• 18 Nov 2006

Ni som är gifta!

Hur känns det för er som är gifta? Känns det något annorlunda eller är det precis som förut?

Märker ni någon skillnad i bemötandet från omgivningen? Stämmer det att man har högre "status" som gift än sambo?!

Jag och sambon satt och funderade på detta igår och kom fram till att det nog inte skulle kännas så mycket annorlunda när vi väl har gift oss. Men det vet vi ju snart .

/Nyfiken i en strut

• Svar på tråden Ni som är gifta!
  • Princessdiamond

ja, det får vi väl hoppas :D

• 17/6 -06 - nu gift

jag känner ingen skillnad i förhållandet (varit gift 3 mån) men det känns väldigt vuxet att säga "min man" istället för "min sambo

• Roslagsbrud

Lena v B: Precis så är det - superlyxigt att bara ägna sig åt varandra! Har du lagt ut några bilder från bröllopet ännu? Är såååå nyfiken!

• Isabeau

Jag tycker att det känns lite extra romantiskt nu en månad efter bröllopet. Och så är det ju kul att säga "min man" istället för "min sambo" eller "min kille". Men jag känner ingen skillnad i bemötandet från omgivningen, bara att vännerna skojar lite med att t.ex. "ska frun ha lite extra kaffe.."

• Lyckligt gift!

Nä, vi har ingen hemsida...än!
    Men däremot har jag jättefina bilder!!
    Jag önskar att jag kunde visa dom för er allihop!
    Jag tror banne mig att vi är det vackraste brudparet som nånsin har funnits:) Jo, så e de!!

• Lyckligt gift!

Mailet kommer strax!

• Princessdiamond

ok :) ska kolla

• Princessdiamond

har inte kommit än.. kollar om en stund :)

• Mitt hjärta är hemma

För mig är skillnaden väntat nog inte stor efter giftermålet. Största skillnaden var förlovningen. Förlovningen var från noll till hundra (eller från 50 till hundra;)) och en stor del av mig ändrades, (därav mitt nick) jag vågade äntligen tro på mig och på oss, jag slutade vara ständigt orolig, förstod äntligen att jag faktiskt duger. Blev i ett slag 100% lycklig.
    Bröllopet var "bara" en förstärkning av allt detta och det är helt underbart att vara gift. Samhörighetskänslan, att få gå med två ringar på fingret och visa hela världen att jag är gift! (hehe) Att han ÄR min man. Att jag verkligen fick honom. Wow. Det är underbart.
    Dessutom har jag ett väldigt väldigt långt namn numer.

Skillnaden i bemötande är mest att alla nu håller på och tjatar om när vi skall få barn. Det är lite jobbigt.

• Lyckligt gift!

Jag håller helt o hållet med om känslan efter att man gift sig. Det vilar ett skönt lugn över oss. Känslan av tillhörighet är enormt mysig. Man hör ihop och bär med stolthelt två ringar och samma efternamn. Själv bytte jag ut ett "von" - namn till ett "sson" - namn...:) Knasigt tycker en del, men det bryr jag mig inte om. Jag tycker inte heller att ni ska bry er om alla som undrar över ev barn. Man menar inte nåt illa, jag tror inte att folk tänker sig för riktigt. En del väljer att inte få barn, en del kan inte få några, för en del kan det ta tid. Vilket det är vet man ju inte och därför borde folk ligga lågt..
    Tycker jag!

• Princessdiamond

ok, jag e blond...
    funderade på hur sjutton du kunde veta att jag heter camilla ;):D

tjohoo *blåst*

fina bilder :)

• Lyckligt gift!

Ren gissning! Nä, du heter ju Camilla i din emailadress, så om det stämmer så var det ju inte speciellt svårt att räkna ut:)
    Kul att du gillade bilderna! Hade du själv ett fint bröllop?

• Princessdiamond

jo, visst hade vi det :)
    en lugn dag med inte alltför många gäster..
    soligt och gott hade vi det också :)

Svar på tråden Ni som är gifta!