• Amooore

Ledsen..

Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.

Hur hade ni råd?
    betalade killen allt? eller delade ni på de?

• Svar på tråden Ledsen..
  • Pumpkin

Ska förtydliga mig lite...

För min del skulle vi lika gärna kunna betala ringarna tillsammans, för som ni säger så är det ju det logiska när man bor ihop, men han har själv sagt att han vill ta hand om den biten

Fast egentligen kan man ju säga att vi betalar dom båda två, för hans pengar är ju mina och tvärtom, så... Men ni fattar kanske grejen

• Suss - juni 07

Amooore,
    Om ni känner att ni inte har råd med de ringarna så kika runt på andra ställen! Jag lovat att du kan hitta något fint för mindre pengar!

• msb

till fröken rosenknopp.

Ringen är inte allt.
    Och alla kanske inte tycker att den är nödvändig.
    Huvudsaken är ju som du säger att man lovar varann kärlek och närhet.
    Men för mig så betyder ringen väldigt mycket.
    Det blir ju våran kärleks symbol.

• Beckie_

det låter tokdyrt med 8000 kr styck, men vitt guld är visserligen det dyraste materialet man kan välja... vi har ringar i titan med en liten rödguldsstrimma som vi är jättenöjda med, de kostade bara en tusenlapp stycket. titan är faktiskt ganska likt vitguld, och ett mycket mer fascinerande material enligt mig! så det kanske kan vara ett alternativ?

Måste också bara skriva till "damen i röd hatt": vilken underbar lösning!det låter så romantiskt och fint och visar verkligen att kärleken inte sitter i pengarna man lagt ner på en ring

• drömbrud

Fröken Rosenknopp

Måste man inte ha ring för att få vigas i kyrkan?

Alla tycker ju inte om smycken, valet är ditt! Men majoriteten vill...

• Amooore

maljor

Där fanns ju ringarna vi tittat på fast de var mer än dubbelt så billiga!! :D
    Hur kommer de sig att de är sån prisskilland???

• Pumpkin

Prisskillnad blir det ju bland annat för att dom inte behöver betala massa kostnader för lokaler och butikspersonal osv

• tattar-Emma

Traditionen är att man betalar den ring man ger bort. Du betalar den som du ska ge honom och han betalar den som han ska ge dig.

• anNea

Min pojkvän har erbjudit sig att betala alla ringar, förlovningsringarna och vigselringen. Detta för att jag just nu pluggar. Det är väl lika bra att den som har pengar betalar.

Svar på tråden Ledsen..