• august­ibrud8
    Äldre 19 Dec 12:29
    16348 visningar
    149 svar
    149
    16348

    Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

    Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

    Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • Davesb­rud
    Äldre 26 Feb 12:11
    #0

    Förstår, har många sånna i släkten. Den typen är kul i festsammanhang men det måste vara svårt att leva samman med osäkerheten. Min m2b är rena motsatsen- här är det jag som drar ut honom (låter tråkigt) men det är ok. Men din är väl inte otrogen på dessa fylleresor?

  • FruÖla­ndstok
    Äldre 26 Feb 12:13
    #0

    discodivan då.. hoppas verkligen att det löser sig för er.. *styrkekram*

  • discod­ivan
    Äldre 26 Feb 12:16
    #0

    nä det är han inte

    kram på er

  • Trollu­ngen
    Äldre 26 Feb 20:33
    #0

    discodivan
    Här kommer en jätte stor varm bamse kram.

    Davesbrud
    Jag kan hålla med dig, aldrig har man väl bråkat om små saker som nu :). Vi är en styvfamilj så du kan ju bara tänka dig vad vi grälar om ;), dina och mina ungar. Förra veckan frågade min mamma mig om jag verkligen skulle gifta mig med en sån "unge". Hon tyckte att han inte var mogen, men det är ju på mitt sätt jag lägger fram sakerna på. Man tror ju att man är så perfekt själv :). Missförstå mig rätt.

  • E.C
    Äldre 26 Feb 22:12
    #0

    tjengeling tjejer

    hoppas allt är bra med er.
    hörni var köper ni era skor har ni nåt bra tips, jag e ute efter nåt med inte allt för hög klack eftersom jag inte går i det annars.

    alla tiips mottages

  • Davesb­rud
    Äldre 27 Feb 08:27
    #0

    Trollungen yes förstår,just nu är allt jättebra igen här hemma. Vilken bergodalbana med känslor alltså, skulle tro att vi båda är gravida. Det börjar liksom bli allvar nu när tiden närmar sig.. Just nu är jag mest stressad över att jag inte "hunnit" gå ner så många kg som jag velat( ca 5kg), men har ju tid kvar o vet att det är mig själv det beror på men det uppstår irritation pga att jag tänker på allt sånt. Jag tror inte han förstår ett smack -det är bara jag som är nojjig...
    ang. skor skulle tro att vår kollektionerna har något, tänkte själv ta en runda snart även om jag har köpt jättefina beg här på bt, men måste kolla ändå. Det finns förresten mycket tips ang nätbutiker här också. :)

  • Cavati­na
    Äldre 27 Feb 09:40
    #0

    Apropå vårkollektioner så har jag jagat skor här i sthlm och på flera stället säger de att vårens och sommarens färger är klara och relativt grälla. Förra året däremot fanns det massor av vitt, ljusbeige och så i kollektionerna... Typiskt...

    Jag tycker dock att jag sett en hel del ljust att ha på fötterna, men de skorna kanske är hopplöst "ute".

  • Nisson
    Äldre 3 Mar 12:54
    #0

    Jag har en fundering: vet ni någonstans man kan hyra glas och dukar? Behöver ca 100 champangeglas, 100 vinglas och 100 dukar. Känns fånigt att behöva köpa 100 glas liksom...

    Hoppas föresten att det löser sig för er som har haft det struligt! Skickar kramar!

  • E.C
    Äldre 4 Mar 17:23
    #0

    vi får glas och tallrikar därifrån vi tar vår mat..

  • Cavati­na
    Äldre 4 Mar 17:37
    #0

    Dukar och servetter har jag hört att kemtvättar hyr ut (iaf i sthlm) så det kan kanske vara värt att kolla upp?

  • ;o)
    Äldre 5 Mar 10:02
    #0

    Hej på er kalmartjejer!

    Jag är inte från trakten men funderar på att ta en helg och åka till Kalmar för att prova klänningar.

    Så - finns det fler affärer än Bröllopsbutiken och Singoalla? Hur är det med tidsbokning?

    Tack på förhand!

  • discod­ivan
    Äldre 5 Mar 10:11
    #0

    nä bara de 2 tråkiga affärerna. vägrar sätt min fot i nån av dom

  • ;o)
    Äldre 5 Mar 10:16
    #0

    Ojdå, ajdå -

    Discodivan, du är minsann överallt och hjälper till du!
    Jag har tyvärr inte fått svar från Julius Bridal på ett tag, så jag tänkte vidga mina vyer lite i letandet efter en klänning... Men du vet ju vad jag vill ha (www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m2112524.html), så då borde du ju veta att det kan kvitta för mig att leta i Kalmar.

    Tack för hjälpen!

  • discod­ivan
    Äldre 5 Mar 10:19
    #0

    din klänning kanske finns här i butikerna, vet inte. men jag tycker de e så jäkla otrevliga

    ja jag har oxå dåligt med svar från julius för tillfället

  • FruÖla­ndstok
    Äldre 5 Mar 13:13
    #0

    discodivan
    hm, då kanske jag inte hade otur då när jag var där.. sämre service kan man leta efter.. var inne i en av butikerna.. hittade visserligen en fin klänning men hon där var 100% ointresserad av att ha mig som kund så jag gick bara ut igen (det var en annan i butiken som var i princip klar och klädde på sig).. jag får hoppas på bättre hjälp där jag bor nu..

  • E.C
    Äldre 5 Mar 20:23
    #0

    jag köpte min klänning i växjö på ideskrädderiet är MYCKE NÖJD med val av butik så trevliga och hjälpsamma

  • E.C
    Äldre 5 Mar 20:26
    #0

    Nu har jag postat mina inbjudningskort
    min sambo sa jaha nu kan jag inte ändra mej längre så skratta han *karlar*

  • discod­ivan
    Äldre 5 Mar 20:28
    #0
    ja nu e det kört
  • E.C
    Äldre 5 Mar 22:34
    #0

    discodivan
    skrattar och instämmer, kan man få ångeveka på posten hahaha

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..