• Satzi

Förlovningsgräl (inte jag)

Pratade med en kompis idag som jag inte snackat med på länge, vi halkade in på en annan av våra gemensamma vänner som jag inte heller pratat med på väldigt länge.

Hon berättade att denna tjejen i nuläget var ur förbannad på sin kille så hon nästan funderade på att lämna honom.

Anledningen var att han hade friat till henne nyligen och gett henne en vacker ring i vitt guld och tre stenar (diamanter trodde hon).

Hon är en sån lite manipulativ och bortskämd person och hon började såklart genast försöka luska ut vad ringen hade kostat och var han hade köpt den (elakt ur min synpunkt) och lyckades tillslut få fram att ringen var köpt på Guldfynd och att dom tre stenarna inte alls var diamanter utan Cubric zirkonia och hade kostat runt 1000 lappen. Detta gjorde henne ilsk kan man säga *suck*

Hon hade rusat hem till sin sambo och slängt ringen i golvet och bölat och stortjutit om att hon inte var värd mer än detta osv osv. Killen (som är en riktig toffel) BAD OM URSÄKT men att han inte hade haft tillräckligt med pengar för att köpa nåt dyrare även om han ville osv osv och att han skulle försöka hitta en annan ring.

Jag tycker detta är HELT fel! Skulle min kille fria till mig så skulle jag inte bry mig om ringen! Bara det faktum att han hade friat hade gjort mig lycklig (självklart ska mn ju ändå välja en ring i bra material så att den håller länge och inte slits, men cubric zirkonia är väl inte så dåligt ändå?)

Vad tycker ni? Är det priset på ringen som räknas eller hade ni "nöjt" er med en ring från Guldfynd som inte kostat skjortan?

Jag har mina aningar att min kompis kommer bli en riktig Bridezilla *suckar* och jag tycker väldigt synd om killen.

• Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)
  • Wicks

Jag hade blivit förbaskad om sambon hade lagt ner massa pengar på 3 diamanter, tror jag och den nämda flickan inte riktigt går udner samma kategori

• Kaffemoster

Det handlar kanske också om att känna sin partner ..
    Om nu flickvännen tillhör kategorin som vill ha en dyr ring som hon kan skryta med inför sina vänner, och sen får en ring som inte har riktiga diamanter i .. så tyder det ju också på att mannen inte alls känner sin flickvän (kanske därför han friade ;) ... Hon kanske hade blivit gladare åt en tuggummi automat ring, och sen medverkat vid ring köpet.
    Att sen bete sig som hon gjorde .. är givetvis inte acceptabelt. Jag försvarar henne inte!

• kentfantast

Miss Cee:

Men om folk frågar är det ju bara att svara att man inte vet vad det är för sten, för om tjejen inte hade kollat upp det hade hon ju inte vetat... That's all I said...

• kentfantast

Ja, nu såg jag att zozo och Berner sa precis vad jag tänkte...

• Sister of the Night

TS

Den här tjejen du beskriver... vilken renodlad idiot.

• Mayasbröllop

Själv hade jag inte uppskattat en fattigmanna ring! Hellre vänta tills man har råd med en ordentlig! Klart man ska känna sig nöjd, tanken är ju att man ska ha den hela livet! Det tror jag alla tycker innerst inne!

• Misery

men vilken brud, min ring är i silver och kostade sisådär 300 kr, och den är enligt mig helt perfekt.

• Lucia05

Hoppas verkligen hon lämnar honom, ingen ska ju behöva vara tillsammans med en sån bitch!!!

• Sister of the Night

Åh, jag inser ju nu att jag inte var riktigt tydlig där.

TS's bakants bekant är uppenbarligen icke blott en idiot, utan även en STÅLHJÄRTAD idiot.
    Vilket är så oändligt mycket värre.

• Meddelande borttaget
  • Snart_FruL

Jag tycker sån här är jättesvårt. Alltså självklart ska man inte bete sig som tjejen gjorde.

Men måste man verkligen gilla alla gåvor man får?

Alltså jag skulle blitt jätteledsen om min m2b hade gett mig smycken med cz alternativt gröna eller röda stenar i, för jag tycker verkligen inte om det. Men det vet han om, för jag har passat på när vi gått förbi juveleraraffärer att säga vad jag gillar och vad jag inte gillar.

Så skulle han ha köpt nåt sånt fast jag sagt att jag inte gillar det, så hade jag nog blivit besviken.

Självklart hade jag inte betett mig som den här tjejen. För det är helt oacceptabelt.

Sen beror det också på säg att man har en kille med pengar, som normalt är generös, men helt plötsligt köper en förlovningsring med cz-stenar istället för riktiga diamanter, vad säger det? Blir man glad då?

Det är ju jätteskillnad på om man är ihop med en kille som har en låglöneyrke och får jobba som en galning för slantarna. Om han köper den billigaste släta guldringen på Guldfynd eller vilken annan kedja som helst. Så skulle den ringen få ett helt annat värde...

Tycker det är svårt det där... beror nog mycket på vad som ligger bakom, hur man reagerar. Fast frieriet är ju ändå det man värdarar högst, det som är värt mest. Min m2bs kärlek kastar jag inte bort oavsett vilken ring han skulle gett mig...

• Balinda

jag tycker att man inte gifter sig av rätt själv om ringen betyder så himla mycket att man gör sig osams med sin blivande för det.
    har ingen som helst förståelse...

• Lina_K

Man får väl förnya löftena när man är runt 50 bast och har råd med en bamsediamant

I dagsläget skulle jag vara nöjd med en guldfyndring för 1000 spänn...

• Blivande fru Eriksson

Min förlovningsring kostar 900 kronor och har INGA diamanter. Men det bryr jag mig inte om för jag älskar ringen och min blivande man mer än alla diamanter i världen. Min vigselring kommer att ha en liten diamant mer än så vill jag inte ha heller. Jag skulle inte vilja ha en ring som man knappt skulle våga använda för att den egentligen borde ligga i bankfacket pga. sitt ekonomiska värde...

• 20070607

Vi har vanliga släta förlovningsringar och nu till bröllopet stod jag där och funderade. Skulle jag lägga ut en massa pengar på stenar bara för att det ska va, nej...Jag valde att ta en likadan vigselring(jag har en släktring med stenar som jag tänkte ha emellan).
    Tänkte att om jag blir rikare en gång i livet kan jag sätta in stenar.

Men tillbaka till ämnet: Jag tycker som flera föregående talare att hon är otacksam och jag hoppas inte HON lämnar honom utan HAN. Stackarn, han var ju bara kär.....Väljer dom nu varandra kan hon väl byta ut cz till diamanter själv, om det nu är så viktigt för henne.

• påskhönan

Måste berätta om min syster, hennes pojkvän jobbade långt borta o kunde inte komma hem över midsommar förra året.Syrran var rätt deppig o saknade honom, men rätt som det är ringer det på dörren o där står han, på knä, o friar till syrran med en ring från en 10-kronors automat som han stannat vid på sin 150-mils resa till henne. Det är kärlek!!! Ringen är nu bytt mot en riktig förlovningsring men den andra sitter på högerhanden.

• hmm_jessica

Vad pinsam hon är! Men helt ärligt.... tycker man inte om ringen så ska man säga det.

När vi förlovade oss bestämde vi ringar tillsammans. Sen 7 år senare friade sambon till mig och hade då köpt en ring jag inte alls tyckte va fin.

Ska jag då gå med den ringen på mitt finger resten av mitt liv för att vara snäll mot honom/för att det är kärlek?

Jag tvekade länge innan jag sa något men tillslut sa jag som det va. (Jag ville ha en MINDRE ring med FÄRRE stenar i)

Sambon tyckte det va jätte bra att jag sa som det va. Han blev säkert lite besviken men samtidigt så ville ju inte han heller att jag skulle gå med en ring jag inte tyckte om.

• Wicks

påskhönan: jas de tär riktig krälek

Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)