Ledsen..
Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.
Hur hade ni råd?
betalade killen allt? eller delade ni på de?
Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.
Hur hade ni råd?
betalade killen allt? eller delade ni på de?
tryswe
vad gick de kalaset på då?
och hur gjorde ni dem?
Vi har också titanringar, kostade sammanlagt under 1800 kr inkl frakt, inskription etc.
Vi körde på titan. Då hade vi även råd att ha diamanter i min. Vi va fattiga som kyrkråttor när vi förlovade oss men ville inte att det skulle stoppa oss. Vi är supernöjda med våra titanringar och tycker dom är snyggare än de flesta ringarna som kostar 10ggr mer.
Det går att få titan i både matt och blank förresten. Min vigselring är blank och förlovningsringen matt med diamanter. Alla tre ringar gick på 1500 tror jag.
Amooore, vad maljor menade är att om du ser en matt ring i rött guld som - förutom färgen - är en ring du tycker om, kan du be dem att göra den i vitt guld.
2 förlovningsringar + 1 vigselring med 1 diamant gick på ca 12.000 totalt. Ringarna är i rött guld.
Amooore: Man kan ju förlova sig utan ringar också! Spara ringarna till senare. När vi förlovade oss hade vi inga ringar, men datumet som vi lät gravera in i ringarna i efterhand är förlovningsdatumet.
Det är inget juridiskt att man måste ha förlovningsring. Borgerlig vigsel kräver ingen ring alls, bara handslag (eller något annat passande) . Kyrkan kräver en vigselring till damen.
Så visst kan ni förlova er ändå!
Vi köpte nya förlovningsringar i silver. Betalade bara 400:- inkl. gravyr och frakt. Dom är jättefina.
Vi sparade pengar i ett halvår för att ha råd med ringarna vi ville ha, det var värt varje sekund av väntan!
hej, jag har sett på en sida på internet att man kan köpa två siver ringar för 350kr. men de beror ju på hur mycke pengar man vill lägga ut.
www.guldsmycken.com
lycka till
vi jobbade ihop det allt som allt kommer nog vår förlovning ligga på mellan 4-7 tusen i mars och då har vi verkligen slitit ihop dom pengarna. Och då är ringar hotell spa behandlingar och bensin mat och så in räknat
Vi sparade tillsammans ihop till våra drömringar.. allt går med lite planering o is i magen ;)
Mina tips ar att kopa tva vanliga guldringar (om det ar det ni vill ha), gar att hitta kop hennes fa hans for halva priset osv, sen om du vill ha stenar, gravyr etc sa kan ni ju bara "bygga pa" det sen, nar ni har pengar.
Andra alternativet ar att kopa nagra snorbilliga enkla ringar som "symbol" som ni sen byter ut, kanske vid vigseln, mot era "riktiga" ringar :)
Malla+4 vi har också silver ringar, vart köpte ni era?