• ninnis

Aquaria

Jag har sett att det är fler som ska ha sin bröllopsfest på Aquaria sommaren 07. Själva gifter vi oss 28/7. Vilken mat har ni valt att ha? Vi kan inte riktigt bestämma oss.
    Sedan är det med priset på dekoren tror det var cirka 6000:- för att hänga upp tyg i taket för att dämpa ljudet har ni valt det?
    tycker att det är lite mycket pengar lägger hellre ner dom på bröllopsresan eller vad tycker ni?

Nina

• Svar på tråden Aquaria
  • TEL

Hej!
    Ninnis:
    Jag ringde Skansen idag. Det er Tom Sternius som har med tågen att göra. Jag ringde honom och han uppgav en websida som tyvärr inte funkade. Där finns tydligen uppgifter om priser o dyl.. Han tar inte emot bokningar förr nästa år. Om du vill försöka komma inn på sidan: gå på www.skansen.se Skriv "sternius" som sökord. Då kommer du till en sida om tågen. Sedan finns en link där till "Tom Sternius".
    Det går att boka tågen. Jippi!!! Hoppas det inte är alltför dyrt. Vår budget klarar inte av det.
    Han har 3 tåg sade han. Varje tåg har 36 platser.
    Jag frågade damen på bokningen om man får kasta ris på trappan. Det får man, men hon var osäker på om man får kasta rosblad inne i kyrkan. För att få svar på det måste man ringa kyrkovärden.
    För att boka häst&vagn måste man ringa stallet (tlf.: 08-442 8118). Jag tror inte det blir häst&vagn för oss. Vi skall fotograferas på Skansen efter vigseln. Känns dumt att köra häst&vagn typ 20 meter :)

• TEL

Ang. mic`en: Det är en trådlös mic. Så det bör inte vara så jobbigt att skicka den runt. Jag har varit i bröllop där man inte har hört talen. Det va inte roligt! Dessutom kommer vi att vara ca. 100 gäster. Det kan betyda mycket ljud & oväsen.
    Men om man har ett bröllop med 40-50 gäster, så behövs antagligen inte mic.

Hoppas vi får samma kock som LMK hade!!!

• ninnis

Vi kommer att åka båt till stället. Så jag måste leta upp en fin taxibåt, vill inte gärna komma i dom vanliga tråkiga. Det skulle vara så fint med en mahognybåt. Alternativet är att ta våran båt men den är på värmdö och drar så mycket bensin så det är frågan om det är värt det.

Hoppas att ni får kasta rosenblad, det skulle vara fint. Det dom kan sätta sig mot är väl om det färgar, men då finns det väl blommor i plast som är väldigt naturtrogna. Eller att dom måste städa men det kan man ju be någon syster eller brorsa att städa upp.

Jag funderade på vad vi ska ha. Tror inte man får kasta ris på bryggan och speciellt inte vid hajarna. Det som funkar är väl såpbubblor men jag vet inte om det är så kul.
    Kommer du att kasta din bukett på kvällen till tjejerna?

Vad jobbigt om det skulle bli en timmes försening med maten då är det bättre att dom sätter en senare tid tycker jag. I sådana fall måste man nog fixa lite tilltugg till drinken kanske lite kanapér eller jordgubbar.

• start september

Hej!

Vi gifte oss i september 2006 och hade festen på Aquaria. Vi är jättenöjda med mat, service och tyckte att fakturan var rimlig. Vi hade kanonväder, men hade bestämt att ha skålen vid hajarna annars. Det blev dock ute vilket var kanon.

Det var Fredrik vi hade kontakt med, jätteproffsig. På själva dagen var Fredrik dock inte där, en annan kille (Markus kanske?) hade ansvaret och gjorde det bra.

Vi har fått mycket beröm av gästerna för arrangemanget och är själva mycket nöjda. Rundvandringen var kanon!

• start september

Glömde säga att vår dukning funkade som den skulle, vi kom 1 timma efter stängning och sedan hade vi rundtur och drink, knappt en timma.

Det funkade bra!

• ninnis

Grattis Grattis!!!

Vad bra. Då behöver man kanske inte vara orolig för att det ska bli försenat. Var gifte ni er?

• samusol

hej!
    vi kommer att ha bröllopsfesten på Aquaria den 11/8 2007!
    Är det någon som har bra tips på förätterna? Vi har bestämt för att ha två eftersom vi ska ha tårta som efterrätt.
    Tacksam för svar!

• TEL

Jag vill också gärna ha tips på förrätter. Kanske vi måste starta en ny tråd om förrätter?!
    Vi har valt "Toast med sikrom serverad med äpple och rödlökssallad samt vispad crèmefraiche" till förrätt. Har inte smakat det förut, så jag vet inte.... Kanske vi ändrar oss.

• Eurolady

Samusol, vi ska också ha två förrätter. Vi tog tonfiskcarpaccion och skummad hummersoppa. Lät så himla gott, tyckte vi!

• MrsMe

Åh vad kul att läsa att tråden lever. Jag satte bridezilla-handklovar på mig själv tills efter nyår men nu så är jag igång!

Tack till er två som skrivit om era bröllopsfester på Aquaria och det var jätteskönt att läsa att ni var så nöjda.

Vi har valt buffé-alternativet och att våra gäster ska sitta vid små bord. Detta för att alla ska se utsikten (då de inte tittar på mig förståss *skämt!!*) pluss att det underlättar för gästerna att röra sig mellan buffén och borden. Vi inleder med en förrätt för att få lite lugn och ro i början.

Ska kolla upp tåg-alternativet, synd att varje tåg inte tog så många gäster.

Svar på tråden Aquaria