• twenty­firsto­fapril
    Äldre 17 Jan 09:53
    19143 visningar
    160 svar
    160
    19143

    Nya Kristianstad-brudar!!!!!

    Det finns en gammal tråd för oss men den är det ingen fart i så jag tänkte försöka starta en ny!!
    Här kan vi träffas o prata om allt som rör bröllopet eller annat i livet för all del. Eller kke träffas o fika?

  • Svar på tråden Nya Kristianstad-brudar!!!!!
  • Thaila­nds brud
    Äldre 19 Feb 10:17
    #0

    praline:

    Kul att du blev så nöjd Jag använder bara Dior produkter & min mamma har jobbat som inom make up i 15 år så jag har fått råden hemifrån.

    Däremot köper jag sällan något i en butik här i sverige för att som du beskriver det känna sig tvungen att köpa allt de förslår att man bara MÅSTE ha

    Ska köpa ett nytt lager med lite mer tåligt smink nu inför bröllopet, spännande

  • pralin­e
    Äldre 20 Feb 13:25
    #0

    Thailans brud

    Hej! Har fått för mig att jag läst i en annan tråd att du köpt en Maggie Sottero klänning, det har jag också, vilken modell har du? Själv har jag en suzanne, i ivory och light gold.

  • Thaila­nds brud
    Äldre 20 Feb 17:36
    #0

    praline

    Jag har en sottero kopia, inget original men ser ut som annalise ungefär. Betydligt billigare, vår budget höll inte för originalet

  • pralin­e
    Äldre 22 Feb 08:08
    #0

    Thailans brud

    Min är också en kopia (glömde nog skriva det) Den är jätte fin och välsydd.

  • fialia­81
    Äldre 1 Mar 20:40
    #0

    Hej Tjejer!
    Det var längesedan det skrevs något här!
    I helgen ska vi på middag med bådas föräldrar och planera inför bröllopet...
    det ska bli intressant!!
    Svärmor vill så mycket... hon vill bara väl det vet jag hon e en underbar svärmor men ibland blir det för mycket! Ha det bra alla!

  • Cellin­i
    Äldre 1 Mar 23:53
    #0

    Hej!

    Jag gifter mig i Skåne i sommar, men bor i Stockholm, och skulle därför behöva lite bra tips på frisör i och makeup i Kristianstad.

    Någon som kan tipsa om en bra frisör?

  • pralin­e
    Äldre 2 Mar 22:26
    #0

    De ska vara duktiga på Capelli, sägs det. Ska själv gifta mig en bit utanför Kristianstad så jag håller mig hem
    omkring så det inte blir så långa kör sträckor.

  • Thaila­nds brud
    Äldre 4 Mar 08:40
    #0

    Jag ska få mitt hår gjort på Skägg & Lockar, väldigt bra rykte enligt många.

  • allis
    Äldre 4 Mar 08:59
    #0

    hej allihopa här är ytterligare en k-stad brud, gifter mig 19 maj så det börjar närma sig.

    fialia81, kul att du oxå hänger här, hoppas allt går bra med planeringen. Ha det bäst

  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 4 Mar 14:49
    #0

    Det blir Skägg o lockar för mig oxå. Klipper mig alltid där så de kan mitt hår, plus att de är väldigt duktiga.

  • Cellin­i
    Äldre 5 Mar 11:54
    #0

    Tack för frisörtipsen! Det är inte helt lätt när man aldrig har klippt sig i Kristianstad.. :)

    Någon fler med erfaranheter eller tips?

  • GithKa­t
    Äldre 5 Mar 12:05
    #0

    Atelje håret är duktiga Frisörer jag har suttit hårmodell där, Frisörhuset Zimmermann har jag oxå hört gott om, de är gamla i gemet.

    IA salongen finns oxå och självklart skägg o lockar

  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 5 Mar 16:07
    #0

    Idag bokade vi tid hos Åke Duvander för att provsmaka bröllopstårta. Jisses, vilket trevligt bemötande! Han var väldigt trevlig. Ska bli en fröjd att gå dit för provsmakning.

    Däremot blev jag lite besviken på vår guldsmed. Våra ringar skulle vara klra idag för att sedan graveras, så vi hade bestämt datum idag för godkännande. De var inte ens påbörjade! Vilken dålig stil!

  • Thaila­nds brud
    Äldre 5 Mar 18:44
    #0

    twentyfirstofapril

    Inte påbörjade ens???? Vad är det för jäkla stil! SÅ förbaskad jag hade blivit!! Har varit i samma sits en gång och vad gör man?

    Var är det ni får dem gjorda?

    Min ska vara klar den 31....hoppas den är det då också. Det är ju långt kvar till augusti men vill ha en första modell klar så att man kan ändra osv i god tid..

  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 5 Mar 18:59
    #0

    Det var hos Björn Nilsson. Han som skulle göra dem var sjuk idag men så som jag fattade det på biträdet så var han inte långtidssjuk eller så utan bara idag. Så visst borde de kunnat vara klara iaf. Men han hade inte ens börjat fatta in diamanterna.

  • Fru Esposa
    Äldre 11 Mar 12:19
    #0

    Praline:

    Jag blev så imponerad hur stor koll du har på allt. Jag har bokat kyrka och lokal. Ordnat med kockar som ska laga vår bröllopsmiddag...men meny n är inte uppsatt ännu.

    Har du gjort allt själv?
    Vad är rispåsar?
    Tryckta servetter?
    Solister i kyrkan?
    och hur utformar man en festmeny?

    Jag känner att jag börjar att få panik. Det är bara jag som ska fixa allt. Min fästman lämnar allt ansvar hos mig för han vet mindre vad jag vet.

    Maila mig gärna på
    paola_cecilia80@yahoo.se

  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 27 Mar 11:01
    #0

    Nu har vi kommit hem från var resa och ringarna skulle vara klara tills igår och det var de. Och jag måsta säga att de var så fina och vackra att det vägde upp mot att de inte var klara i tid. Är sååå himla nöjd o glad!!! Helt otroligt att en guldsmed kan göra så exakt som man tänkt fast man bara haft en tanke i huvudet man försökt förmedla.

  • Slotte­t
    Äldre 28 Mar 09:44
    #0

    Igår var jag på hårkonsulation på Bahlsam i Åhus. Det kännes jättebra! Jag valde att sminka mig där också. Hur dyrt som helst men det får det vara värt - jag vill ju vara jättefin på min bröllopsdag.

    twentyfirstofapril
    Vad kul att ringarna blev bra. Vi är också supernöjda med våra. Längtar tills jag får ha på mig min glittrande vigselring

  • twenty­firsto­fapril
    Äldre 31 Mar 11:08
    #0

    www.gamman.se/UserGalleri.asp

    Kan se ringarna här om ni vill!

  • Thaila­nds brud
    Äldre 1 Apr 08:40
    #0

    Jag kan inte öppna sidan

Svar på tråden Nya Kristianstad-brudar!!!!!