• Satzi

Förlovningsgräl (inte jag)

Pratade med en kompis idag som jag inte snackat med på länge, vi halkade in på en annan av våra gemensamma vänner som jag inte heller pratat med på väldigt länge.

Hon berättade att denna tjejen i nuläget var ur förbannad på sin kille så hon nästan funderade på att lämna honom.

Anledningen var att han hade friat till henne nyligen och gett henne en vacker ring i vitt guld och tre stenar (diamanter trodde hon).

Hon är en sån lite manipulativ och bortskämd person och hon började såklart genast försöka luska ut vad ringen hade kostat och var han hade köpt den (elakt ur min synpunkt) och lyckades tillslut få fram att ringen var köpt på Guldfynd och att dom tre stenarna inte alls var diamanter utan Cubric zirkonia och hade kostat runt 1000 lappen. Detta gjorde henne ilsk kan man säga *suck*

Hon hade rusat hem till sin sambo och slängt ringen i golvet och bölat och stortjutit om att hon inte var värd mer än detta osv osv. Killen (som är en riktig toffel) BAD OM URSÄKT men att han inte hade haft tillräckligt med pengar för att köpa nåt dyrare även om han ville osv osv och att han skulle försöka hitta en annan ring.

Jag tycker detta är HELT fel! Skulle min kille fria till mig så skulle jag inte bry mig om ringen! Bara det faktum att han hade friat hade gjort mig lycklig (självklart ska mn ju ändå välja en ring i bra material så att den håller länge och inte slits, men cubric zirkonia är väl inte så dåligt ändå?)

Vad tycker ni? Är det priset på ringen som räknas eller hade ni "nöjt" er med en ring från Guldfynd som inte kostat skjortan?

Jag har mina aningar att min kompis kommer bli en riktig Bridezilla *suckar* och jag tycker väldigt synd om killen.

• Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)
  • kentfantast

O herre min själ! Det var det värsta jag läst under min livstid

• Soofia

Usch...skulle jag vara killen skulle dra på en gång....hur kan man reagera så? Då kan han iaf inte säga att han inte vet vad som är viktigt för henne...

• SpookysKira

En san bitch fortjanar ingen ring alls. Hon verkar tycka att man inte kan stava till "karlek" utan "$$$" X-(

Vad arg jag blir av att hora om sant har. Jag hade nojt mig med precis vilken ring som helst, bara det var en som Spooky valt ut at mig for att han alskar mig och tycke att den skulle passa mig...

• Kaffemoster

Hade varit bättre om han inte köpt någon ring alls .. Skulle själv inte riktigt vilja ha en ring med cubic zirkonia ... men jag skulle blivit så glad över frieriet att jag inte sagt något. Skulle difinitivt inte bete mig som hon gjorde!

• jocelyn

Ja hu, vad ska man säga...

Nu vet ju inte jag mer om deras förhållande eller bakgrunden till frieriet så det känns svårt att yttra sig på nåt djupare plan.

Om man tänker som så att hon inte ville gifta sig/förlova sig och därmed fick någon slags panik kan jag förstå ilskan, en del personer reagerar med ilska när de känner osäkerhet.

Om det var gemensamt planerat så kanske hon ville de skulle välja ringar ihop och därför blev arg?

Jag kan fatta varför man inte vill ha en billig dussinring som vigselring. Å andra sidan är det ju inte i ringen som kärleken sitter.

• HLS

herreminje, vilken tjej alltså... läskigt att se en vän bli sån.

jag skulle bli överlycklig av en tuggumiautomatsring eller en av flätat gräs :)

• EmmJay

Vilket temprament!

Jag kan dock se saken från två håll. Om det är så att hon vill kunna ha sin förlovningsring "för alltid" så är det ju förståeligt om hon vill ha en ring som kan hålla så länge och man får ju oftast det man betalar för.

Däremot kanske inte killens tanke var att hon skulle ha den så länge, utan att det bara var en symbolisk ring tills de skulle välja ut ringarna tillsammans. Då blir ju denna ringen som en extra dyr "tuggumiautomatring". I så fall var det ju en jättefin gest av honom! Detta framgår dock inte av historien.

Jag tycker i vilket fall som helst att man inte ska kasta en ring i golvet! Hade verkligen tänkt över det där med förlovning igen om något sånt skulle ske. Hon kanske hade drömt om en speciell ring, men hon borde veta bättre än att kärleken sitter i ringen!

Jag själv skulle bli glad för en plasting från en leksaksautomat i snabbköpet, precis som de flesta andra här inne. Dock blir det nog inte av att han går ner på knä för mig, så jag smider egna planer! Jag tänkte om jag gör ett "minifrieri" till förlovningen så kanske han går ner på knä för mig en gång innan bröllopet. ;)

Alla tjejer vars killar är modiga nog att killen går ner på knä ska vara glada för vilken ring de än får! Tänk på det tjejer!!

• Berner

Hoppas för guds skull att fattar vad han ger sig in på!
    Hon lär ju inte bli bättre utan snarare värre med åren.
    Var är tacksamheten och lyckan över att bli friad till?
    Snacka om att det är ett riktigt ragatämne!Då kanske hon har något när hon sitter ogift på hemmet att fundera över.
    Jag kan inte se någon ursäkt alls till att göra som hon gjorde. Även om man senare väljer ringar tillsammans så ska han inte be om ursäkt för att han försökte!Stackars kille!

• InaHjärtarAdam

låter som en riktigt bortskämd tjej. jag skäms nästan för hennes skull eftersom hon uppenbarligen inte gör det för sej själv...

här jobbas det också extra för att få ihop till bröllopet! :D

Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)