Tant Brud, jag tor att jag förstår din känsla lite. Vi valde att önska oss både presentkort på Ticket och även en del andra saker. Tycker som flera redan påpekat att en önskan är ju fortfarande en önskan och att det inte är mer fel att önska sig en resa än en servis. Vad jag själv regerat på vid flera bröllop på senaste tiden är att när jag frågat, blivande bruden, i det här fallet vad de önskar sig. Då har jag fått en lång lista på saker som de absolut INTE önskar sig, ursäkta men det var inte det jag frågade. Sen som avslutning, vi vill helst ha pengar, för då kan vi lägga dem på det vi vill ha, i ett fall en resa.
I de fallen har jag fått en stark känsla av att de är väldigt "rädda" för att få fel presenter. Samtidigt som pengaönskan blir någon slags kompensation för de pengar de själva valt att lägga ut på festen. Typ om vi spenderat det här, är det inte mer än rätt att gästerna ger oss det här.
Det kan tilläggas att en av de personer som jag har den här erfarenheten av, själv aldrig skulle ge bort presentkort, för det är ju så tråkigt. Då får man känslan av att man tycker att de presenter man själv väljer att ge bort naturligtvis är så unika och trevliga att det inte kan bli fel. Men man sätter inte den tilltron till sina gäster. Tycker alltid att man kan ha en önskan, men att oombedd räkna upp vad man inte vill ha, är lite trist tycker jag.
Nu menar jag givetvis inte att alla som önskar sig bidrag till resa är som mina vänner. Men avslutningsvis, så tror jag att det finns sådana brudpar som TS syftar på.