Ledsen..
Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.
Hur hade ni råd?
betalade killen allt? eller delade ni på de?
Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.
Hur hade ni råd?
betalade killen allt? eller delade ni på de?
Vi köpte våra ringar av Lennart på www.24karat.se, fast direkt i hans atelje. Han handsmider alla ringar och håller väldigt bra priser. Titta gärna på hemsidan.
Här hittade jag exempelvis två rejäla ringar i guld för 2400 kronor totalt. Du hittar betyg från andra köpare till höger.
24karat.se/product_info.php/cPath/65_52/products_id/83?
Tänk dock på att inte bli dumsnål. Ringen måste ha en viss höjd om du har tänkt att ha en stenring framöver när du gifter dig. Annars kan det bli problem! Lycka till!!!
Hur kommer det sig att de är så dyra, innehåller de stenar (diamanter?), är väldigt höga och breda eller i något anant material än guld?
16000kr låter mycket.
Då förstår jag att ni inte har råd.
Köp billigare förlovningsringar och spara pengar,så kan ni köpa dyrare vigselring/vigselringar.
www.vigselbutiken.se kommer jag och min blivande kpa våra ringar.
Vi kommer tjäna ca 40% på att köpa dem där i stället för butik, de är ändå samma ringar...
Kika där om du hittar ngt skoj
Ojojoj, nej våra kostade inte i närheten av 16000, inte ens med vigselringen inräknat (och den har 11 stenar).
Tror vi gav 3500 för 2 ordentliga släta guldringar om jag inte minns fel och vigselringen fick vi för 4000. Allt detta i butik.
Så det finns hopp!
Vi har inte köpt ringar än eftersom vi inte haft råd. Många köper billigare ringar och byter ut dom sen, men så vill inte vi göra. Dom vi förlovar oss med vill vi ska sitta där för alltid.
Men nu är det i alla fall på G med ringar och då är det min sambo som betalar bådas ringar, på egen begäran.
Vi hade inga pengar alls när vi förlovade oss, så vi vek ringar i papper. Hade sedan på oss dem när vi var hemma, ute gick de ju sönder på en gång. Ibland gick de sönder hemam också och då vek vi nya ringar åt den andre. Det gick väl åt säkert 20 pappersringar det året. Sedan fick vi råd att köpa i guld, men de var ganska billiga, en dryg tusenlapp styck. Men än idag när vi nu är gifta så kan vi ibland titta i en särskild liten trälåda där vi sparat alla pappersringarna som gick sönder, och gick sönder igen. Och vi tycker nog båda att de ringarna var de finaste, för de veks med så mycket kärlek.
Om man bor ihop så delar man på kostnaderna tycker jag.
I slutändan blir det ändå samma pengar.
I alla fall så blir det så för oss.
För våran del så kvittar det vem av oss som plockar fram "stora plånboken" :) :)
Vad är en ring?
Vad har matrialet i den för betydelse...
eller priset?
Jag har en bronsring för 90kr på fingret och vårt bröllop är den 20 januari och vi har inte råd att köpa vigselringar.
Vad gör det?
Jag får lova honom trohet, kärlek, närhet.
Är inte det mer än ringen som sitter på fingret?
De ringar vi vill ha och kikat på är i vitt guld och ca 7 mm. Schalins.