• atten

Tappad sexlust + blödning

Efter att jag och min man gift oss och haft samlag (vi väntade med det tills äktenskapet) några gånger fick jag blödningar. Först ett par dagar med brun flytning sedan ett par-tre dagar med lite mera blod (jag använde binda) och sedan hade jag knappt en vecka bruna flytningar. Sen kom mensen och nu när mensen borde vara slut har jag samma typ av brunaktig flytning. Håller på att bli knäpp! I snart tre veckor har jag konstant använt trosskydd eller binda. Nu har jag dessutom blivit väldigt torr och det kliar i underlivet. Och sex, ja, det är ju inte att tänka på. Det är ju inte kul att var nygift och inte kunna ha sex!
    Nån annan som har varit med om nåt liknande?

Sen den andra saken är att jag inte har nån sexlust. Före vi gifte oss var det absolut inget fel på den, men nu blir jag knappt alls upphetsad och just inte våt alls. Det är precis som att sexlusten försvann när vi gifte oss... Vad gör man åt en sån sak?

• Svar på tråden Tappad sexlust + blödning
  • atten

Hej!

Igår var jag hos gynekologen, en fantastiskt kompetent läkare! Han visste verkligen vad han talade om. Efter undersökning konstaterade han att jag har haft två sprickor i slidans slemhinna, en vid mödomshinnan och en längre upp. Men de var båda s.g.s. läkta (igår hade jag inga bruna flytningar längre). Jag hade inga cystor eller nåt annat onormalt. Jag har dock aningen hoppig mens och han trodde att blödningarna till viss del kunde bero på att allt mensblod inte kommit ut genast, utan en del nån dag senare, så jag fick en kur gulkroppshormon som jag ska ta efter nästa mens om den klottar. Om den inte gör det så är allt okej.
    I varje fall så fick vi grönt ljus för att ha sex :) Så det testade vi igår. Några direkta höjder var det inte fråga om, men det kommer väl. Skönt i varje fall att veta att jag är fullt frisk. Tack för alla tips!

• pickolina

atten
    Härligt tjejen! :)

• soomzy

Vad skönt för dig. För mig som har samma problem är det inte lika enkelt. Jag var också hos gynekologen för ett tag sen. Han sa att det inte var vestibulit eller någon som helst sjukdom. Bara min kropp som reagerar på att ha sex och tydligen inte "tycker om" det. Jag har haft svamp i många månader, och inte skött om mig så nu kopplar jag sex med smärta. Jag måste omprogramera mig och det är svårt... hur gör man det? =(

• pickolina

soomzy
    Jag hade mycket besvär av svamp och obalans förr, oftast efter sex... Nu har jag insett att det var mycket pga att jag hade sex utan att vara tillräckligt upphetsad. Kanske kan det vara lika för dig?!

• pickolina

soomzy
    Jag skulle ge dig råden att ha sex utan krav på penetration, om det är just det som är problemet för dig... Efter ett tag så släpper nog rädslan...

• Snart fru 2 feb 2007

Hej!

ett litet tips till den som behöver "omprogrameras" sök på nätet efter någon som arbetear med kognigtivt beteende, typ NLP De kan ge dig hjälp att komma vidare.

Med risk för att bli avstängd..Detta är ingen reklam.

• soomzy

Gah...
    Nu har jag börjat med Yasmin och fått en svampinfektion igen.. kan det verkligen bero på Yasmin? Jag har bara ätit dem i tre dagar.. men känner att jag har svamp nu! =( Är så ledsen...

Jo det är nog så. Jag har ingen som helst lust att ha s*x med min pojkvän men har det ändå för att det inte ska skapa problem i relationen vilket är dumt... =/ Kanske borde tänka om...

• pickolina

soomzy
    Kanske borde tänka om???? NEJ, du borde tänka om!!!! Det är din hälsa det handlar om!

Sist jag började med yasmin fick jag svamp eller obalans i underlivet, vet int evilket då båda känns lika dant för mig...det kom redan andra dagen med p-pillerna!

• soomzy

pickolina
    hur länge hade du problem då?? Gick det över eller? Kan man använda lactal?

Svar på tråden Tappad sexlust + blödning