• Amooore

Ledsen..

Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.

Hur hade ni råd?
    betalade killen allt? eller delade ni på de?

• Svar på tråden Ledsen..
  • anne på grönkulla

Vi betalade alla ringar ihop - förlovningsringarna sparade vi (lääänge) till tillsammans och vigselringen ingick i den gemensamma bröllopsbudgeten (vi har gemensam ekonomi också). Totalt gick de på knappt 18 000 kr tror jag - men då är makens en dyr märkesring och mina båda har diamanter (men små). Hade vi valt släta hade vi säkert lätt kommit undan med mindre än 4000-5000 kr, skulle jag tippa.

F ö så ingår en ring i en kyrklig vigsel, då den välsignas i ceremonien men det måste inte vara en ny ring eller en speciell vigselring.

• nenne78

våra kostade 875 kr på titanringar.com och sjuuuuukt snygga! Jag älskar färgen och ytan (sidenmatt) och den passar så fint till min vigselring (och min man har en likadan förlovningsring som jag och ser asgrym ut med den, inte nåt fjolligt blingbling
    Förlåt, menar inget illa! VI skulle inte ha passat i det. Men det är fint på andra!

vi har plain 5 mm sidenmatt (svagt kupad alltså)
    och till den har jag in between 2 mm.

• Lins

Vi har gemensam ekonomi så våra ringar köpte vi tillsammans.
    Vi har Schalins ringar och dom gick på 4500kr och då har jag en 7mm bred ring och sambon har en 3mm bred ring.

• Vinter -07

Jag tycker att ni ska titta på ringar i stål om ni vill hålla ner priset. Finns hos guldsmeder. Det är ganska likt vitguld, men har en gråare nyans. Ofta kan du välja din egen design, men ändå till ett vettigt pris. Ett mycket bra alternativ till vitguld och är dessutom mer slitstarkt. Blir inte heller lika repigt som guld.

• Amooore

Jag hittade ringar på vigselbutiken.se som är i vitt guld och släta. Men nu är det såhär att vi vill att de ska vara matta och en liten sten på min. Måste man fixa de någon annanstans sen eller ber man de göra göra de? Hittar inga som ser ut exakt som vi vill :/

• zleepy

Dyrt?

Jag och frugan (båda yrkeschaffisar)

Vi hittade och totalt älskade titanringen vi hittade, enda skillnaden är att hennes har en liten sten...

Min kostade 500 tror jag och hennes 900.. blev totalt 1600 inkl försäkringar och det hela.....

Jag betalade det, för så dyrt var det inte =)

• maljor

amooore

hittar du nån som är i rött guld som du tycker om då? för alla ringar där går att beställa i vitt guld.

• zleepy

Sen glöm aldrig, det är INTE priset på ringen som avgör det hela, det är INNEBÖRDEN med ringen som gör hela saken...

Ni kan väl använda en ring från en maskin på willys om ni vill, det är vad den betyder för ER som är det viktiga!

Men visst, fin ring är väl aldrig fel..

Dock använder jag händerna i yrket, och min ring är jag glad över att den är hård titan, för den får ofta smällar/slag/blir repad, och i dagsläget hade en silver/guld ring varit vääääldigt orund, medans titanringen är lika rund fortfarande, dock bara väldigt sliten och repig =D

• tryswe

Vi gick till en guldsmed och beställde ringar exakt efter hur vi ville ha dem, eftersom det inte fanns några färdig-designade i vanliga smyckes-affärer som såg ut som vi ville.

• Amooore

maljor

Nä jag gillar inte rött guld.

Svar på tråden Ledsen..