navlar! Duschar ni inte naveln på morgonen? Hur får man ens gegg där! :p
    tro det beror lite på vad man har för sorts navel. min karl har väldigt djup navel + att han har lite mage. och fast han inte har glegg eller så där, så är det nog större risk att han får det än jag, jag har visseligen en ganska djup, men den är öppen, om du förstår, så den luftas naturligt. 
  • frkmaria

    Oh. Kul tråd. Puffar igen. :) Och berättar (förutom att min navel kan lukta typ rumpa ibland) att jag har fula finnar på ryggen. Det är inte finnar längre egentligen men ser så ut. Det är liksom inåtvända finnar som har blivit ärr för jag har något som heter keloider. De kliar lite men har slutat klämma dem. Har fått cortison i en omgång insprutade i dem så de flesta blivit mindre men funderar på en omgång till innan bröllopet, får ringa och boka tid! :) 

    Hursom så nojjar jag jättemycket över bröllopsklänningen just pga dessa fula röda prickar jag har på ryggen, så vill ju inte ha tubklänning - även om jag egentligen tycker det är väldigt snyggt.  

  • BCJKTDCN

    Ojoj vilken tråd! Och inte gick det att sluta läsa när man väl börjat!
    Till det här med naveln och dess vedervärdiga doft (lukt?)! Att det är tvålrester mm som orsakar lukten har jag aldrig hört förrut. Däremot att man inte torkar riktigt och att det ligger kvar fukt som sedan börjar lukta instängt har jag förstått är anledningen. Själv toppsar jag min navel efter duschning! Åtminstone de gånger jag kommer ihåg.
    Sen kan jag checka av lite andra grejer som tagits upp;

    - Äklig duft under tånaglarna! Det vita man kan skrapa bort.
    - Innåtväxande hårstrån, speciellt i armhåla!
    - Sånna små "finnar" (?) på vårtgården som jag har för vana att klämma..
    - Hårstrån på både de ena och andra stället! Tår/fötter, kring bröstvårtor, hakan (ett!) och ett som växer ut från min kära leverfläck på kinden.
    - Och raggarsträngen! Ingen som nämnt tidigare tror jag.. Den har jag stora komplex för Gråter Kanske inte äcklig men.. Ful minst sagt!
    - Bristningar har jag både på insida låren, höfter och ovansidan brösten. Som tur är har de bleknat och det är nog bara jag som ser dem numera. Håller dock med om att de inte är speciellt äckliga, mer fula!

    Jaja min m2b älskar mig ändå! Ingen är perfekt Flört

  • ungstark40pluss

    Hahaha, vilken kul tråd. 

    För några år sedan hade jag en finne mellan skinkorna, det gjorde så ont att jag inte kunde sitta ner.
    När jag äntligen stack hål på den kunde jag klämma ut minst 1 matsked var. Bläää, vidrigt var det.

    Hade jag filmat det och lagt upp det på YouTube skulle jag nog fått 1 miljon visningar för äckelfaktorn var lika gigantisk som bölden.

    Tess 

Svar på tråden äckligaste på kroppen