• atten

Tappad sexlust + blödning

Efter att jag och min man gift oss och haft samlag (vi väntade med det tills äktenskapet) några gånger fick jag blödningar. Först ett par dagar med brun flytning sedan ett par-tre dagar med lite mera blod (jag använde binda) och sedan hade jag knappt en vecka bruna flytningar. Sen kom mensen och nu när mensen borde vara slut har jag samma typ av brunaktig flytning. Håller på att bli knäpp! I snart tre veckor har jag konstant använt trosskydd eller binda. Nu har jag dessutom blivit väldigt torr och det kliar i underlivet. Och sex, ja, det är ju inte att tänka på. Det är ju inte kul att var nygift och inte kunna ha sex!
    Nån annan som har varit med om nåt liknande?

Sen den andra saken är att jag inte har nån sexlust. Före vi gifte oss var det absolut inget fel på den, men nu blir jag knappt alls upphetsad och just inte våt alls. Det är precis som att sexlusten försvann när vi gifte oss... Vad gör man åt en sån sak?

• Svar på tråden Tappad sexlust + blödning
  • soomzy

Började du käka piller då?

• Shannon

Undrar samma sak, började du med p-piller i samma veva? för det kan göra att du blöder i en hel månad under första och andra p-pillerkartan.
    Det tar faktiskt lite tid att bli blöt, man blir inte det på två sekunder. Någon sa ju att ett genomsnittligt förspel varar i 20 minuter. Det är meningen att underlivet ska hinna förbereda sig lite för "akten"
    Jag skulle kunna tro att du kanske hade "mer" sexlust innan just för att du inte "fick" ha sex, men nu när det helt plötsligt är fritt fram så är det inte så spännande längre. Sen kanske din konstanta blödning också är en anledning varför du inte har så stor lust.

• pickolina

Tre veckor med binda eller trosskydd??? Då förstår jag att du fått problem... Skippa bindan och anv ellen-tamponger istället. Använd trosskydd som libresse, inte always som blir för tätt... Smörj med ACO´s vita vaselin och lufta så mycket du kan...

Annars så instämmer jag med övriga, har du börjat med hormoner i någon form???

• atten

soomzy & Shannon: nej, inga hormoner överhuvudtaget.

pickolina: men det är inte p.g.a. tre veckors användning av trosskydd/bindor som gör att jag blöder, jag är ju tvungen att använda dem för att jag blöder. Och i de tre veckorna ingår en mensperiod också. Men visst fattar jag att det kan bli lite tätt och torrt av att jämt ha trosskydd. Ellen-tamponger känner jag inte till, men i vilket fall som helst så är blödningarna jag har nu inte alls så rikliga att det skulle gå att använda tampong. Ja, ja, har kontaktat gynekolog nu, så det blir väl att gå dit snart.

• pickolina

atten
    Förstod att det var blödningarna som var det egentliga problemt men du sa även att du fått problem, att det börjat klia osv pga att du gått med trosskydd/binda så länge...och det kan man undvika genom att använda tamponger istället tex... Ett annat alternativ är menskopp, som man även kan ha när man blöder för lite för trosskydd. Själv kan jag inte använda bindor alls utan att få problem, trots att jag bara anv dem på natten...

Angående blödningen så hoppas jag det löser sig... Kanske är det bara så att du varit stressad och pressad pga bröllopet, att vara gift, att förväntas ha sex osv.... Sådant påverkar både mens och sexlust negativt.

• pickolina

Självklart menade jag inte att du blöder PGA att du anv bindor och trosskydd... *fniss* Men att det kliar osv är absolut PGA att du anv bindor och trosskydd... ;)

• pickolina

Ellen-tamponger finns på apoteket och i de flesta matvarubutiker.. De innehåller mjölksyrabakterier som hjälper att bibehålla och återställa bakteriefloran i underlivet... Vilket många behöver när de har mens, pga att förändringen kan ge besvär och även svamp om man har otur...

• nytt

atten!

Ang. den sista delen av ditt inlägg, Jag fattar precis vad du menar. Det är exakt likadant för mig!
    De åren innan vi gifte oss var jag hur sugen som helst och längtade verkligen till att få göra det på riktigt. Nu är lusten som bortblåst... Så segt.
    Jag har använt p-ring sen några månader innan bröllopet och jag tror att det kan ha påverkat både lusten och "vätan". Sen är det nog all press och stress, precis som nån annan skrev, som också spelar in. + att lite av spänningen är borta. Jag ska testa om det blir nån skillnad utan ringen, annars vet jag inte vad jag ska göra.

• pickolina

atten och nytt
    Sexlusten och upphetsning är något man måste jobba på många gånger... Det är inget magiskt som bara infinner sig. I början av ett förhållande så finns den ofta där hela tiden men när vardagen knackar på så måste man jobba på det många gånger... Så misströsta inte! Det är inget fel på er och det är inget som ni inte kan lösa.. Men eftersom detta är nytt för er så kanske ni behöver lite tips och råd på vägen och då är det ju jätte bra att det finns forum som detta osv.... Det löser sig ska ni se!

Fast TS behöver självklart kolla så att inget är fel först och främst men jag hoppas att det inte är något utan att det bara är situationen som fått din kropp ur balans....

• atten

pickolina: skrev ett inlägg tidigare idag, men så krånglade BT med mig så det försvann Tror också definitivt att det är trosskyddens fel att det börjat klia och känns torrt. Försöker vara utan åtminstone på natten. Igår och idag har jag bara haft brun flytning, så det går att ibland vara utan. Ellen-tamponger har jag inte sett här i Finland. Menskopp har jag, men den ville jag inte använda nu sist, ville inte böka omkring nåt extra.

nytt: jag läste också ditt inlägg och kände igen mig, men jag valde att starta en egen tråd för att inte stjäla din. Blödningarna är ändå det som besvärar mig mest. Men nog är det konstigt hur nåt kan ändras så plötsligt. För oss är det precis som att sexlusten försvann över en natt. Det gäller för övrigt även min man. Hur är det för din?

Förresten så har jag tid till gynekolog på onsdag, så jag hoppas att han har nån förklaring till blödningarna och helst nån dundersalva eller nåt :)

Svar på tråden Tappad sexlust + blödning