• ninnis

Aquaria

Jag har sett att det är fler som ska ha sin bröllopsfest på Aquaria sommaren 07. Själva gifter vi oss 28/7. Vilken mat har ni valt att ha? Vi kan inte riktigt bestämma oss.
    Sedan är det med priset på dekoren tror det var cirka 6000:- för att hänga upp tyg i taket för att dämpa ljudet har ni valt det?
    tycker att det är lite mycket pengar lägger hellre ner dom på bröllopsresan eller vad tycker ni?

Nina

• Svar på tråden Aquaria
  • LizaStina

gift! - Har du några foton som du kan visa från festen?

• TEL

Hej, hej!!!
    Vår gästlista kommer att bli låååång. Ringde Fredrik på Aquaria igår /han är så trevlig o serviceinriktad) Var lite orolig för att vi inte skulle få plats med 120 st.. Men det får vi :) Känns skönt!
    Vi funderade först att skaffa ett tält på laxtrappan till dom som röker, men Fredrik så att det inte var värd pengarna.
    Vi fick också tips av Fredrik om en duo som skall spela under hela kvällen.
    Vi Aquaria-bruder kommer antagligen få en toppen-fest!!!!

• MrsMe

Mailade Fredrik och frågade ang bordsdekorationer. I vår offert ingår det inte några, han hjälper gärna till att ordna men det står mig även fritt att själv göra dem

Hur har det gått för er med andra bitar?
    Klänning
    Ring
    Hans kläder
    Tärnor
    ????

Ska ni på mässan i helgen?

• Eurolady

Åhh, jag önskar jag skulle ha tid/orka att gå på mässan. Men jag har egen 30-årsfest ikväll och imorgon ska jag till en kompis 30-årsfest. Så det är stor risk att söndagen blir en återhämtningsdag!!

Annars går det rätt bra med det mesta. Var och tittade på klänning i tisdags, men fick ingen "wow"-känsla för nån, så det blir till att besöka en annan butik!

• MrsMe

Mässan var väl ok.... Den gav ingen "wow"-känsla för någon klänning men jag hittade några ringar jag gillade.
    Saknade lite "runt om kring" saker, t.ex underkläder och blommor. Dessutom var det lite trist att de började riva sina montrar innan mässan var slut.
    - Men jag får väl skylla mig själv som var där så sent...

• TEL

Jag var på mässan i lördags. Jag saknade också blommor och lite andra saker.

MrsMe:
    *Jag köpte min klänning i oktober :)
    *Vi har inte tittat på ringar. Kommer antagligen inte bruka en formue på ringar.
    *Vi har inte tittat på m2b`s kläder heller. När skall ni börja titta på kläder till honom???
    *Vi skall skicka ut inbjudan till slekt & vänner i Norge & Finland snart. Kom ihåg att det är Tjejmilen den helgen vi gifter oss. Några hotell är redan fullbokade.
    *Min tärna är involverad i planeringen. Det är kul!

• MrsMe

Åhhhh, ångest!!
    Vi har bokat kyrkan till 16:30 och fördrink framför hajtanken 17:30. Det är inte realistiskt att vi ska hinna med en vigsel och flytta ca 80 pers på 1h... I offerten/ pappret från Aquaria står de att de debiterar en förseningsavgift på 1500kr/ påbörjad 30 min.

Tiden i kyrkan innan den vi bokat, dvs 15.00 är ledig och jag funderar starkt på att byta till den. MEN vad gör man då om det ösregnar? Vi har kyrkan till senast 16.00 - vad ska vi sen göra i 1½h tills vi ska vara framför hajtanken?!

Kläder till honom:
    Vi har tittat lite på uppkladd.se och gillar de kläderna, de matchar min klänning bra. Kostar en slant dock...

Tärna:
    Jag involverade min i söndags. Det var hon som jag hade med på mässan.

• TEL

Förseningsavgiften gäller väl bara efter kl. 01.00 på natten????

• MrsMe

Vad jag förstår häftet från Fredrik debiterar de en förseningsavgift även vid "kalas-starten"... Har väl med maten att göra kan jag tänka. De jobbar väl för att få maten klar till 18.00 å det är väl inte populärt om hela sällskapet sen dröjer.
    - Kan inte du kontroll läsa ditt häfte Två hjärnor tänker bättre än en.

• lilla biet

Hej alla Aquariabrudar!
    Vi ska ha festen den 8/9! Ska bli superkul, är inte lokalen suuuuperfin!? Det är mest därför vi har valt den, men det är ju kul om maten är bra också. Härligt att alla som varit där verkar nöjda!

• Lilla jag...

kocken är en bra kock :)
    en vän till mig och min sambo :) :) :)

han ska fixa maten till vårt bröllop!
    känns bra att ha någon som man verkligen kan lita på :)

• TEL

MrsMe:

Jag blev lite osäker..... men jag tror fortfarande att förseningsavgiften gäller efter kl. 01.00. När vi pratade med Fredrik sade han inget om förseningsavgift om gästerna kommer lite senare. Han nämnde bara att det blev förseningsavgift efter kl. 01.00.

I papperna står det:

"För varje påbörjad 30 minuter efter överenskommen tid , tas en förseningsavgift på 1500:- ut".

Jag tror du kan ta det lugnt, men prat med Fredrik för säkerhets skull.

• MrsMe

Tel: ska göra det!
    skönt att du inte tolkat texten lika hårt som jag.

Svar på tråden Aquaria