• Satzi

Förlovningsgräl (inte jag)

Pratade med en kompis idag som jag inte snackat med på länge, vi halkade in på en annan av våra gemensamma vänner som jag inte heller pratat med på väldigt länge.

Hon berättade att denna tjejen i nuläget var ur förbannad på sin kille så hon nästan funderade på att lämna honom.

Anledningen var att han hade friat till henne nyligen och gett henne en vacker ring i vitt guld och tre stenar (diamanter trodde hon).

Hon är en sån lite manipulativ och bortskämd person och hon började såklart genast försöka luska ut vad ringen hade kostat och var han hade köpt den (elakt ur min synpunkt) och lyckades tillslut få fram att ringen var köpt på Guldfynd och att dom tre stenarna inte alls var diamanter utan Cubric zirkonia och hade kostat runt 1000 lappen. Detta gjorde henne ilsk kan man säga *suck*

Hon hade rusat hem till sin sambo och slängt ringen i golvet och bölat och stortjutit om att hon inte var värd mer än detta osv osv. Killen (som är en riktig toffel) BAD OM URSÄKT men att han inte hade haft tillräckligt med pengar för att köpa nåt dyrare även om han ville osv osv och att han skulle försöka hitta en annan ring.

Jag tycker detta är HELT fel! Skulle min kille fria till mig så skulle jag inte bry mig om ringen! Bara det faktum att han hade friat hade gjort mig lycklig (självklart ska mn ju ändå välja en ring i bra material så att den håller länge och inte slits, men cubric zirkonia är väl inte så dåligt ändå?)

Vad tycker ni? Är det priset på ringen som räknas eller hade ni "nöjt" er med en ring från Guldfynd som inte kostat skjortan?

Jag har mina aningar att min kompis kommer bli en riktig Bridezilla *suckar* och jag tycker väldigt synd om killen.

• Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)
  • RUMaria

Min blivande hade sett ut släta guldringar innan fieriet, men de hann ej komma så när han gick ned på knä och friade gjorde han det med en metallring med en liten "platta" med en vit liten mus på- jag grät floder av lycka!

• kentfantast

RUMaria:
    Hmm... intressant val av ring... försöker se det framför mig...

• Fru Henax

Personligen skulle jag _aldrig_ förutsätta att en rings stenar är just diamanter! Vare sig det är ring jag själv får eller som någon annan bär?! Ser jag en fin ring så är den fin oavsett kvalité!

Att sen dessutom bli ARG och exakt ta reda på vad ringen var värd!! Jag baxnar! Man får en gåva och blir sur?! Man blir friad till och blir sur?! Jag häpnar!

• Jag o min kille

Jag tycker inte att man ska ta för givet att det är diamaner bara för att det är vita stenar.

Och oavsett så är det jävligt bortskämt gjort av tjejen. Gräsligt rent ut sagt..

•  Miss Cee

Kentfantast>>

Jag bara menar att har man själv valt en ring med en cz i så är man ju nöjd med det, och struntar i om någon skulle fråga.

Men om man själv inte valt det så kan det (för vissa) upplevas som lite jobbigt om de får frågan från moster eller någon som beundrar ringen hur många carat den är eller whatever. Skulle ju knappst kännas bra att ljuga och säga att det är en diamant om någon frågar, och du kan kanske känna dig obekväm med att säga att det är en cz... Uppenbarligen har ju bruden polare som skulle titta snett på hennes ring, och har hon då inte valt den själv så kanske hon inte är stark nog att stå för den...

Jag säger inte att det är fint eller moraliskt eller vettigt. Jag säger bara att jag själv hade valt att inte ge bort en sådan ring till en förlovning, just för att mottagaren kanske inte skulle känna sig bekväm med frågorna..

Däremot så skulle jag själv absolut inte ha något emot en czring, och har en hel del sådana smycken. Ni skulle aldrig i livet få se mig göra det den här bruden gjorde, och jag tycker att hela hennes beteende är helt fel.

• Zozo

Hmm.. jag VET faktiskt inte ens vad det är för pytteliten diamantliknande sten i min vigselring.. Antar att det inte är nagon diamant om det inte är nat intyg med pa det? Fast jag kunde faktiskt inte bry mig mindre! Fragar nagon sa säger jag som det är - vet inte! Det är fin ända!

• Berner

Jag har en diamant i min ring, men ingen har någonsin frågat något om den.
    För vem skull har man en vigsel eller flrlovningsring? Är det inte symbolen för kärlek man är ute efter och inte för att ha något att visa upp?

• brud  nästa år

vad är detta för kvinna?? Elak tycker jag.

• kackelmaja

2007-03-08 11:41 rocketqueen
    "Men det skulle du väl på förhand ha tagit upp med din partner så att han vet det? Eller sagt det efter ett tag när du fått ringen istället för att kasta den i golvet och skälla på honom?"

Ja, sjalvklart!! Jag kommer nog antyda lite olika varianter i olika prisklasser jag gillar!

Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)