• atten

Tappad sexlust + blödning

Efter att jag och min man gift oss och haft samlag (vi väntade med det tills äktenskapet) några gånger fick jag blödningar. Först ett par dagar med brun flytning sedan ett par-tre dagar med lite mera blod (jag använde binda) och sedan hade jag knappt en vecka bruna flytningar. Sen kom mensen och nu när mensen borde vara slut har jag samma typ av brunaktig flytning. Håller på att bli knäpp! I snart tre veckor har jag konstant använt trosskydd eller binda. Nu har jag dessutom blivit väldigt torr och det kliar i underlivet. Och sex, ja, det är ju inte att tänka på. Det är ju inte kul att var nygift och inte kunna ha sex!
    Nån annan som har varit med om nåt liknande?

Sen den andra saken är att jag inte har nån sexlust. Före vi gifte oss var det absolut inget fel på den, men nu blir jag knappt alls upphetsad och just inte våt alls. Det är precis som att sexlusten försvann när vi gifte oss... Vad gör man åt en sån sak?

• Svar på tråden Tappad sexlust + blödning
  • pickolina

soomzy
    Menar du hur länge jag hade problem med svamp eller hur länge jag hade problem efter jag börjat med Yasmin???

Jag hade problem med svamp i flera år och inget tycktes hjälpa... Tills jag började smörja regelbundet med vitt vaselin, ha bindor så lite som möjligt och undvika att ha sex när jag inte var tillräckligt upphetsad. Det finns många råd om hur man ska slippa svamp och det är ju individuellt vad som fungerar för en själv så man får testa sig fram...

Gällande Yasmin så slutade jag omedelbart med dem då jag mådde pest och kände att jag inte hade varken lust eller ork att må så.... Smorde som en galning med vitt vaselin och efter en vecka ungefär var det nästan bra och då behandlade jag med lactal bara för att vara säker....

• pickolina

Gällande lactal så vet jag inte... Har läst både att det ska vara bra och att det ska vara dåligt men jag har aldrig testat själv. Jag har faktiskt alltid använt min vanliga duschkräm... Numera sköljer jag oftast bara med vatten och anv min duschkräm någon gång ibland. Nyckelordet för mig har varit -smörja, smörja, smörja...

• pickolina

Glöm det sista inlägget..... Jag är trött nu, trodde jag skrev om något heeelt annat! hahaha... Svaret fick du i första inlägget... Lactal är nog bra... :) *asg*

• pickolina

soomzy
    Tycker att du ska testa det... Skippa svampmedlet och anv lactal + smörj, smörj, smörj.... Själv föredrar jag ACO´s vita vaselin men det finns ju andra alternativ oxå....

• soomzy

Så _ska_ lactal vara bra för svamp eller inte?? Hehe. Jag använder inte svampmedel alls, bara orala medel när det är som svårast. Jag brukar smörja in mig med ACO intim créme och tvättolja flera ggr om dagen.
    Jag hade ingen svamp med cerazette/desolett. Mådde annars piss av dem. Med Yasmin mår jag rätt så bra annars, ingen matvrak och börjat älska min pojkvän igen. =) Funderar starkt på kopparspiral, men infektionsrisken är ändå ganska hög.. så jag vet inte.. men det känns skönt att ha nåt som inte är baserad på hormoner iaf... Har mått piss i ett år nu och känner att det räcker! Men ska ge Yasmin 2 kartor till!

• pickolina

soomzy
    Nej lactal har inget med svamp att göra. Det är till för att återställa balansen i underlivet.. Men det kan kanske hjälpa ändå. Har du varit å tagit odlingar som visat att du verkligen har svamp??? Mina symptom vid svamp och vid obalans är nämligen exakt lika... Så om jag inte går å tar odlingar så vet jag inte vilket det är jag har. Hur som helst så går ju svamp över av sig självt...så din kropp kanske skulle må bättre och få mera motståndskraft om du inte behandlade. Du kan ju testa en gång, du har ju inget att förlora direkt... Sist jag fick problem så vägrade jag anv receptfria medel och orkade inte gå till gyn så jag anv enbart vitt vaselin för att lindra besvären och efter en vecka var det bra igen...då körde jag en kur lactal för att vara säker på att balansen skulle vara normal och förebygga att det skulle komma tillbaka.... :)

Första gången jag åt yasmin hade jag inga problem...men då gick jag från ett annat piller till yasmin... Andra gången jag började med yasmin så gick från att vara hormonfri till att äta yasmin och det gick inge bra alls....

En kompis till mig har ätit yasmin till och från flera gånger. Hon fick problem med humöret + svamp varje gång....

Hmmm, intimcreme + tvättolja flera gånger om dagen??? Undrar om det verkligen är så bra?! Du kanske överbehandlar... Varje gång du håller på så retar du ju slemhinnorna + att underlivet kanske inte gillar att du blandar en massa grejer... Sedan kan det ju vara så att ditt underliv inte gillar ämnena i dessa produkter oxå.... Du får testa dig fram på olika sätt....

• pickolina

soomzy
    Tips på alternativ till att smörja med är min favvo -ACO´s vita vaselin. Den innehåller inget annat än fett, inte en massa olika ingredienser som kan irritera alltså. Den är billig oxå så om jag vore dig skulle jag skippa de andra och anv den, ett tag i alla fall, för att se om det fungerar bättre.... Tänk även på att smörja försiktigt så att ditt handhavande inte irriterar oxå....

• soomzy

Hmm, trodde inte man kunde överbehandla. Jag vet inte, men min gynekolog föreslog att jag skulle använda dem och jag har köpt mycket så jag ska nog hålla ut ett tag.

Funderar om svamp kan bero på att jag dricker MYCKET öl just nu. Var ju fri ganska länge och då var jag _nykterist_ då jag körde bil varje dag...

• soomzy

Hur många ggr per dag bör man smörja in sig då?

• soomzy

pickolina

Det försvinner inte.. =( Jag är så ledsen, jag kan inte koncentrera mig på mitt liv... Klådan har försvunnit ifs men inte flytningarna. Är det jag som är otålig? Nu har det pågått i fyra dagar...

*gråter*

• pickolina

soomzy
    Har du provat att behandla med lactal???
    Det kan absolut ha med ölen att göra!...
    Är man känslig borde man kanske smörja efter dusch och morgon/kväll men har man besvär som brutit ut så smörjs, smörj, smörj... Jag smorde bla varje gång jag gick på toa, vilket var ofta eftersom min blåsa är lite nervös av sig....

• soomzy

Jag tror nog att det är Yasmin.
    Nu skiter jag i allt vad hormoner heter. Jag ringde gyn och fick svamptabletter och det försvann men idag är det tillbaka igen så jag är jättesur!
    Jag fick inte svamp av desolett en enda gång... men det gick inte att umgås med mig heller.. jag vet inte vad jag ska göra. Är väldigt rädd för koparspiral men jag orkar inte prova med p-piller fram och tillbaka mer.

• pickolina

soomzy
    Förstår dig.. Jag har oxå gett upp hormoner. Det blir till att testa kopparspiral nästa gång för min del, även om det oxå skrämmer mig....

• silverdrake

soomzy

här är mina råd vid svamp, har faktiskt varit fri nu i flera månader från det. det mesta har kanske sagts men jag kör iallafall....

först så åt jag rätt mkt flukonazol i en kur på fyra veckor, men då var det som värst...(men sen när det "bara" var lite så tyckte jag nästan att när jag tog en flukonazol-tablett att det blev värre!)
    sen smörjde jag rätt mycket med jojobaolja och använde det som glidmedel
    och jag hade nästan ALDRIG trosor eller byxor, utan för mig har det varit kjol med knästrumpor sen förra hösten. ibland när jag har velat vara fin har jag haft strumpbyxor, byxor tillexempel. men bara under korta tider. några timmar, sen har jag bytt.
    jag har varit aktsam med att ansa för mkt därnere, ingen rakning alls.
    slutat använda lactal (som jag tog rätt mkt av)
    nu på senare tid har jag även varit försiktig med att smörja för mkt för det kan man ju göra också så huden inte kan andas. ibland om jag känner att det är lite klåda tar jag jojobaoljan eller vit vaseln (har vaselinet mest som övernatten-kur eller när jag badar badkar eftersom jag upplever det lite för "tätt" att ha ofta)
    jag slutade äta sötsaker, helst inget socker alls (provade til loch med sötningsmedel istället för skr i blåbärspaj t.ex)
    drog ner på ölkonsumtionen, kom på att när det var som värstr drack jag rätt mkt öl, speciellt guinnes (som även är rätt sött)
    sen som min man påpekade har det nog med känslolivet lite att göra, jag var deprimerad och tänkte hela tiden på svampen, satt på internet i timmar och googlade svampbotemedel, jag försökte på hans inrådan se mig själv som svampfri, tänka sig hur det är och verkligen ställa in mig på att bli det,jag vet inte om det funkade eller ej men det är ju lätt att dras ned när man har klåda som aldrig går över och känner sig äcklig och inget funkar. men iallafall, när jag började må bättre så blev svampen bättre.

oj det blev visst lite långt...

lycka till, med tålamod går det över tillslut.

Svar på tråden Tappad sexlust + blödning